//
کدخبر: ۳۷۵۳۷۰ //
مرد روز افتتاحیه از اسمرالدا

ستاره‌ای که مراسم قطری‌ها را به هم ریخت

ستاره روز اول جام جهانی: مهاجمی اهل منطقه اسمرالدا- انر رمبرتو والنسیا.

ستاره‌ای که مراسم قطری‌ها را به هم ریخت
به گزارش فرتاک نیوز،

قطر که پرزرق و برترین جام جهانی تاریخ فوتبال را برگزار می کند، در همان نیمه اول بازی نخست خود در جام جهانی دچار شوک بزرگی شده است. مسابقه افتتاحیه با حملات همه جانبه تیم ملی اکوادور آغاز شده و آنها خیلی زود و روی آشفتگی خط دفاعی و دروازه بان قطر توسط انر والنسیا به گل رسیدند، اما این گل بعد از بازبینی صحنه مردود اعلام شد.

اما خیلی زود انر والنسیا دوباره و این بار از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه تیم میزبان شد. حملات پردامنه اکوادور ادامه یافت و این تیم در اواسط نیمه اول باز هم به گل رسید. دوباره این انر رمبرتو والنسیا بود که با پروازی بلند در محوطه جریمه توانست برای دومین بار دروازه قطر را باز کند. در نهایت در ادامه نیمه اول تلاش میزبان برای کاهش اختلاف اثربخش نبود و اکوادور با برتری 0-2 راهی رختکن شد.

البته احتمالا پیش از شروع تورنمنت نیز مشخص بود تیم ملی قطر کار دشواری برابر انر والنسیا خواهد داشت. او در این فصل و در لیگ ترکیه با لباس فنرباغچه، در 12 مسابقه 13 بار موفق به گلزنی شده و سه پاس گل داده است. حالا نوبت درخشش در جام جهانی رسیده و والنسیا شاید حتی با ادامه این روند تحسین برانگیز در نیمه دوم، بتواند خودش را به عنوان یکی از نامزدهای آقای گلی جام جهانی مطرح کند.

اما جالب اینجاست انر رمبرتو والنسیا، بازیکنی از منطقه اسمرالدا در اکوادور است. لحظه ای که خواستم نام این بازیکن را سرچ کنم، یاد اجرای مشهور notre dame de paris افتادم. تئاتری موزیکال و درخشان که اقتباس گرفته از اثری از ویکتور هوگو و حکایت زنی زیبا به نام اسمرالدا بود که در چنگال استبداد حدود 700 سال قبل در فرانسه گرفتار شده بود. اینجا جای پرداختن به notre dame de paris نیست و البته ناامیدانه بزرگ ترین فستیوال فوتبال جهان بیخ گوش ما آغاز شده است.

45 دقیقه نخست نشان داد تیم ملی قطر کار بسیار دشواری در این تورنمنت دارد و با این روند حتی سه شکست و کسب سه امتیاز نیز خیلی دور از ذهن نباشد. تیمی که نشانی از تیم قهرمان آسیا در سال 2019 ندارد و فلیکس سانچس برای تغییر این شرایط در نیمه دوم باید چیزی نزدیک به معجزه خلق کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان