//
کدخبر: ۹۲۹۴۹ //

نگاهی به نتایج استقلال در مرحله یک هشتم نهایی؛ سابقه نه چندان خوشایند

فصل برای آبی‌ها در دیدار برگشت حساس و تعیین‌کننده با تیم ژنرال به‌پایان خواهد رسید.

نگاهی به نتایج استقلال در مرحله یک هشتم نهایی؛ سابقه نه چندان خوشایند
به گزارش فرتاک نیوز،

وینفرد شفر همه ماموریت‌هایش را با موفقیت پشت‌سر گذاشته اما این فصل برای استقلال بدون صعود به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، پایان خوشی نخواهد داشت.
آبی‌ها در مرحله گروهی آسیا، فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند. به‌نظر می‌رسید  همگروهی با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات، احتمال صعود این تیم به مرحله حذفی را به صفر نزدیک کرده اما استقلال نه تنها صعودش را قطعی کرد، بلکه توانست به‌عنوان تیم اول گروه به دور بعد راه پیدا کرد. دو نمایش درخشان استقلال در دو بازی خارج از خانه با العین و الهلال، نشان داد که پسران شفر تشنه موفقیت آسیایی هستند. با این وجود هنوز گروهی از هواداران باشگاه باور دارند که تیم باید در میادین بزرگ‌تری نیز خودش را ثابت کند. چرا که الهلال بخشی از بهترین مهره‌هایش را در آسیا در اختیار نداشته و مسیر قهرمانی این تیم در جام‌حذفی نیز تا حدود زیادی ساده بوده است.
ذوب‌آهن درست همان حریفی است که قواره تیم شفر را در پایان فصل عیان می‌کند. بهترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر، هم استقلال و هم پرسپولیس را در فولادشهر شکست داده و در ادامه روند فوق‌العاده‌اش، در دیدار رفت با آبی‌ها نیز پیروز از زمین خارج شد. نکته نگران‌کننده برای استقلال، سابقه نه چندان خوشایند این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است. آبی‌ها از شروع لیگ قهرمانان آسیا 4بار در این مرحله حاضر شده‌اند و تنها یک‌بار از این گردنه عبور کرده‌اند.

 لیگ قهرمانان 2010/ الشباب عربستان 

اولین تجربه صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، 8سال قبل اتفاق افتاد. آنها که تیم دوم گروه شده بودند، در اولین دور حذفی روبه‌روی الشباب عربستان قرار گرفتند. بر اساس قوانین آن فصل از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال باید تنها در یک مسابقه در زمین الشباب به‌میدان می‌رفت. در ورزشگاه ملک فهد، آبی‌ها تا پایان نیمه اول دو بر یک از حریف جلو بودند اما در شروع نیمه‌دوم مسابقه به تساوی کشیده شد. تساوی دو-دو تا دقیقه88 ادامه داشت اما الجیزانی، 6هزار هوادار حاضر در ورزشگاه را در شادی غرق کرد. این ضربه دیرهنگام، داستان آسیا را برای استقلال به‌پایان رساند.

 لیگ قهرمانان 2012/ سپاهان اصفهان 

باز هم دومی در گروه. باز هم تک‌مسابقه مرحله یک هشتم در زمین حریف و باز هم حذف. داستان استقلال در این فصل نیز درست مثل سال2010 بود. این‌بار هم استقلال در گروه دوم شد و چاره‌ای به‌جز انجام یک مسابقه در زمین حریف برای عبور از مرحله یک هشتم نداشت. این حریف، یک تیم ایرانی بود. در ورزشگاه فولادشهر، برونو سزار خیلی زود دروازه آبی‌ها را باز کرد و محسن بنگر نیز در دقیقه سی‌و‌چهارم تیر خلاص را به پیکر استقلال وارد آورد. حسرت صعود از این مرحله لیگ قهرمانان، باز هم در ذهن استقلالی‌ها باقی ماند.

 لیگ قهرمانان 2013/ الشباب امارات 

استقلال تنها یک‌بار از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان رد شده و این اتفاق در سال2013 به‌وقوع پیوسته است. تیم امیر قلعه‌نویی سال2013 مرحله یک هشتم نهایی را با دو دیدار رفت و برگشت با الشباب امارات پشت‌سر گذاشت. دیدار رفت، یکی از جذاب‌ترین نبردهای آسیایی تاریخ آبی‌پوشان بود. آنها نیمه اول را با شکست یک بر صفر به پایان رساندند اما با طوفان نیمه دوم جی لوید ساموئل، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و خسرو حیدری 4بار دروازه حریف را باز کردند. تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی، این تیم را به مرحله بعدی فرستاد و استقلال سرانجام تا مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت به راهش ادامه داد. 

 لیگ قهرمانان 2017/ العین امارات 

بدون تردید برخورد تیم منصوریان با العین، تلخ‌ترین خاطره استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌شمار می‌رود. تیمی که در دیدار رفت به لطف گل دیرهنگام کاوه رضایی به پیروزی رسیده بود، در دیدار برگشت صدای خرد شدن استخوان‌هایش را به گوش هوادارها رساند. شکست 6 بر یک در زمین العین، یک سکانس ترسناک برای استقلال رقم زد و این تیم را به درهای خروجی لیگ قهرمانان هدایت کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان