//
کدخبر: ۸۶۶۵۳ //

ماکسیموویچ: از دیدن سالن تیراندازی ایران شوکه شدم/ فقط داشتن تجهیزات برای کسب نتیجه کافی نیست

سرمربی صربستانی تیم ملی تفنگ گفت: یک تیرانداز در سطح بالا به تجهیزات خوب نیاز دارد و خوشبختانه تیراندازان ایرانی از نظر سالن، اهداف الکترونیکی و سلاح بهترین امکانات را دارند.

 ماکسیموویچ: از دیدن سالن تیراندازی ایران شوکه شدم/ فقط داشتن تجهیزات برای کسب نتیجه کافی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

گوران ماکسیموویچ در خصوص کارنامه خود در رشته تیراندازی اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی ایران خواست که برای مذاکره و همکاری برای هدایت تیم ملی وارد ایران شوم و با توجه به قطع همکاری‌ام با فدراسیون صربستان این پیشنهاد را قبول کردم. 35 سال است که در رشته تیراندازی فعالیت دارم و عنوان قهرمانی المپیک 1988 سئول، 3 قهرمانی در اروپا و قهرمانی در جام جهانی در رشته بادی، درازکش و سه وضعیت را در کارنامه دارم. همچنین 5 دوره در المپیک ها حضور داشتم که نخستین دوره 1984 در آمریکا بود.

وی تاکید کرد: بعد از پایان دوره ورزشکاری وارد عرصه مربیگری شدم . ابتدا برای 5 سال هدایت تیم صربستان را داشتم سپس مربی تیم یونان شدم و دوباره به صربستان بازگشتم. در این دوران شاگردانم 3 مدال المپیک کسب کردند که یکی از این ورزشکاران ایوانا، دخترم بود که مدال نقره المپیک را به دست آورد و رکورد ملی صربستان را جابجا کرد.با وجود فعالیت تخصصی در رشته تفنگ یکی از شاگردانم در تپانچه هم مدال المپیک گرفت. فارغ تحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه بلگراد و مریی درجه A و مدرس فدراسیون جهانی هستم.

سرمربی صربستانی تفنگ در پاسخ به این سوال که امکانات و توانمندی تیراندازان ایرانی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من وقتی سالن تیراندازی ایران را دیدم شوکه شدم و خوشبختانه شرایط سخت افزاری و شرایط ورزشکاران ایرانی مطلوب است. یک تیرانداز در سطح بالا به تجهیزات خوب نیاز دارد و خوشبختانه تیراندازان ایرانی از نظر سالن، اهداف الکترونیکی و سلاح بهترین امکانات را دارند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی را در مسابقات مختلف تحت نظر داشتم و از قبل اطلاعاتی در مورد آنها دارم. باعث خوشحالی من است که در ایران هستم و قرار است با آنها کار کنم. اگر شرایط سخت افزاری ایران را با صربستان مقایسه کنم باید بگویم که در کشور ما نزدیک ترین سالن در 80 کیلومتری بلگراد است که فقط یک سالن 50 متر در 30 خط است اما از نظر نتیجه مقایسه سخت است چون تیراندازان صربستانی بهتر هستند. پس نباید فراموش کنیم که فقط تجهیزات به کسب نتیجه کمک نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد، تصریح کرد: هنوز برای پاسخ دادن به این سوال زود است چون تازه رسیدم و در حال رصد کردن تیراندازان از نظر فنی هستم. اگر به نتایج اخیر تیراندازان رجوع کنیم به کسب نتیجه در جاکارتا و سایر مسابقات امیدوار خواهیم بود. همچنین در دوره گذشته بازی‌ها در اینچئون یک مدال طلا و دو نقره توسط تیراندازان کسب شده که با تلاش بیشتر و فراهم شدن امکانات این پتانسیل را داریم که از جایگاه خود دفاع کنیم البته نباید فراموش کرد که قدرت‌های اصلی تیراندازی جهان از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی و هند در آسیا هستند و حریفان قدرتمندی را پیش رو داریم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان