//
کدخبر: ۹۱۶۰۹ //

نگاهی به نتایج تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی جهان/ نوشاد، چهره درخشان در هالمستاد

تیم ملی تنیس روی میز مردان کشورمان در حالی موفق به صعود به دسته اول مسابقات قهرمانی جهان شد که نوشاد عالمیان با عملکردی درخشان، نقش بسزایی در این موفقیت داشت.

 نگاهی به نتایج تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی جهان/ نوشاد، چهره درخشان در هالمستاد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رقابت‌های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان عصر دیروز (یکشنبه) در شهر هالمستاد سوئد به پایان رسید و رده‌بندی همه تیم‌ها مشخص شد.

در این مسابقات تیم مردان ایران با رشد قابل توجهی نسبت به دوره قبلی توانست جواز صعود به دسته اول را کسب کند و در نهایت در رده 26 قرار بگیرد.

در این دوره جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی بادانش تیم ملی، 5 ملی‌پوش به نام‌های نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان و میعاد لطفی را انتخاب کرد که به جز میعاد لطفی، سایر نفرات در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند و با حریفان رقابت کردند.

* 8 برد و فقط 2 باخت برای ایران

تیم کشورمان 5 بازی در مرحله گروهی و 3 بازی در مرحله حذفی داشت که حاصل تلاش بازیکنان، کسب 6 برد و 2 باخت بود. ایران در مرحله گروهی فقط یک باخت آن هم با نتیجه نزدیک 3 بر 2 مقابل قزاقستان را تجربه کرد و در نهایت با گیم‌شماری بهتر نسبت به حریفان در صدر گروهش ایستاد.

نتیاج تیم ملی در مرحله گروهی به شرح زیر است:

* ایران 3 - پورتوریکو صفر

* ایران 2 - قزاقستان 3

* ایران 3 - آمریکا 2

* ایران 3 - اسپانیا صفر

* ایران 3 - لوکزامبورگ صفر

نکته مهم این بود که فقط 5 ملی‌پوش ایران در این 5 دیدار مغلوب شدند و در سوی مقابل، 14 برد نیز رقم خورد. از بین 5 شکست، نیما عالمیان 3 بار و نوشاد عالمیان و احمدیان هر کدام یک بار در کارنامه‌شان به ثبت رسید. در بخش پیروزی‌ها نیز نوشاد عالمیان با 6 برد بیشتری سهم را داشت و نیما عالمیان با 4 برد و احمدیان و نوروزی هر کدام با 2 برد در رده بعدی قرار گرفتند.

* درخشش در مرحله حذفی و صعود به دسته اول

 تیم ملی در مرحله حذفی با 2 برد مقابل هلند و اوکراین و یک باخت برابر مجارستان، در نهایت توانست برای نخستین بار به رقابت‌های دسته اول صعود کند. در این سه بازی مجموعاً 8 برد و 4 باخت به ثبت رسید و نیمی از پیروزی‌ها سهم نوشاد و 2 برد نیز در کارنامه نیما و نوروزی ثبت شد. سهم شکست‌ها نیز 2 بار برای نیما و یکبار برای نوشاد و نوروزی بود.

* درخشش نوشاد در هالمستاد

بازگشت نوشاد عالمیان به روزهای اوج، بهترین خبر برای تنیس روی میز ایران است. نوشاد که روزگاری حتی تا رتبه 40 رنکینگ جهانی هم پایین آمده بود، عملکرد درخشانی در ترکیب تیم ملی داشت و با 10 برد و 2 باخت و 83 درصد پیروزی، سهم اصلی در این موفقیت‌ها را ایفا کرد.

این بازیکن در مجموع نیز در 33 گیم برنده و در 11 گیم بازنده شد که آمار قابل توجهی است. بدون شک اوج درخشش نوشاد در دیدار با آمریکا بود که 2 برد به دست آورد؛ آن هم در دیداری که اگر تیم ملی نتیجه نمی‌گرفت، رویای صعود به دسته اول رنگ می‌باخت. نوشاد همچنین در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل اوکراین نیز 2 پیروزی کسب کرد تا ایران 3 بر یک برنده شده و جواز صعود به دسته اول را کسب کند.

* نیما عالمیان با 6 برد و 5 باخت در کارنامه

انتظار می‌رفت نیما عالمیان با توجه به درخشش‌ در تورنمنتی‌های قبل از اعزام، بتواند در هالمستاد نیز نتایج خوبی بگیرد، اما او آمار 6 برد و 5 باخت را به ثبت رساند. قطعا بهترین عملکرد او را می‌توان در دیدار با آمریکا دانست که زمینه‌ساز برتری 3 بر 2 کشورمان شد.

عالمیان در مجموع 54.4 درصد برد داشت که از بازیکنی در این سطح قابل قبول نیست. او در گیم‌شماری نیز 24 گیم پیروز شده و 18 گیم شکست خورده داشت. با توجه به پتانسیل بالای نیما، قطعا او با کسب تجربه بیشتر می‌تواند نقش بیشتری را به عنوان یکی از ملی‌پوشان برتر ایران در ترکیب تیم ملی ایفا کند.

* نقش کاپیتانی افشین نوروزی در دیدارهای حساس

با شروع مسابقات قهرمانی جهان، همگان شاهد عدم قرار گرفتن نوروزی در ترکیب تیم ملی بودند، به‌طوریکه برای سه دیدار ابتدایی مقابل پورتوریکو، قزاقستان و آمریکا از ترکیب برادران عالمیان و امین احمدیان استفاده شد. نوروزی از دیدار با اسپانیا به ترکیب راه یافت و تا پایان مسابقات نیز حضور داشت که حاصل تلاش او، 4 برد و یک باخت و همچنین 13 گیم پیروزی و 9 گیم شکست بود.

کاپیتان ایران که سالهاست در ترکیب تیم ملی قرار دارد و باتجربه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود، در جدال با اوکراین توانست «یِوِن پریشچپا» را 3 بر 2 مغلوب کند. این پیروزی مسیر صعود به دسته اول را هموار کرد. در واقع اگر نوروزی شکست می‌خورد، کار صعود به اما و اگر می‌کشید، اما وی با برد روحیه‌بخشی که داشت، نتیجه را 2 بر یک کرد تا روحیه ملی‌پوشان بالا برود.

* عملکرد قابل قبول احمدیان

امین احمدیان بازیکن جوانی است که چندین قبل سهمیه حضور در المپیک جوانان 2018 را نیز کسب کرد. او با درخشش در رقابت‌های انتخابی و تورنمنت‌های اخیر، وارد ترکیب شد و در سه دیدار ابتدایی نیز به میدان رفت که 2 برد و یک باخت و همچنین 6 گیم پیروزی و 3 گیم شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسید.

وی با ثبت 66.6 درصد پیروزی توانست تا حد قابل قبولی خودش را اثبات کند. با توجه به عملکرد او، می‌توان آینده‌ای درخشان را برای این ملی‌پوش در تورنمنت‌های آینده متصور بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان