//
کدخبر: ۴۰۳۱۵۲ //

ثبت دراماتیک‌ترین قهرمانی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا/ یاران آزمون به لیگ کنفرانس رسیدند

بورسیا دورتموند در فصلی که کمترین فاصله را با قهرمانی در بوندس‌لیگا داشت، باز هم نتوانست به انتظار ۱۱ ساله‌اش برای فتح این مسابقات پایان دهد تا دراماتیک‌ترین قهرمانی بایرن مونیخ رقم بخورد.

ثبت دراماتیک‌ترین قهرمانی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا/ یاران آزمون به لیگ کنفرانس رسیدند
به گزارش فرتاک نیوز،

جام قهرمانی بوندس‌لیگا قرار نیست از ویترین افتخارات باشگاه بایرن مونیخ خارج شود، حتی در فصلی که خود باواریایی‌ها آن را به رقبای‌شان تعارف زدند؛ این خلاصه‌ای از 34 هفته‌ بوندس‌لیگا بود که امروز (شنبه) به پایان رسید.

در حالی که همه چیز برای ثبت اولین قهرمانی بوروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا مهیا شده بود، جام به بدترین شکل ممکن از چنگ زردپوشان پرید و آنها پیش چشمان ده‌ها هزار هوادار خود که خودشان را برای گرفتن جشن قهرمانی آماده کرده بودند با تساوی 2 - 2 مقابل ماینتس متوقف شدند.

استرس فراوان شاگردان ادین ترزیچ منجر به شروعی کابوس‌وار برای آنها شد و تا به خودشان آمدند 2 گل از حریف عقب افتادند. آندریاس هانچه اولسن در دقیقه 15 گل نخست بازی را برای ماینتس به ثمر رساند. سباستین آلر مهاجم دورتموند در دقیقه 19 این شانس را داشت که از روی نقطه پنالتی گل خورده را پاسخ دهد اما ضربه او توسط دروازه‌بان حریف مهار شد. 5 دقیقه بیشتر نگذشته بود که کریم اونیسیوو دومین گل را برای ماینتس به ثمر رساند و ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک را در بهت و سکوت فرو برد. در نیمه دوم دورتموند با ارائه یک بازی مسلط و حساب‌ شده‌تر توانست گل‌های خورده را جبران کند. گل اول دورتموندی‌ها در دقیقه 69 توسط رافائل گوئریرو و دومین گل در دقیقه ششم وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط نیکلاس سوله به ثمر رسید.

تساوی دورتموند تنها در یک صورت این تیم را قهرمان می‌کرد و آن توقف بایرن مونیخ رده دومی در بازی همزمان مقابل کلن بود که این اتفاق رخ نداد؛ چرا که بایرن مونیخ موفق شد میزبان خود را 2 بر یک شکست دهد. بایرن مونیخی که تا دقیقه 81 با گل دقیقه هشتم کینگسلی کومان از میزبان خود جلو بود، در نتیجه خطای هند سرژ گنبری در محوطه جریمه یک پنالتی به حریفش تقدیم کرد که دژان لیوبیچیچ آن را وارد دروازه یان زومر کرد. این گل داشت باواریایی‌ها را تا آستانه از دست دادن قهرمانی پیش می‌برد تا اینکه جمال موسیالا در دقیقه 89 با شوتی زیبا از بیرون محوطه جریمه تیمش را دوباره پیش انداخت. در نهایت همین گل باعث برتری شاگردان توماس توخل شد و آنها با جبران اختلاف 2 امتیازی‌شان با دورتموند، فصل را با 71 امتیاز  به پایان رساندند تا به لطف تفاضل گل بهتر (54 به 39) نسبت به دورتموندی که همین تعداد امتیاز کسب کرد برای یازدهمین فصل متوالی قهرمان بوندس‌لیگا شوند. این قهرمانی به نام توماس توخلی ثبت شد که در میانه راه سکان هدایت بایرن مونیخ را از یولیان ناگلسمان گرفت و فصل آینده با این تیم در سید نخست قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت.

همزمان با این دو بازی، 7 مسابقه دیگر برگزار شد که در مهمترین آنها بایرلورکوزن در دیداری که سردار آزمون را از ابتدا تا انتها در ترکیب داشت و از دقیقه هشتم با اخراج آمین آدلی 10 نفره به کارش ادامه داد، 3 بر صفر به میزبان خود بوخوم باخت. لورکوزنی‌ها با وجود این باخت سهمیه لیگ کنفرانس را کسب کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان