//
کدخبر: ۴۳۳۷۷۴ //

تیم ملی نه فوتبال بازی می کند، نه تاکتیک دارد | در زمان کی روش و اسکوچیچ فوتبال بهتری بازی می‌کردیم

تیم ملی نه فوتبالی بازی می کند، نه تاکتیکی دارد، نه حرکتی می کند و در کل فوتبالی ندیدیم.

تیم ملی نه فوتبال بازی می کند، نه تاکتیک دارد | در زمان کی روش و اسکوچیچ فوتبال بهتری بازی می‌کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین کعبی که نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه دارد اعتقاد دارد تیم ملی در زمان کی روش و اسکوچیچ بهتربازی می کرد.

کعبی در خصوص بازی تیم ملی مقابل ازبکستان که بازی دو بر صفر برده را با نتیجه تساوی به پایان رساند تاکید کرد: حتی داشتیم می‌باختیم. به نظر من خوب بازی نکردیم. متاسفانه ما هر وقت گل هم می زنیم نمی توانیم روند خوبی داشته باشیم. حتی در بازی با هنک کنگ هم که ۴ گل زدیم شرایط خوبی نداشتیم. باید اعتراف کنم در زمان کی روش و اسکوچیچ از شرایط فوتبالی خیلی بهتر بودیم. من به عنوان مربی و کارشناس باید بگویم در زمان کی روش و اسکوچیچ تیم ملی خیلی بهتر فوتبال بازی می کرد.

او افزود: من همیشه از تیم ملی حمایت می کردم حتی اگر روزی هم بد بودیم بازهم حمایت می کردم اما الان واقعا خوب بازی نمی کنیم. این خوب نبودن هم خیلی علت ها دارد. شما ببینید سرمربی ازبکستان سه تا از بازیکنان تیم ملی امیدشان را به تیم ملی بزرگسالان آوردند. همین مربی فعلی تیم ملی ازبکستان این کار را کرد اما ما بازیکنان جوان خوبی در تیم سپاهان و گل گهر داریم که متاسفانه استفاده نمی کنیم. میانگین سنی ما بالا است. شاید این حرف من به برخی دوستان بر بخورد. اما به هر کسی هم بر بخورد مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تیم ملی نه فوتبالی بازی می کند، نه تاکتیکی دارد، نه حرکتی می کند و در کل فوتبال خاصی از تیم ملی نمی بینیم. فقط می خواهیم در تورنمنت های ۴ جانبه جام بگیریم. اینطوری نمی شود. باید به بازیکنان جوان توجه کنیم از آنها استفاده کنیم.

کعبی که نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد در خصوص اینکه در فاصله ۵۰ روز تا جام ملت ها بهترین راه کار برای نجات تیم ملی چیست گفت: الان دیر شده است. باید ۳-۴ بازیکن جوان از تیم سپاهان و گل گهر را در تورنمنت ازبکستان و اردن استفاده می کردیم. حتی تیم دوم‌مان را به این تورنمنت ها می فرستادیم. یعنی تلفیقی از تعدادی از بازیکنان بزرگسال و جوانان لیگ برتری را استفاده می کردیم. من طی چند روز اخیر بازی قطر برابر هند، بازی های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان را تماشا کردم باید تاکید کنم کار خیلی سختی را در جام ملتها خواهیم داشت. همین عربستان را ببینید مانچینی چه کار کرده. او حتی دوساری که بهترین بازیکن آسیا شده را بازی نمی دهد. عربستان بیش از نصف تیمش را جوان کرده و فقط ۴ بازیکن از جام جهانی را استفاده می کند ولی تیم ما همان تیم زمان کی روش است. پس کی می خواهیم از جوانان استفاده کنیم!؟

او افزود: الان حسین عبدی با تیم ملی نوجوانان کار بزرگی را انجام داده است. اما اگر نخواهیم برنامه ای برای این بازیکنان داشته باشیم آنها محو می شوند. در حالی که با یک برنامه دقیق می توانیم کاری کنیم که این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند. الان تیم ملی تا جام ملتها بازی دوستانه دیگری ندارد که بخواهد از این جوانان استفاده کند برای همین می گویم تا جام ملتها کار خیلی سختی داریم. البته باید بگویم با این رویه حتی بازی دوستانه هم داشته باشیم هیچ اتفاقی نمی افتاد چرا که در خیلی از پست ها خیلی ضعف داریم باید از بازیکنان دیگری استفاده شود.

تیم ملی نه فوتبال بازی می کند، نه تاکتیک دارد | در زمان کی روش و اسکوچیچ فوتبال بهتری بازی می‌کردیم
حسین کعبی

کعبی در ادامه گفت و گو با همشهری آنلاین اضافه کرد: برای خودم هم خیلی عجیب است دستیاران سرمربی تیم ملی چرا حرکتی نمی کنند. سعید الهویی را از نظر فنی قبول دارم می توانست کمک کند. آندو تیموریان هم همین طور ولی برایم عجیب است چرا کاری نمی کنند. شاید نظرشان را نمی خواهند یا به نظرشان گوش نمی دهند. من که در اردو تیم ملی نیستم. اگر هم حرفی می زنم برای این است که خودم چندین سال بازیکن تیم ملی بودم دلم می سوزد. من اگر حرف نزنم پس کی حرف بزند.

او با اشاره به صحبت های خداداد عزیزی که گفته با این بازیکنان می توانیم در رقابت های جام ملتها فینالیست و قهرمان شویم اظهار داشت: برخی دوستان که من اسم شان را نمی آورم الکی مصاحبه می کنند می توانیم قهرمان شویم. بله بازیکنان خوبی داریم اما کارهای تاکتیکی هم حائز اهمیت است. ضمن اینکه تیم های دیگر هم پیشرفت کرده اند. این دوستان کجا فوتبال تماشا می کنند!؟

کعبی که سابقه بازی در تیم های ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را دارد با اشاره به حضور تیم ملی نوجوانان در رقابت های جام جهانی گفت: بازیکن عرب تیم ملی نوجوانان، شماره ۸ و ۱۰ به همراه شکوری دروازه بان از جمله بازیکنان خوب و آییینده دار تیم ملی نوجوانان بودند نباید این تیم نوجوانان و حسین عبدی را به عنوان سرمربی این تیم رها کرد. الان این بازیکنان در اصطلاح دماغشان باد کرده است. من خودم بازیکن تیم ملی نوجوانان بودم و در همه رده ها ی ملی بازی کردم و حس این بازیکنان را می فهمم الان باید این بازیکنان را کنترل کرد تا مسیر اشتباه نروند و به حاشیه کشیده نشوند. الان خیلی از بازیکنان نوجوانان و جوانان در دوره های قبلی نامی در فوتبال ندارند به خاطر اینکه مراقبت نکردیم و به حاشیه کشیده شدند.

او افزود: باید از حسین عبدی هم حمایت کنیم تا او هم محو نشود. نه اینکه به او یک پست بدهیم تا بعدش محو شود. مربی کاربلد و به روزی است. مدرک مربی گری فوق العاده ای هم دارد. با کلاس است. با جان و دل هم کار می کند. باید به نوع خوبی او را حفظ و از توانایی هایش استفاده کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان