//
کدخبر: ۹۵۱۵۱ //

دلیل خط خوردن دروازه بان استقلال از لیست نهایی کی روش

کارلوس کیروش طبق وعده ای که داده بود امروز لیست ۲۳+۱ بازیکن برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

دلیل خط خوردن دروازه بان استقلال از لیست نهایی کی روش
به گزارش فرتاک نیوز،

کارلوس کیروش طبق وعده ای که داده بود امروز لیست ۲۳+۱ بازیکن برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را اعلام کرد. ولی بر خلاف پیش بینی ها این لیست با شگفتی های زیادی همراه بود. که در ادامه به آن می پردازیم.

دروازه بانها:

علیرضا بیرانوند، پرسپولیس

رشید مظاهری، ذوب آهن

امیر عابدزاده، ماریتیمو

با توجه به رویکرد کیروش مبنی بر استفاده از لژیونرها، به طور واضحی مشخص بود که امیر عابدزاده در لیست نهایی تیم ملی حاضر است و حتی از همین تریبون می توان به جرات اعلام کرد دروازه بان اول تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ است و رشید مظاهری نیز به عنوان آماده ترین دروازه بان لیگ، حضورش قطعی به نظر می رسید و از بین سید حسین حسینی و علیرضا بیرانوند یکی باید خط میخورد که ابتدا تصور بر این بود که بیرانوند به واسطه افتی که در ماههای اخیر سپری میکند شانس بیشتری برای خط خوردن دارد اما در نهایت افت بیرانوند و بازی نکردن حسینی در بازیهای اخیر استقلال سبب شد در کفه ترازو، نام حسینی برای حذف از تیم ملی سنگینی کند.

مدافعان:

علی قلی زاده، سایپا

مجید حسینی، استقلال

میلاد محمدی، اخمت گروژنی

محمد خانزاده، پدیده

مرتضی پورعلی گنجی، السد

پژمان منتظری، استقلال

رامین رضاییان، اوستنده

روزبه چشمی، استقلال

و اما میرسیم به مدافعان و انتخابهای پر حرف و حدیث کارلوس کیروش! در این پست همانطور که از مدتها پیش مطلبی در سایت دراپ بال نیز گمانه زنی کرده بودیم، نشانه های حذف سید جلال از تیم ملی مشخص بود و این اتفاق اگر برای اهالی فوتبال عجیب به نظر برسد اما برای سایت DB چندان شگفت انگیز نبود و قابل تصور بود چرا که کیروش از مدتها پیش سیگنال خروج سید جلال را داده بود و تنها به احترام کسوت او، تا اینجا به پای او ایستاد اما بخث برانگیز ترین بخش ماجرای مدافعین تیم ملی، دعوت یکباره از بیت آشور و خط خوردن یکباره او و همچنین اصرار به حضور بازیکنی به نام خانزاده است که حتی استانداردهای حداقلی را در تیم باشگاهی خود برای حضور در پست مدافع میانی نداشت. و اما بحث برانگیزترین و جنجالی ترین تصمیم کیروش به حذف بهترین دفاع راست حال حاضر فوتبال ایران یعنی وریا غفوری بر میگردد که در کمال تعجب از لیست نهایی کیروش برا یجام جهانی ۲۰۱۸ حذف شد؛ نکته عجیب دیگر این چیدمان حذف محمد انصاری از لیست و حضور علی قلی زاده به عنوان بازیکن جانشین در پست دفاع چپ است! از دیگر نکات بارز این فهرست، حضور روزبه چشمی پر اشتباه به عنوان مدافع میانی است که بار دیگر لجبازی کیروش با مخالفینش را به اثبات رساند. اگرچه دو مدافع میانی ایران به طور واضحی پژمان منتظری و مرتضی پورعلیگنجی خواهند بود و مدافعین کناری نیز به احتمال فراوان میلاد محمدی و رامین رضاییان هستند. رامین رضاییانی که فصل خوبی را در تیم باشگاهی خود در اروپا پشت سر نگذاشت!

بازیکنان میانی:

احسان حاج صفی، المپیاکوس

کریم انصاری فرد، المپیاکوس

مسعود شجاعی، آ. اک آتن

مهدی ترابی، سایپا

امید ابراهیمی، استقلال

سعید عزت اللهی، روستوف

در پست هافبک نیز کارلوس کیروش با کج سلیقگی محض کریم انصاری فرد را در قامت یک هافبک بی اثر در آورد و مسعود شجاعی مصدوم و اشکان دژاگه را که نامش در لیست مهاجمین آورده شده را با خود به روسیه میبرد!

مهاجمان:

علیرضا جهانبخش، آلکمار

اشکان دژآگه، ناتینتگهام

مهدی طارمی، الغرافه

رضا قوچان نژاد، هیرنوین

سامان قدوس، اوسترشوند

سردار آزمون، روبین کازان

وحید امیری، پرسپولیس

با نگاهی به ترکیب عجیب مهاجمین تیم ملی در می یابیم که ملاک برای حضور در تیم ملی قطعاً شایستگی فرد در بازیهای باشگاهی نبوده چرا که اگر چنین بود، کاوه رضایی با فصل خوبی که در بلژیک پشت سرگذاشت قطعاً تمامی فاکتورهای لازم برای حضور در روسیه را داست و این درحالی است که بازیکنانی همچون سردار آزمون و رضا قوچان نژاد بدترین فصل فوتبالی خود را سپری کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان