//
کدخبر: ۴۴۳۲۰ //
سیف:

صف وام ازدواج حذف می‌شود/ در کابینه می‌مانم

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد گفت: قرار است تا پایان شهریور صف متقاضیان حذف شود و یک ماهه تسهیلات دهیم.

صف وام ازدواج حذف می‌شود/ در کابینه می‌مانم
به گزارش فرتاک نیوز،

 ولی الله سیف در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد علت تشکیل صف برای دریافت وام ازدواج گفت: مشکل اصلی به تعادل منابع قرض الحسنه و تقاضاهایی بر می گردد که در برابر آن وجود دارد.

 

وی گفت: بانکها در این طرح همراهی خوبی کردند و در این فرصت ده روزه از آغاز طرح، پیشرفت ها خیلی خوب بوده است و می توانیم به اهداف پیش بینی شده برسیم.

 

وی درباره افزایش سرمایه بانکها نیز گفت: بانک مرکزی به بانکهای خصوصی ابلاغ کرده است که باید به سمت افزایش نسبت کفایت سرمایه خود حرکت کنند که در شرف انجام است.

 

رئیس کل بانک مرکزی افزود: افزایش سرمایه بانکهای دولتی نیز در بودجه دیده شده و قرار است به استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

 

وی با بیان اینکه برای برقراری ارتباطات بانکی بین المللی اقداماتی در دست انجام داریم، گفت: مجهز شدن بانکها و ساختار اداری آنها و همچنین استانداردهای کنترلی و عملکردی که ریسک را با دقت نظر بیشتری کنترل کند از این جمله است.

 

سیف افزود: بخشی هم به اقدامات خود بانکها باز می گردد که افزایش سرمایه از محل سهامداران از آن جمله است.

 

وی افزود: طبق ماده 35 و 36 قانون بودجه سال 95 که در بودجه سال 96 نیز تکرار شده ، از محل منابع حساب ذخیره ارزی هم قرار است به سرمایه بانکها اضافه شود.

 

سیف درباره نظارت بر عملکرد بانکها هم گفت: بانک مرکزی نظارتهای لازم را در تهیه صورت های مالی ، ارائه خدمات مشتریان ، نوع خدمات و رعایت اصول بانکداری بدون ربا انجام می دهد.

 

* در سمت رئیس کل بانک مرکزی می مانم

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره حضور در کابینه دوازدهم، گفت که در سمت ریاست کل بانک مرکزی باقی خواهد ماند.

 

وی گفت: حکم من برای ریاست بانک مرکزی 5 ساله است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان