//
کدخبر: ۴۸۵۱۲ //

پرونده سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان بسته شد

پرونده سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان در حالی با عنوان قهرمانی ایران بسته شد که تیم دختران کشورمان با دو پله سقوط نسبت به دوره قبل سوم شد.

پرونده سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان بسته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این دوره از مسابقات که با حضور ۴۲۰ تکواندوکار از ۴۷ کشور جهان پنجشنبه گذشته آغاز شده بود، امشب با قهرمانی تیم های مکزیک و تایلند به ترتیب در بخش پسران و دختران به پایان رسید.

 

در بخش دختران تایلند با سه طلا، دو نقره و ۶۴ امتیاز قهرمان شد. تایلند با دو طلا، دو نقره، دو برنز و ۶۱ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم ایران با دو طلا، دو نقره، یک برنز  و ۵۸ امتیاز روی سکوی سوم ایستاد.

 

در بخش پسران مکزیک با سه طلا و ۴۹ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. ایران با یک طلا، سه نقره و ۴۸ امتیاز نایب قهرمان شد و روسیه با یک طلا، یک نقره، دو برنز و ۴۳ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

 

در  مجموع دختران و پسران تیم کشورمان با سه طلا، ٥ نقره، یک برنز و در مجموع با ١٠٦ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. تایلند با سه طلا،سه نقره، سه برنز و ٩٣ امتیاز در مکان دوم ایستاد و ترکیه با دو طلا، سه نقره، سه برنز و ٨٩ امتیاز سوم شد.

 

تیم  دختران ایرانی که دو دوره قبل را با عنوان قهرمانی پشت سر گذاشته بود در این دوره با دو پله نزول روی سکوی سوم ایستاد. دو طلای غزل سلطانی و معصومه رنجبر، دو نقره مبینا کلیوند و یلدا رنجبر، و تک برنز زهرا تنکابنی حاصا تلاش این تیم ۱۰ نفره بود. مبینا نعمت زاده، آناهیتا توکلی، هانیه حسن نژاد، مریم رضا نژاد و مریم وسیله دیگر اعضای تیم دختران بودند که از دور مسابقات حذف شدند.

 

تیم پسران کشورمان هم که سال ۲۰۱۴ در نخستین دوره قهرمان شده بود و دومین دوره را نیز با ایستادن روی سکوی نایب قهرمانی پشت سر گذاشته بود، در این دوره با یک طلا و سه نقره عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کرد. برای این تیم امیرارسلان خانزاده یک نشان طلا، شایان رستمی، صدیق رحیمی و امیررضا قاسمی هم سه نشان نقره کسب کردند. عرشیا باقری، علی اکبری، مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، علی اسماعیل پور و امیرمحمدامیرمحمدی تکواندوکاران حذف شده تیم پسران می باشند.

 

امروز یکشنبه در روز پایانی این رقابتها تیم کشورمان ۵ نماینده داشت که شایان رستمی، صدیق رحیمی ‌نیا و امیررضا قاسمی موفق به کب مدال نقره شدند، مبینا نعمت زاده و آناهیتا توکلی هم با شکست رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند.

 

سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان به مدت چهار روز در مصر برگزار شد.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان