//
کدخبر: ۳۸۷۷۹۴ //

همه ابهامات انتخاب سرمربی تیم ملی؛ از ملیت و کیفیت تا قیمت

دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان را معرفی نکرده است.

همه ابهامات انتخاب سرمربی تیم ملی؛ از ملیت و کیفیت تا قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

 این همه تعلل در حالی است که ماه‌ها از حذف تیم ملی از مسابقات جام‌جهانی می‌گذرد و رقبایی که نیمکت‌شان پس از این تورنمنت خالی شده بود، حفره به‌وجود آمده را پر کرده‌اند. به هر تقدیر فدراسیون خیلی با صبوری در این مورد پیش می‌رود و امیدواریم تصمیمی که در نهایت گرفته می‌شود، حداقل ارزش این همه اتلاف وقت را داشته باشد. با این حال در زمینه‌های مختلف پرهیزها و ملاحظاتی وجود دارد که باعث می‌شود جامعه فوتبال نگران تصمیم نهایی فدراسیون شود.

 

  مربی ایرانی؟ خشکسالی گزینه

در این مدت فدراسیون فوتبال مواضع ضد‌و نقیضی در مورد ملیت سرمربی بعدی تیم ملی اتخاذ کرده است. در مقطعی مهدی تاج به صراحت اعلام کرد سرمربی جدید ایرانی خواهد بود اما پس از مدتی از این موضع عقب نشست و احتمال حضور مربی خارجی را منتفی ندانست. روشن نیست که آیا این ضدونقیض‌گویی‌ها از سر استیصال و سردرگمی است یا فدراسیون مثلا می‌خواهد با تاکتیک مخفی‌کاری جلو برود. هر چه هست اگر واقعا نظر آقایان روی انتخاب مربی ایرانی باشد، اغلب هواداران و کارشناسان فوتبال هم‌عقیده هستند که در برهه کنونی گزینه مطلوب و شایسته برای تصدی این پست وجود ندارد. امیر قلعه‌نویی به‌عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها، سال‌هاست که هیچ موفقیت خاصی به‌دست نیاورده، جواد نکونام همیشه منتقدان جدی و پرشماری داشته و نتایج اخیر و مخصوصا استعفای عجیبش از سرمربیگری فولاد هم تردیدها را در مورد سزاواری او دوچندان کرده است. یحیی گل‌محمدی منتقدان سختگیری در اردوگاه پرسپولیس دارد و فرهاد مجیدی هم به این منظور بیش از حد کم‌تجربه به‌نظر می‌رسد. مجموعه این مسائل باعث شده رویکرد فدراسیون به انتخاب سرمربی ایران با اعتراضات گسترده مواجه شود و چه بسا عقب‌نشینی ضمنی مهدی‌تاج نیز در همین راستا بوده باشد.

 

  مربی خارجی؟ از سابقه شما نگرانیم

در عین حال اما انتخاب سرمربی خارجی هم بیم و تردیدهای مربوط به‌خودش را دارد؛ مخصوصا که قرار است از سوی مهدی تاج و شرکا انجام بگیرد و آنها هرگز در این زمینه خوش‌سابقه نبوده‌اند. دیگر نیازی به یادآوری نیست که برگزیدن مارک ویلموتس به‌عنوان سرمربی تیم ملی، چطور کمر فوتبال ایران را شکست و تازه هنوز پرداخت غرامت سنگین و چند میلیون دلاری به او باقی مانده است. تاج برای اینکه تیر خلاص را بر پیکر نیمه‌جان فوتبال ایران بزند، بعد از بازگشتش به فدراسیون فوتبال هم بار دیگر کارلوس کی‌روش را سرمربی تیم ملی کرد که نتایج اسفبار او را در قطر دیدیم. با چنین نگاه و سابقه‌ای، حق بدهید که مخاطبان فوتبال نگران حضور احتمالی یک خارجی دیگر در تیم ملی و مخصوصا کیفیت قرارداد با او باشند. مدیران مستقر در خیابان سئول این توانایی را دارند که با انتخاب بعدی‌شان، یک بحران بزرگ و چندین ساله دیگر را هم به این فوتبال تحمیل کنند!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان