//
کدخبر: ۴۰۱۳۹۲ //
فوتبال

ساپینتو: باید چند هفته زودتر قهرمان می‌شدیم

سرمربی استقلال از اینکه تیم او نمی‌تواند در هفته پایانی برای قهرمانی بجنگد، ابراز تأسف کرد

ساپینتو: باید چند هفته زودتر قهرمان می‌شدیم
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال در آخرین دیدار این فصل از رقابت های لیگ برتر، فردا به مصاف تراکتور می رود. ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی ها در نشست خبری پیش از بازی حضور پیدا کرد که البته او با تأخیر خود را محل برگزاری کنفرانس رساند.

ساپینتو در ابتدای صحبت هایش گفت: عصر همگی بخیر، بابت تاخیری که داشتیم عذرخواهی می‌کنم. درباره بازی برابر تراکتور باید بگویم آنها تیم بسیار خوبی هستند. بعد از اینکه سرمربی جدیدشان یعنی آقای پاکو خمز آمده، تیم خیلی پیشرفت کرده‌ و کیفیت بازی‌اش خیلی بهتر شد‌. خیلی بازی مثبتی انجام می‌دهند. هم و از لحاظ انفرادی نیز بازیکنان خوب و باکیفیتی دارند.

*متأسفانه نمی توانیم برای قهرمانی بجنگیم

متأسفانه برای هدفی که داشتیم و آنهم قهرمانی بود، نمی‌توانیم بجنگیم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم و یک بازی خوب و باکیفیت بین ۲ تیم باشد. البته می‌خواهیم لیگ را با برتری و سه امتیاز بیشتر به پایان برسانیم.

 *باید چند هفته زودتر قهرمان می شدیم

همانطور که شما می دانید و من نیز بارها گفته‌ام برای من و تیم سخت بود که به قهرمانی نرسیم چون استحقاقش را داشتیم. اگر واقعیت‌ها در تصمیم‌گیری انجام می‌شد دو سه بازی مانده به پایان لیگ قهرمان می‌شدیم و الان باید لیگ را ادامه دهیم.

* روی بازی فردا متمرکز هستم و بعدا درباره جام حذفی حرف می زنم

بد بودن در بازی رفت و عدم رضایت از کیفیت شاگردانش؟ (با لحنی مخالف): نه، نمی شود گفت تنها بازی که ما خیلی بد بوده، بلکه آن دیدار تمام قدرتمان نبود. ولی در بازی دومی که برابر آنها در جام حذفی قرار گرفتیم، خوب بازی کردیم و کیفیت و قدرت‌مان را نشان دادیم و البته که می‌خواهیم خوب بازی کردنمان را برابر تیم خوب تراکتور که فصل خوبی داشته است، ادامه دهیم. الان هدف اصلی من این است بازی فردا را ببرم. روی این بازی متمرکز هستم و پس از آن درباره جام حذفی و بحث دربی در فینال صحبت خواهیم کرد.

*دربی؟ بعدا حرف می زنیم

ساپینتو علاقه ای به پاسخ درباره تکرار دربی در فینال حذفی نداشت و گفت: وقت داریم که بعدا درباره آن صحبت کنیم.

* مطمئنم اگر VAR بود قهرمان می شدیم

ساپینتو با افسوس به این سوال که «چه لحظه ای در لیگ بوده و او حسرتش را می خورد؟» گفت: خیلی از لحظه‌ها بوده است. در کنفرانس‌ها صحبت کردم. در هر بازی که احساس کردم از ما امتیاز گرفته شده، درباره اش حرف زدم. ما خوب بازی کردیم، موقعیت ایجاد کردیم، گل زدیم و آن را رد کردند، برای ما پنالتی نگرفتند. خیلی چیزها در این فصل اتفاق افتاد. من مطمئنم امسال با وجود VAR قهرمان می‌شدیم.

* حضور VAR حق تمام تیم هاست

امیدوارم فدراسیون برای فصل آینده و برای حقیقت فوتبال، این سیستم را بیاورد. تماشاگران و حامیان تمام تیم ها استحقاق این سیستم در فوتبال را دارند. فقط تکنولوژی VAR نیست، این . خیلی مهم است که مکالمات داوران و آن کسی که مسئول سیستم است خوب شنیده شود. با توجه به تجربه‌ای که من دارم و تمام اروپا را نگاه می‌کنم هنوز مقداری صحنه‌ها هستند که داور می‌تواند تصمیم بگیرد اما صحبت‌های دو طرف می‌تواند تأثیرگذار باشد.  این را می‌توانم در ذهن خودم بپذیرم که بعضی تصمیم‌های داوران در برخی صحنه‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد و آن را می‌پذیرم. حتی اگر 2 یا 3 بار صحنه را ببینم نمی‌توانیم بگوییم درست بود یا نبود.

* اگر در استقلال بمانم، باید فصل بعد VAR باشد

 

(با حالتی گلایه و تأکید روی اشتباهات داوری به ضرر استقلال): من اشتباهات را می‌پذیرم ولی نه همه اشتباهات را و نه فقط علیه یک  تیم خاص (استقلال). این آرزویم برای آینده است؛ اگر اینجا بمانم می‌خواهم فصل آینده در لیگ برتر VAR داشته باشیم.

* علاقه قلبی ام است بمانم ولی من مالک باشگاه نیستم

تمدید قرارداد با استقلال؟ این علاقه قلبی من است که بمانم اما مالک باشگاه نیستم. عاشق باشگاه استقلال، بازیکنان، تیمم و هواداران هستم. عاشق مردم ایران هستم و به همه احترام می‌گذارم. دوست دارم اینجا بمانم. اما یک چیزهایی باید در فوتبال بهبود پیدا کند. مثل همین VAR تا واقعیت بازی بیشتر در نتایج دیده شود.

* تمدید نشدن قراردادم، بخاطر من نبوده است

اینکه تا الان قرارداد من امضا نشده به خاطر خودم نبوده است. آقای کریمی الان قدرت این را دارند که تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم این در مسیر درستی است و مدیربرنامه های من تلاش می‌کند تا قرارداد من تمدید شود اما تصمیم‌گیرنده نیستم.

* مشکل من برای تمدید قرارداد پول نیست

در مورد قرارداد جدید من بحث پول مطرح نیست. همانگونه که گفتم مشکلات بیشتر و مسائل دیگری باید برطرف شود تا بتوانم در استقلال بمانم. می‌دانید همه این ماه‌ها در خصوص مسائلی صحبت کردم که تیم تاپی مثل استقلال به آن نیاز دارد تا همان شرایط سایر تیم‌ها را داشته باشم تا بتوانم بجنگم و برای قهرمانی تلاش کنم.

* شرایط ما حتی به پرسپولیس و سپاهان نزدیک نبود

همانگونه که شما می‌دانید تیم ما حتی نزدیک به شرایط تیم هایی مانند سپاهان، پرسپولیس و حتی شاید فولاد و تراکتور هم نبود. من باشگاه مس رفسنجان را دیدم که سه زمین تمرین و دو استادیوم داشت. مشغول ساخت یک هتل برای این باشگاه هستند که فوق‌العاده است. ما هم باید شرایط مشابهی داشته باشیم. امکانات، مسائل مالی و ... باید سر وقت باشد.

* تغییر سه مدیرعامل در یک سال غیرممکن است

باید دوام و امنیت کاری داشته باشیم. مسائل کاری و اداری اعضای باشگاه باید باشد. غیر ممکن است که یک باشگاه در طول سال سه مدیرعامل داشته باشد. این چیزهایی است که می‌خواهم برای آینده حل شود و این از همه چیز برای من مهمتر است.

* هفت ماه است که دریافتی نداشته ام

یکی از خبرنگاران درباره میزان دریافتی ساپینتو در زمان فتح‌الله‌زاده پرسید که زرندی، مدیررسانه استقلال اعلام کرد سوال او ربطی به بازی فردا ندارد. با این حال سرمربی پرتغالی پاسخ داد: نه! نه من و نه بازیکنان دریافتی نداشته ایم. شرایط همان است. فکر می‌کنم هفت ماه شده که دریافتی نداشته‌ام. چند ماه قبل پاداش دریافت کرده‌ام اما اکنون درباره حقوق صحبت می‌کنم.

* قرارداد من براساس حقوق ماهیانه است

پس از اینکه خبرنگار مجددا از ساپینتو درباره مسائل مالی و اینکه او چند درصد دریافتی داشته است، سرمربی استقلال با خنده و قهقهه پاسخ داد: برای من درصد نیست بلکه ماه به ماه و براساس قرارداد دریافت می کنم. اگر بخواهم در یازده ماه بگویم، هفت ماه است حقوق نگرفته‌ام و شما خودتان می‌توانید حساب کنید چقدر حقوق گرفته‌ام. (ساپینتو در حالیکه می خندید ادامه داد): دو هفته دیگر می‌شود هشت ماه که دریافتی نداشته‌ام.

* دوست دارم بمانم ولی باید شرایط بهتر شود

سرمربی آبی ها در مورد اینکه مطالبه هواداران تمدید قرارداد اوست، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که هواداران می‌خواهند من ادامه بدهم و افتخار می‌کنم. همانطور که گفتم دوست دارم در اینجا بمانم و دوست دارم ادامه بدهم و می‌خواهم راجع به تمام چیزهایی که گفتم، شرایط بهتر شود تا فصل بهتری داشته باشیم.

* هر هفته گفتند مربی جدیدی به جای من می آید

او در خصوص اینکه جریان‌های مجازی نام‌هایی را برای جایگزینی او مطرح می‌کنند، گفت: در مورد شایعات نیز باید بگویم در هفته سوم یا چهارم که به اینجا آمده‌ام هر هفته‌ گفتند مربی جدیدی می‌آید. هر هفته گفتند اگر مساوی کنم یا ببازم، مربی جدیدی خواهد آمد. با این فشار در استقلال زندگی می‌کنم. از ماه اول با این فشار کار می‌کنم و هیچ وقت ثبات ذهنی نداشته‌ام.

* یک فصل تاپ و درجه یک برای استقلال بود

با وجود این مشکلات، تا بازی آخر برای قهرمانی می‌جنگیم. سوپرجام را بردیم که در 75 سال گذشته استقلال، کسب این جام بی‌سابقه بوده است. در 75 سال گذشته این باشگاه دو بار پشت سر هم قهرمانی کسب نکرده حتی با این وجود بد عمل نکردیم و در نیمه نهایی جام حذفی هستیم. با همه مسائلی که گفتم امسال فصل تاپ و درجه‌ یکی برای استقلال بود.

* رسانه ها با برخی از بازیکنان مخصوصا حسینی منصف نبودند

بسیار به بازیکنان خود افتخار می‌کنم. شاید برخی مواقع رسانه‌ها نسبت بعضی بازیکنان منصف نبوده‌اند به ویژه با کاپیتان و دروازه‌بان ما سیدحسین حسینی که دروازه‌بان تیم ملی و شماره یک من است صددرصد اطمینان نکردید. در مورد عارف غلامی و سایر بازیکنان ما نیز همین وضعیت بود برخی نظریات را می‌بینم که منصفانه نیست، آنها دارند فصل فوق‌العاده‌ای را انجام می دهند. این بازیکنان قهرمان هستند، آنها شش، هفت ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

* بازیکنانم از لحاظ ذهنی خسته شدند

شما رسانه‌ها باید این موضوع را درک کنید که یک بازیکن نمی‌تواند در چنین شرایطی صددرصد متمرکز باشد و به نوعی در دسترس باشد که در هر بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در سه بازی قبل گفتم بازیکنان من از لحاظ ذهنی خسته شده‌اند و این یک واقعیت است. آنها با خیلی چیزها جنگیدند.

 * در بازی فردا به برخی از بازیکنان استراحت می دهم

در بازی قبلی و بازی فردا سعی کردم به بازیکنانم استراحت بدهم. برخی‌ها در دیدار قبلی استراحت کردند برخی نفراتی هم که مقابل مس رفسنجان بازی کردند ممکن است فردا استراحت کنند. به این خاطر که می‌خواهم تیم من از لحاظ ذهنی برای بازی با نساجی سرحال باشد. چون اگر از لحاظ فیزیکی و ذهنی سرحال نباشید، بازی با نساجی سخت خواهد شد.  

* برخی بازیکنان استحقاق بازی بیشتری داشتند

بازیکنانی هستند که امسال خیلی خوب کار کردند و در همان زمان موقعیت مشابهی برای بازی را نداشتند اما استحقاق دارند. من فقط یازده بازیکن ندارم بلکه 27 بازیکن دارم. این 2 بازی برای این بود که با همه آنها منصف باشیم. برخی بازیکنان این استحقاق را دارند که از ابتدا بازی کنند مثل بازی قبلی که از ابتدا بازی کردند. در بازی با تراکتور هم برخی نفرات را از ابتدا بازی می دهیم زیرا در نهایت همه در تیم تلاش کرده و کمک کرده‌اند تا ببریم و برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی تلاش کردند.  

* امیدوارم هواداران برای این بازی به استادیوم بیایند

باور کنید ما یک فصل تاپ و درجه یک را پشت‌سر می‌گذاریم. بسیار از این موضوع خوشحال هستم و به تیمم افتخار می‌کنم. همچنین به هواداران افتخار می‌کنم و امیدوارم فردا برای تماشای مسابقه بیایند و از تیم حمایت کنند زیرا باید این بازی را ببریم.

* تیم در زمان آجورلو پول و آرامش داشت

در این لحظه خبرنگار ورزش سه سوال خود را اینگونه مطرح کرد: جذب بازیکن در نیم فصل لیگ گذشته، به قهرمانی استقلال کمک کرد ولی گفته می شد ساپینتو اعتقادی به جذب بازیکن ندارد. سایر تیم ها تقویت شدند ولی استقلال 2 بازیکن را از دست داد. اگر به عقب بازگردید آیا تیم را در نیم فصل تقویت می کنید؟ ساپینتو گفت: خیر. در همان شرایط نه، به شما توضیح می‌دهم که چرا؛ خوشبختانه فصل قبل از لحاظ شرایط مالی مصطفی آجورلو استراتژی خوب و مشخصی داشت تیم در آن زمان آرامش و پول داشت. شاید برخی وقت‌ها پرداختی‌ها سر وقت نبود اما بازیکنان پول خود را می‌گرفتند و امکانات داشتند. یادتان نرود استادیوم پاس قوامین، آرارات و انقلاب را از دست دادیم. به این خاطر که پول‌شان را ندادیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: صدآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان