//
کدخبر: ۴۰۱۳۷۳ //

جدایی این استقلالی قطعی و صد در صد شد

روز ۳۰ اردیبهشت برای هر دو باشگاه استقلال و پرسولیس یکی از مهمترین روزهای تاریخ باشگاه داری است.

جدایی این استقلالی قطعی و صد در صد شد

خبرهای ضد و نقیض از درون باشگاه های استقلال و پرسپولیس در دهه ها و سالهای گذشته و تکذیب و تائید اخبار درز کرده توسط مدیران عامل باشگاه ها، سخن گوها و ابواب جمعی هر باشگاه، تیتر اول مطبوعات ، سایتهای خبری ، نقل و انتقالات ، نتایج کسب شده در هر بازی و هزاران حاشیه دیگر در پیرامون این دو تیم، همه و همه به یک نفر بر می گردد. مدیریت باشگاه که جایگاه آدمها را به یکباره از فرش به عرش می رساند و به همان اندازه هم برای پائین آوردن آنها می تواند سبقه و هر گونه درایت را به یک اشتباه بفروشد و هر چه در گذشته و در این دو باشگاه کاشتی را ویران کند.

 
 

 

 

شاید مهمترین شاخص هر شرکتی برای اندازه گیری اولیه آن گردش مالی آن شرکت است، گردشی که هر چه قدر بیشتر باشد قدرت اقتصادی آن شرکت را بیشتر نشان می دهد، ولی در صنعت فوتبال داستان کاملاً متفاوت است. در فوتبال شما می توانی بدون تکیه بر داشته های کلان مالی ، تنها با تصمیم گیری های مناسب و کسب نتایج خوب و داشتن تیمی متحد، تمامی فرمول های قانون تجارت را دور بزنی و نام خود و باشگاه را بالاتر از هر باشگاه دیگری که از بنیه مالی مناسبی هم برخوردار است نشان بدهید و با دو فروش مناسب بازیکن و برنامه ریزی در فوتبال پایه ها به درامد هنگفت هم برسید. 

 

این تعاریف کوتاه از تفاوت دنیای تجارت و ورزش، این روزها دامن سرخابی ها را هم گرفته است و آنها برای رسیدن به شرایط مناسب اقتصادی و آرامشی که دهه هاست از آنها گرفته شده است خود را آماده مهمترین مجمع باشگاه در سالهای گذشته می کنند. 

روز ۳۰ اردیبهشت برای هر دو باشگاه یکی از مهمترین روزهای تاریخ باشگاه داری دو تیم است و قرار است بعد از پیگیرهای متعدد سازمان خصوصی سازی و شخص آقای قربان زاده، مجمع دو باشگاه با دستور جلسه انتخاب اعضای هیئت مدیره در دستور کار قرار گیرد. 

 

آبی ها که ۴ عضو هیئت مدیره از مدرک دکتری تا فوق دیپلم در ترکیب خود دارند، رئیس مجمع شان دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد است و سرخها با ریاست اقای سجادی وزیر ورزش به مجمع می روند تا دستپخت جدید وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی به طرفیت وزارت اقتصاد را در دو باشگاه و در ترکیب هیئت مدیره دو تیم ببینیم. 

 

آن چه که مسلم است،سازمان خصوصی عزم خود را جزم کرده است تا با تکیه بر قوانین مدون حقوق تجارت از متخصصین حقوقی و حوزه مالی در ترکیب دو باشگاه به جهت رعایت تشریفات قانونی و بهداشت مالی و حقوقی در فرابورس استفاده کند و وزارت ورزش هم به موضوع از منظر خود در حوزه ورزش نگاه می کند و به دنبال تزریق عوامل اگاه به مدیریت در حوزه ورزش به دو باشگاه است.

 

باید دید بعد از انتخاب اعضای هیئت مدیره دو باشگاه تکلیف مدیران عامل دو باشگاه چه خواهد شد. در حالی که خرداد ماه مهم و تاریخی به جهت تعین اخذ مجوز حرفه ای توسط کمیته تعیین وضعیت در پیش است و رقابت های حذفی با حضور ۴ تیم که دو تای آنها استقلال و پرسپولیس هستند، ادامه خواهد یافت و تکلیف قهرمان مشخص خواهدشد، هواداران دو تیم به شدت به دنبال اخبار هستند تا ببینند چه کسی بر مسند ریاست این دو باشگاه تکیه خواهد زد. جایگاهی با منابع مالی کم، هزینه های زیاد، انتطارات فراوان و از همه سخت تر، زیرذره بین رسانه ها، مردم و حتی مسئولین کشوری برای هر تصمیمی.

 

سرخها که از عملکرد درویش بعد از انتخابش در زمستان سال ۱۴۰۰رضایت دارند و امید دارند با کارهای صورت گرفته در باشگاه رای اعتماد کمیته تعیین وضعیت را بگیرند و به لیگ قهرمانان آسیا راه یابند، برخلاف این روزهای باشگاه استقلال هستند که در فاصله مدیریت درویش سه تا مدیر را به خود دیده اند و از دو مدیر قبلی آنها اطلاعات خوبی در حوزه مالی به بیرون درز نکرده است.

 

 

آن چه مسلم است ، این است که هیئت مدیره انتخابی دو باشگاه در۳۰ اردیبهشت پس از انتخاب ، اولین جلسه اش طبق روال همه شرکتها برای انتخاب مدیرعامل است و همه منتظر تصمیمات کلان مدیریتی دو باشگاه هستند. حجت کریمی در یک ماه گذشته خیلی از بدهی های استقلال را پرداخت کرده است و عزل و انتصابات زیادی در باشگاه داشته است و امید دارد رای اعتماد هیئت مدیره جدید و ریاست مجمع دکتر خاندوزی را بگیرد اما به نظر می رسد جدایی برخی از اعضای هیات مدیره استقلال از جمله مظلوی قطعی است.

و درویش هم با تکیه بر عملکرد ۱۸ ماه گذشته خود به دنبال تثبیت خود در این جایگاه و حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بعد از یک دوره غیبت است.

 

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان