//
کدخبر: ۶۳۴۳۶ //

وزش باد شدید و باران زلزله زدگان قصرشیرین را با مشکل مواجه کرده است

وزش تند باد و بارش باران که از چهارشنبه شب در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، مرزنشینان زلزله زده قصرشیرین را کلافه کرده و بر مشکلات عدیده آنان نیز افزوده است.

 وزش باد شدید و باران زلزله زدگان قصرشیرین را با مشکل مواجه کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 تند باد به همراه بارش باران در قصرشیرین باعث شد که مردم زلزله زده این شهرستان مرزی که در داخل چادرها اسکان یافته بودند، شب گذشته را به دلیل آبگرفتگی چادرها در داخل ماشین و یا خانه های پر از ترک خود که ایمنی ندارد، سپری کنند.

 

شدت باد و بارش باران به حدی بود که تکان خوردن چادرهای اسکان، سر و صدای ناشی از نایلون ها و ترس ناشی از وقوع پس لرزه، خواب را از چشمان مرزنشینان ربوده بود.

 

هم اکنون مهمترین نیاز مرزنشینان زلزله زده کانکس برای اسکان است، زیرا چادرنشینی برای خانواده هایی که دارای کودک، بیمار و یا سالمند هستند، مشکل است و سلامت روحی و جسمی این افراد را با مخاطره جدی مواجه کرده است.

 

صدای خش خش نایلون و چادر، باد شدید، باران و خودروهایی که هر لحظه در حرکتند از یک سو و ترس ناشی از وقوع پس لرزه از سوی دیگر، همه حکایت چادرنشین های زلزله زده قصرشیرین و دیگر مناطق است که آرزوی ساعتی استراحت را زیر یک سقف به دور از این مشکلات دارند تا برای یک ساعت آسوده سر به بالین بگذارند.

 

آرزو محمدی مادر زلزله زده قصرشیرینی که دارای یک فرزند بیمار کوچک است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته تا صبح فرزندم به دلیل ترس ناشی از تندباد، باران شدید و صدای رعد و برق بیدار بود.

 

وی اظهار کرد: دیشب تا صبح فقط کارمان مراقبت از پوشش نایلونی چادر بود که مبادا آب و باد چادر را پاره کند و باران به داخل نفوذ کند.

 

امیر مرادی دیگر شهروند زلزله زده قصرشیرین گفت: من دارای پدر و مادر پیر و بیماری هستم که دیشب را از یک طرف پرستار والدین بیمارم بودم و از سوی دیگر مواظب بودم مبادا باد و باران پتوهایمان را خیس کند.

 

این شهروندان زلزله زده مهمترین نیاز کنونی خود را با توجه به ادامه دار بودن باد و سرما و پس لرزه ها که به گفته کارشناسان تا ماه ها ادامه دارد، کانکس برای در امان ماندن از باد و باران بیان کرد.

 

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد و باران که از چهارشنبه شب این شهرستان مرزی و زلزله زده را فرا گرفت هم اکنون با سرعت 18 متر بر ثانیه معادل 59 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.

 

امیرپرویز نجفی روز پنجشنبه گفت ، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز 100 درصد اعلام کرد.

 

وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از شب گذشته تاکنون 2 و 5 دهم میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

 

وی اعلام کرد: دمای شب گذشته در قصرشیرین در کمترین حالت به 10 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که امشب پیش بینی می شود این میزان به پنج درجه کاهش یابد.

 

وی گفت: این سامانه بارشی تا فردا صبح در جو منطقه حاکم است و از روز شنبه باید مردم منطقه زلزله زده قصرشیرین خود را برای مقابله با توده هوای سرد که منجر به کاهش دما می شود، آماده کنند.

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.

 

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

 

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان