//
کدخبر: ۹۱۳۵۷ //

کدام بازیکنان به پرسپولیس کمک می کنند؟

پرسپولیس برای فرار از محرومیتی که گریبانش را گرفته همه کار کرده. فکر می‌کنید در جلسه اخیر دادگاه عالی ورزش که گرشاسبی در آن حضور داشت و به قول سرپرست باشگاه آخرین تیر ترکش آنها برای فرار از محرومیت بود چرا نماینده ریزه‌اسپور حاضر نبود؟

 کدام بازیکنان به پرسپولیس کمک می کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 به مصاحبه گرشاسبی بعد از بازگشت از سوییس مراجعه کنید و ببینید چرا او به غیبت این نماینده به ‌عنوان یک امتیاز مثبت برای پرسپولیس یاد می‌کند؟ طبیعی است نخستین چیزی که به ذهن برسد این است که بعد از توافق پرسپولیس و ریزه‌اسپور برای بخشیدن جریمه 789 هزار یورویی، توافقی نیز میان مدیران دو باشگاه صورت گرفته تا نماینده باشگاه ترکیه‌ای در جلسه ماه آوریل دادگاه عالی ورزش حاضر نباشد و اینطوری بخت پرسپولیس برای گشودن پنجره نقل و انتقالاتی تا حدودی باز بماند.

باشگاه پرسپولیس همه راه‌ها را رفته تا از محرومیت سختی که گرفتارش شده فرار کند و در فصل تابستان مظلومانه شاهد تجهیز و سامان یافتن رقبای داخلی و خارجی‌اش نباشد اما پرسش بزرگ اینجاست که آیا در صورت بخشش این باشگاه و لغو محرومیت، اصلا بازیکنی برای پوشش نقاط ضعف این تیم یا تجهیز مجموعه فعلی وجود دارد؟

 واقعیت این است که برانکو ایوانکوویچ با دو قهرمانی لیگ برتر و نتایج و دستاوردهای مثبتی که در لیگ قهرمانان داشته سطح فنی مجموعه فعلی پرسپولیس را بالا برده و حالا سخت است باور کنیم بازیکنی متوسط به این مجموعه اضافه شود و به موفقیت دست یابد. در واقع با قهرمانی‌ها و نتایج دو فصل اخیر سطح توقع هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها نیز از این تیم بالاتر رفته تا جایی که سخت است بازیکن متوسطی را در تیم‌شان بپذیرند. نمونه‌اش همین محسن ربیع‌خواه که با وجود حمایت کادرفنی هر کاری می‌کرد در این مجموعه وصله ناجور به نظر می‌رسید و هرگز نتوانست مقبولیتی برای خودش دست و پا کند تا خیلی راحت فقط به فوتبالش بپردازد و سر آخر همین فشار به نوعی باعث مصدومیت و خانه نشینی‌اش شد. برانکو تیم فعلی پرسپولیس را تبدیل به یک تیم ملی باشگاهی کرده که گروهی از بازیکنان نخبه و درجه یک در آن حضور دارند و بازیکنی با کلاس متوسط خیلی سخت می‌تواند در آن جا بیفتد و به موفقیت برسد. همین حالا بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده که سال‌ها در تراکتورسازی و سپاهان بازی کرده و سابقه ملی داشته موفق شد خیلی زود در این تیم جا بیفتد اما برای سیامک نعمتی که فقط دو سال پیش در پیکان نام و نشانی برای خودش دست و پا کرد، افتادن در این مسیر طولانی‌تر شد و برای او رسیدن به این جایگاه دشوارتر به نظر می‌رسید.

حالا اگر تصور کنیم تمام آن پنج بازیکنی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده و مشتری دارند(امیری، انصاری، احمدزاده، مسلمان و محرمی) در تیم پرسپولیس بمانند و قراردادشان را تمدید کنند، این تیم حداقل نیاز به چهار بازیکن جدید دارد. پرسپولیس برای پشتوانه خط دفاعی نیاز به یک مدافع میانی دارد و در حالت استاندارد و ایده‌آل یک مدافع چپ کلاسیک و درجه یک می‌خواهد. در خط میانی اگر برانکو به سیستم لوزی برنگردد حداقل باید یک هافبک تدافعی دیگر جذب کند چرا که ربیع‌خواه سه ماه ابتدایی فصل را از دست خواهد داد.

در خط حمله با وجود ناکارآمدی منشا پرسپولیس حتما به یک مهاجم شاخص و گلزن نیاز دارد چرا که در این منطقه در روزهای افت علیپور خلأ بزرگی حس می‌کند. حال اگر فرض کنیم مثلا محرمی، انصاری یا مسلمان جدا شوند نیاز پرسپولیس به چهار تا شش بازیکن قطعی خواهد بود که در این صورت باید دید چنانچه پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز شود اصلا آیا بازیکنی با استانداردهای مد نظر برانکو و هواداران پرسپولیس در بازار داخلی وجود خواهد داشت که باشگاه برای جذبش اقدام کند؟

از آنجایی که با نوسان قیمت ارز و مشکلات اقتصادی موجود در کشور رویکرد باشگاه‌ها به جذب بازیکنان خارجی کمرنگ‌تر از فصل قبل خواهد بود برانکو و باشگاه در صورت باز شدن پنجره تابستانی باید در بازار داخلی دنبال بازیکنان مد نظر خود باشند اما اگر تصور کنیم بازیکنی مثل قلی‌زاده راهی اروپا شود یا تبریزی با باشگاهش تمدید کند کدام بازیکن ویژگی و قابلیت پوشیدن پیراهن تیم قهرمان را دارد و با کدام یک از بازیکنان موفق و سطح بالای لیگ برتر می‌توان مجموعه فعلی پرسپولیس را تبدیل به تیمی بهتر کرد که برای دفاع از عنوان قهرمانی و رسیدن به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان توانایی رقابت با مدعیان هر دو جام را

داشته باشد؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان