//
کدخبر: ۴۰۰۴۴۱ //

ساپینتو: گلی که از مس خوردیم طبیعی نبود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: گلی که از مس رفسنجان دریافت کردیم طبیعی نبود و باید دوباره این صحنه را ببینیم.

ساپینتو: گلی که از مس خوردیم طبیعی نبود
به گزارش فرتاک نیوز،

ریکاردو ساپینتو پس از برتری 2 بر یک استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال، گفت: بازی فوق‌‌العاده‌ای را شاهد بودیم. دو تیم جنگیدند که برنده بازی شوند. یکی دنبال رتبه چهارمی بود و ما هم به قهرمانی امیدوار هستیم. در طول بازی بهتر بودیم و موقعیت‌های زیادی خلق کردیم. حریف هم موقعیت داشت. گلی که خوردیم طبیعی نبود و باید دوباره صحنه را ببینم که چه اتفاقی افتاده است. وقتی عقب افتادیم آنقدر قوی بودیم که به بازی برگردیم.

وی افزود: هفته سختی پس از تساوی مقابل صنعت نفت آبادان داشتیم ولی بازیکنان جان‌شان را می‌گذارند. برخی مواقع راحت نیست که ذهن آسوده داشته باشید. من از ماه نوامبر (10 آبان تا 10 آذر) پول نگرفته‌ام، بازیکنان نیز 5،6 ماه است که دریافتی نداشته‌اند. همه تلاش می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: ما یک جام داشتیم  که فکر می‌کنم بازنده آن نیستیم. تصمیمات خیلی بد ما را از قهرمانی لیگ دور کرد. استحقاق این را داشتیم که دو بازی مانده به پایان لیگ قهرمان شویم. کسی فراموش نمی‌کند که استقلال قهرمانی را از دست نداد، اشتباهات داوری بود که ما را از قهرمانی دور کرد. لطفاً بنویسید که واقعیت قهرمانی این است. امیدوارم برای فصل آینده VAR را داشته باشیم چون با داشتن این سیستم اتفاقات سخت نمی‌افتد. باید دید در آوردن این سیستم جدی هستند یا نه. ما قهرمانی را از دست ندادیم، بلکه تصمیمات بد ما را از قهرمانی دور کرد.

ساپینتو با اشاره به شرایط مدیریتی استقلال یادآور شد: بدون گرفتن پول، بدون امکانات و سخت افزارها و همچنین سه مدیرعامل در یک سال کار کردیم. فصل فوق‌العاده‌ای بود و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. بازیکنانی که الان هستند و کسانی که قبلاً بودند گفتند که تاکنون این شرایط را تجربه نکرده بودند. امیدوارم باشگاه با هواداران فوق‌العاده‌اش حمایت بیشتری داشته باشد، به خصوص در بحث مسائل مالی و چیزهایی که صحبت کردم. باید همان شرایط تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند را، داشته باشیم.

این مربی در خصوص اینکه آیا از سوی مدیریت باشگاه پیشنهاد تمدید قرارداد به او شده است یا نه، گفت: وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید، در بحث سازماندهی باید در زمان درست هماهنگی‌ها را انجام دهید. نمی‌توان با مربی‌ای که فصل فوق‌العاده را سپری کرده و اولین سوپرجام تاریخ باشگاه را گرفته در دو هفته پایانی قراردادش را تمدید کنید. باید از الان برای فصل آینده برنامه داشته باشید و دو ماه زمان است که کارها انجام شود. هفته گذشته با حجت کریمی صحبت کردم و گفت این نیت را دارد که قراردادم را تمدید کند. او قرار بود با ایجنت من صحبت کند ولی تا الان خبری ندارم. برای آینده و سازماندهی باشگاه استقلال باید خیلی چیزها تغییر کند. برنامه پیش‌فصل، کجا تمرین کردن، اردوها، انتخاب بازیکنان، مذاکرات و ... باید مشخص باشد. می‌توان این کار را انجام داد ولی باید زودتر انجام شود.

سرمربی استقلال ادامه داد: از الان سخت است که برای آینده برنامه داشته باشیم. امیدوارم هر چه زودتر تصمیم گیری شود چون همین الان هم دیر شده است. یکسری چیزها که برای فصل آینده می‌خواهم، آماده دارم ولی وقتی قراردادی ندارم نمی‌توانم صحبت کنم. نمی‌دانم کریمی می‌ماند یا مدیریت جدیدی می‌آید. باورکردنی نیست که باشگاه سطح بالایی مثل استقلال در چنین شرایطی باشد و 6 ماه به مربی پرداختی نداشته باشد یا از بازیکنان بخواهد قهرمانی بیاورند. تاکنون چنین چیزی در زندگی‌ام ندیده بودم. برای فصل آینده باید از حالا همه چیز مشخص شود و اگر قرار باشد 6 ماه پولی داده نشود، من نیستم. باید امکانات را برای مربی آماده کنند و مثل شرایطی که حریفان دارند، امکانات آماده شود. مس رفسنجان دو زمین تمرین دارد ولی ما یک زمین داریم. ما منطقه ریکاوری نداریم. می‌خندم که گریه‌ام نگیرد! این باورکردنی نیست. شاید مردم ندانند ما در چه شرایطی هستیم. امیدوارم آینده استقلال خیلی بهتر شود.

ساپینتو در واکنش به این موضوع که اظهاراتش درباره امکانات مس این شایعه را بوجود آورده که باشگاه مس با او مذاکره کرده است، گفت: چنین پیشنهادی دریافت نکرده‌ام وقتی به زمین تمرین رسیدم تصور کردم استادیوم محل بازی است ولی فهمیدم که زمین تمرین است. به باشگاه مس تبریک می‌گویم که کارها را خوب انجام می‌دهد.

وی در مورد درگیری‌اش با سرپرست مس در نیمه نخست تصریح کرد: در نیمه اول، بازیکنان مس خیلی زیاد توپ را نگه می‌داشتند. گلرشان پسر بسیار خوب و باتجربه است. هر زمان موقعیت درست می‌کردیم خودش را روی زمین می‌انداخت. به سرمربی حریف گفتم که اگر نیمه دوم بخواهد این رفتار تکرار شود توپ را به آنها نمی‌دهیم چون وقت تلف می‌شود. اگر مصدومیتی پیش بیاید باید بازی متوقف شود. من به سرپرست و سرمربی مس گفتم که اگر بخواهند سر صحنه‌های جزئی وقت تلف کنند توپ را پس نمی‌دهیم. داور کارش را خوب و جدی انجام داد. برخی صحنه‌‌ها خطا نبود که می‌گرفت ولی موقعیت بزرگی پیش نیامد که اثرگذاری داشته باشد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نبود سیستم VAR باعث از دست رفتن قهرمانی استقلال شد، گفت: من صحبت کردم و گفتم قهرمانی را از دست ندادیم. باز هم می‌گویم قهرمانی را از دست ندادیم بلکه به خاطر تصمیمات داوران از ما گرفته شد. اگر سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) بود، قهرمان می‌شدیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان