//
کدخبر: ۱۰۸۸۰۰ //

اهم اقدامات انجام شده دولت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تشریح شد

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با انتشار گزارشی، اهم اقدام‌های انجام شده در مورد زلزله بیست و یکم آبان‌ماه ۱۳۹۶ این استان را اعلام کرد.

 اهم اقدامات انجام شده دولت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، براساس این گزارش، در مناطق زلزله‌زده، تاکنون ۲۷ هزار واحد آواربرداری، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد پی‌کنی، ۱۵ هزار و ۹۰۰ واحد بتن و فوندانسیون، ده هزار واحد اجرای اسکلت و شش هزار واحد سقف و دیوارکشی انجام شده است.

به موجب همین گزارش، تاکنون ۹۲ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۷۱ هزار واحد عقد قرارداد شده است که از ۱۵ هزار واحد معرفی شده برای دریافت تسهیلات معیشتی، نه هزار واحد عقد قرارداد شده‌اند.

گزارش مذکور حاکی است با توجه به این که آواربرداری، بازسازی، مرمت و استقرار مردم در واحدهای مسکونی و جبران خسارات تأسیسات زیربنایی و رونمایی، در یک سال امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد شده است که ردیف بودجه با عنوان «بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه» در قانون بودجه سنواتی تا پایان عملیات بازسازی استان پادار شود.

گزارش فوق در ادامه پیشنهاد می‌کند که به‌منظور احیای اقتصاد مناطق زلزله‌زده، بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مرزی قصرشیرین، قصرشیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، بخشی از زیرساخت شهرک‌های صنعتی گیلان‌‌غرب و اسلام‌آباد به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال انجام پذیرد و در زمینه جبران خسارات ابنیه، ماشین‌آلات و سرمایه در گردش و نیز اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در زمینه دام و طیور هم پیشنهاداتی ارایه شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان