//
کدخبر: ۹۲۹۴۳ //

جنگ روانی شفر و قلعه‌نویی؛ ۴ پرده جدید برای عبور از میدان جنگ!

جنگ روانی شفر و قلعه‌نویی هنوز ادامه دارد.

 جنگ روانی شفر و قلعه‌نویی؛ 4 پرده جدید برای عبور از میدان جنگ!
به گزارش فرتاک نیوز،

کاملا واضح است که طرفین نسبت به هم حساسیت دارند. شفر که استاد تخریب شخصیت تیم‌ها و سرمربیان حریف است، این پروژه را درمورد امیر قلعه‌نویی به‌طور ویژه‌تری دنبال می‌کند، چرا که خوب می‌داند تقریبا تمام افتخارات تیم فعلی او در لیگ‌برتر با همین مربی به‌دست آمده و امیر همیشه یک مدعی بالقوه برای نیمکت استقلال است. داستان قلعه‌نویی هم روشن است. او نگاه چندان مثبتی به حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران ندارد و گمان می‌کند در حق نیروهای داخلی اجحاف شده است. اولین تقابل این دو مربی در لیگ‌برتر هم کلی حاشیه داشت. بعد از پیروزی ذوب‌آهن در آن بازی، شفر گفت تیم قلعه‌نویی «بزن زیرش» بازی کرده و قلعه‌نویی هم گفت چون شفر خارجی است لابد باید همه حرف‌هایش را قبول کنیم! جنگ روانی این دو مربی اما در آسیا هم ادامه یافت و با توجه به افزایش حساسیت کار، حتی دامنه‌های وسیع‌تری پیدا کرد.

   زخم زبان امیر؛ به یاد برانکو

امیر قلعه‌نویی آدمی نیست که کنایه و متلک را تاب بیاورد. بنابراین او در اولین فرصت ممکن جواب غائله «بزن زیرش» را داد. سرمربی ذوب‌آهن در نشست خبری مدعی شد تغییرات و تعویض‌های استقلال در جریان این بازی به‌سود تیم او تمام شده است. این بدترین حرفی است که یک مربی می‌تواند در‌مورد تیم حریف بگوید. استقلال در این بازی مامه تیام را در اختیار نداشت و مثل مسابقه با الریان بدون مهاجم نوک به‌میدان رفت. با این حال مشخص نیست دلیل بازی نکردن خسرو حیدری و امید نورافکن چه بود؟ شاید شفر می‌خواسته میانگین قدی تیمش را بالا ببرد. از سوی دیگر استقلال در این بازی فقط یک تعویض داشت که آن‌هم اجباری بود؛ ورود علی قربانی به جای داریوش شجاعیان. قلعه‌نویی اما مجموعه این تصمیمات را غلط و به‌سود تیم خودش تلقی کرد تا به شفر نیش زده باشد. این درست همان کاری است که خود شفر بعد از داربی برگشت با برانکو کرد. مربی آلمانی بعد از بردن پرسپولیس گفت تصمیم برانکو درمورد نیمکت‌نشینی گادوین منشا به‌سود آبی‌ها تمام شد تا به این ترتیب دانش و درایت مربی کروات را زیر سوال ببرد. حالا اما امیر انتقام برانکو (خارجی خوب) را از شفر (لابد خارجی بد!) می‌گیرد.

   بدون کرنر باختند

کنایه‌ها در تقابل شفر- قلعه‌نویی کاملا دوطرفه بود؛ چه اینکه سرمربی آلمانی استقلال نیز پیش از بازی درمورد راه‌های مهار ذوب‌آهن باز هم به بازی هوایی میزبان اشاره کرده بود: «راهش این است که به آنها کرنر ندهیم. به بازیکنانم هم این مساله را گوشزد کرده‌ام.» شفر و شاگردانش البته به این خواسته رسیدند، چرا که آمار پایان بازی نشان می‌داد ذوب‌آهن در اتفاقی عجیب مقابل استقلال حتی به یک ضربه کرنر هم دست پیدا نکرده! با این وجود آنها روی سبک دیگری از توپ‌های بلند یعنی اوت دستی غافلگیر شدند و پنالتی دادند. آن‌هم در حالی که فوق تخصص اوت‌های بلند ذوب‌آهن یعنی خالد شفیعی در این بازی غایب بود!

   بلوف ناموفق شفر

در همین فاز روانی، شفر قبل از بازی سعی کرد یک بلوف هم به امیر قلعه‌نویی بزند. او گفت بر خلاف اخبار، مامه تیام مشکلی ندارد و می‌تواند برابر ذوب‌آهن به‌میدان برود، اما دیدیدم که این اتفاق رخ نداد و تیام حتی در لیست 18نفره استقلال هم قرار نگرفت.

   باز هم داوری

آخرین سوژه کشمکش‌های دنباله‌دار این دو مربی هم داور بازی بود؛ جایی که شفر درست مثل باخت در لیگ‌برتر، پیروزی ذوب‌آهن را به داور بازی نسبت داد و گفت حتی داوران ایران هم از قاضی ژاپنی بهتر هستند. در نقطه مقابل قلعه‌نویی هم عینا همان جملات بعد از بازی برگشت لیگ را تکرار کرد: «اتفاقا ما باید از داور شاکی باشیم، نه آنها!» انتظار می‌رود این جنگ در طول یک هفته آینده هم ادامه بیابد و دوشنبه و سه‌شنبه به نقطه اوج برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان