//
کدخبر: ۱۱۰۰۱۶ //

تجهیز ۳۵ کانکس مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تجهیز شد

مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی ۳۵ کانکس مهدکودک را در مناطق زلزله‌زده تجهیز کرده است.

تجهیز ۳۵ کانکس مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تجهیز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شهین ابراهیمی اظهار داشت: مهد کودک‌های مناطق زلزله‌زده مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی بوده و در این مراکز از تجهیزات استاندارد برای بازی کودکان استفاده شد که میزان شهریه نیز در مناطق زلزله‌زده رایگان است.

مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان کرمانشاه افزود: هر کانکس که به مهدکودک اختصاص یافته ظرفیت بیست نفر را دارد و یازده مهد کودک جدید در مناطق زلزله‌زده از طرف موسسه خیریه تهران با تجهیزات کامل به‌زودی ساخته خواهد شد.

ابراهیمی در مورد شهریه مهدهای کودک در سایر مناطق گفت: شهریه پایه درمهدهای کودک یک ستاره مشروط بوده و براساس درجهبندی و ارتقای کیفیت خدمات مهدهای کودک، شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است.

مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان کرمانشاه افزود: 308 مهد کودک در استان کرمانشاه فعالیت می‌کند که از این تعداد ‌199‌ مهد کودک در شهر و 109 مهد کودک در روستاهای استان فعالیت می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای طرح یکسان سازی محتوای آموزشی کودکان زیر سه سال در حال انجام است، افزود: فعالیت مهدهای کودک براساس آموزش منطقه‌ای کارشناسان، مدیران و مربیان مهدهای کودک با هدف ارتقا سطح سلامت کودکان است.

وی گفت: کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه مراقبت از کودکان در دوران خردسالی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل با در نظر گرفتن سلامت اجتماعی کودک  به‌ویژه کودکان زیر سه سال، هر چه مدیران و مربیان مهدها از افراد مطلع و با توانایی بالا باشند می‌توانند شرایط رشد بهتر و محیط غنی‌تری را برای کودکان فراهم کنند.

وی در مورد نحوه اخذ مجوز مهدهای کودک، بیان کرد: براساس فراخوان یا تقاضای افراد و مراجعه آنها به بهزیستی شهرستان، تشکیل پرونده در دستور کار بهزیستی قرار می‌گیرد و افراد متقاضی پس از گزینش و تأیید نهایی مجوز لازم برای راه‌اندازی مهد کودک را دریافت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۰۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان