//
کدخبر: ۳۷۶۹۲۱ //

تلاش یک تیم برای حذف علیرضا فغانی/ رویای قضاوت در فینال جام جهانی بر باد رفت؟

شایعات غیررسمی حکایت از این دارد که علیرضا فغانی در پی دومین قضاوت خود در جام جهانی، در فهرست داورانی قرار گرفته که این رقابت‌ها را ترک می‌کنند.

تلاش یک تیم برای حذف علیرضا فغانی/ رویای قضاوت در فینال جام جهانی بر باد رفت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در شرایطی که فغانی از نامزدهای سوت زدن در بازی فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر محسوب می‌شود، تصمیم اشتباه او در دیدار جنجالی اروگوئه - پرتغال و اعلام پنالتی به سود پرتغال در دقایق واپسین مسابقه، منجر به پایان دوران او در رقابت‌های جام جهانی شده است.

فغانی، داور بین‌المللی ایران، در دیدار پرتغال مقابل اروگوئه، حرکت برخورد توپ ماریا خیمنز، مدافع آبی‌پوش را هند پنالتی اعلام کرد. فغانی در ابتدا این صحنه را پنالتی تشخیص نداد اما پس از فراخوان VAR، نظرش تغییر کرد. اما پس از مسابقه دیه‌گو آلونسو، سرمربی تیم ملی اروگوئه، اعلام کرد فیفا به ما گفته است گل دوم پرتغال با استفاده از تصمیم اشتباه داور به ثمر رسیده است.

حتی ادواردو آچه رییس فدراسیون فوتبال اروگوئه نیز در این باره اقدام به مصاحبه کرد و گفت: رییس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، شخصا با بوساکا، عضو کمیته داوران فیفا، صحبت کرده و در نهایت، او نیز اعتراف کرده که این تصمیم بدی بوده است. اشتباه فغانی هم این بود که نظر اشتباه VAR را پذیرفت.

اما کار فغانی وقتی سخت شد که شب گذشته در پایان یک بازی جنجالی دیگر میان اروگوئه و غنا، بازیکنان و مربیان اروگوئه اقدام به شکایت از قضاوت دنیل سیبرت، داور آلمانی، کردند و این موضوع تا جایی پیش رفت که خوزه ماریا خیمنز و ادینسون کاوانی در پایان بازی از داور کارت زرد دریافت کنند. در عین حال لوئیس سوارز، ستاره مشهور تیم اروگوئه هم با به زبان آوردن جملاتی مثل آنچه که مارادونا در پایان فینال جام جهانی ۱۹۹۰ بیان کرده بود، فیفا را به ضدیت با تیم اروگوئه متهم کرد.

اما در حالی که فیفا پرونده مداخله دیرهنگام پرسنل امنیتی از تیم داوری در میان بازیکنان عصبانی اروگوئه را بررسی می‌کند، سرمربی تیم ملی اروگوئه در نشست مطبوعاتی پس از مسابقه به صورت کلی حذف این تیم از رقابت‌های جام جهانی را به قضاوت فغانی ربط داد.

آلونسو که پایان کار خود با تیم ملی اروگوئه را نیز اعلام کرد، اگرچه در نهایت به این نتیجه رسیده بود که سیبرت، داور بازی با غنا در عدم اعلام پنالتی دچار اشتباه نشده اما با استفاده از این اعتراض داوری باز به بازی قبلی مقابل پرتغال اشاره کرد و گفت: ما به خاطر آن پنالتی گرفته‌شده دیگر در قطر نخواهیم بود؛ این یک تصمیم اشتباه بود و هر چه هم که در این باره صحبت بشود، نظر من این است که آن هند پنالتی نبود.

نشریه کیکر تاکید کرده که هند خیمنز در وقت اضافه آن مسابقه یک تصمیم اشتباه و آشکار بود اما آنچه که سیبرت در بازی شب گذشته انجام داده را نمی‌شود به عنوان یک فاجعه داوری قلمداد کرد.

با این حال رسانه‌های اروگوئه‌ای گزارش داده‌اند که هم فغانی و هم سیبرت، شانس ادامه کار در جام جهانی را از دست خواهند داد. در شرایطی که گفت‌وگو با داوران در ایام مسابقات ممنوع است، باید دید که این داور ممتاز ایرانی در ادامه کار چه خواهد کرد.

با توجه به اهمیتی که فغانی برای فیفا دارد، به نظر می‌رسد کمیته برگزاری مسابقات قصد داشته این اشتباه داوری را برجسته نکند و مسئولیت آن را به گردن VAR بیندازد. با این حال صحبت‌های شب گذشته آلونسو فضا را علیه این داور ایرانی خراب کرده است؛ داوری که از شانس‌های بزرگ قضاوت در فینال این رقابت‌ها بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان