//
کدخبر: ۳۶۹۱۸۷ //

آنالیز دو بازی تیم ملی؛ آیا دست کی‌روش برای رقبا رو شد؟

حمید درخشان در واکنش به اینکه آیا تاکتیک و نقشه تیم ملی با این دو بازی تدارکاتی لو رفته است یا خیر، می‌گوید ایران ترکیب پیچیده‌ای نداشت و همه چیز مشخص بود.

آنالیز دو بازی تیم ملی؛ آیا دست کی‌روش برای رقبا رو شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حمید درخشان درباره دو بازی تیم ملی ایران با اروگوئه و سنگال و استفاده از سیستم تدافعی برای بسته نگه داشتن دروازه و کسب نتیجه‌ لازم جلوی این تیم گفت: اگر خاطرتان باشد در دو دوره اخیر جام جهانی هم با همین سیستم و روش بازی کردیم. در این مدت زمان کوتاه تغییری صورت نخواهد گرفت. نهایتا بتوانیم همین روش را اصلاح و ترمیم کنیم. این مساله ناشی از شناخت بازیکنان از تفکرات کی روش است. بازیکنان ما به این روش آشنا هستند. تفکرات کی‌روش را می‌دانند. نوع بازی ما هم تقریبا به این صورت شکل گرفته که دفاع مطلق کنیم و روی ضد حمله به گل برسیم.

سیستم تیم ملی پیچیده نیست

این مربی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش در این دو بازی دست خود را برای رقبا رو کرد و آیا ساوت گیت با حضور در ورزشگاه توانسته نکاتی از بازی تیم ملی را به دست آورد و علیه ایران استفاده کند؟ اظهار کرد: سیستم تیم ملی چیز پیچیده‌ای نبود که بگوییم تغییراتی کرده است. ما با یک مهاجم بازی کردیم و نفرات بعدی هم در همین سیستم قرار گرفتند. چیز متفاوتی نبود که بگوییم پیچیده بود. همان سبک و روش گذشته را شاهد بودیم. همه سیستم تیم ملی را می‌دانند. تغییرات هم مشخص است. یک سری در نیمه اول و یک سری نیمه دوم به میدان می‌روند. زمانی پیچیدگی خواهید داشت که نوع سیستم بازی را از بازی با سه مهاجم به یک مهاجم تغییر دهید یا در خط دفاعی از سه مدافع به پنج مدافع تغییر سیستم دهید.

بازیکنان بهتری نسبت به گذشته داریم

او به بررسی نقاط قوت تیم ملی در این دوره پرداخت و گفت: نقطه قوت ما این است که خط حمله ما باتجربه‌تر از دو دوره گذشته شده است. بازیکنان بهتری را داریم؛ به این دلیل که در خارج از ایران بازی کردند و تجربه بیشتری دارند. به نظرم این مساله یک نقطه قوت است. می توانیم در جام جهانی امیدوار به کسب نتیجه باشیم. این مساله امتیاز بزرگی است که به خواسته خودمان برسیم.

این مربی فوتبال با بیان اینکه تیم ملی باید نقاط ضعف خود را برطرف کند اظهار کرد: ان‌شاء‌الله بتوانیم یک سری اشکالات را مرتفع کنیم و از نظر هجومی تقویت شویم. ضمن اینکه تیم ملی ایران باید برای جام جهانی از نظر بدنی پیشرفت کند.

باید توان بدنی را بالاتر ببریم

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا اون قدرت بدنی فردی بازیکنان است یا توانی فیزیکی کل تیم برای دویدن در طول 90 دقیقه؟ گفت: هم فردی و هم تیمی. ما در بازی با سنگال در تمام درگیری‌ها به مشکل خوردیم. این مساله نقطه ضعف ما است. باید توان دوندگی خودمان را هم بالاتر ببریم.

وی درباره باز شدن قفل خط دفاعی ایران در هر دو بازی تدارکاتی و بسته ماندن دروازه با واکنش‌های خوب دروازه‌بان‌ها گفت: ما اشکالاتی داریم که باید تا جام جهانی مرتفع شود. خط دفاعی ما باید کم اشتباه‌تر ظاهر شود. در ‌جای‌گیری‌ها باید توانمندتر باشیم. خط هافبک ما خیلی چابک‌تر باشد و به خط دفاعی کمک کند. اضافه شدن به خط حمله باید سریعتر انجام شود.

بیرانوند تجربه جام جهانی دارد

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد خوب بیرانوند، عابدزاده و حسینی در دو دیدار با اروگوئه و سنگال و انتخاب دروازه‌بان اصلی تیم ملی برای جام جهانی تاکید کرد: به نظرم بیرانوند تجربه جهانی دارد و احتمالا ایشان در دروازه باشد. همینطور که گفتید هر سه دروازه بان خوب بودند اما در جام جهانی تجربه هم ارزشمند است.

شناخت خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان از هم زیاد است

درخشان درباره خط دفاعی تیم ملی و انتخاب زوج نهایی برای جام جهانی گفت: آمادگی بازیکنان یک بحث و زوج بودن یک بحث دیگر است. زوج بودن و درک متقابل میان کنعانی زادگان و خلیل‌زاده خوب است و همدیگر را به خوبی می‌شناسند.

او درباره عملکرد صادق محرمی در پست دفاع راست و بازی‌های خوب این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا و در تیم ملی گفت: از نظر من صادق محرمی خوب بود. چیزی را که از او می‌خواهیم، انجام می‌دهد. صادق در دفاع راست خوب بود و نقطه قوت خوبی است.

آنالیز دو بازی تیم ملی؛ آیا دست کی‌روش برای رقبا رو شد؟

انتخاب رضاییان به جای محرمی اشتباه است

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در جام جهانی ورق برگردد و رضاییان جنانشین محرمی شود؟ تصریح کرد: محرمی در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و در این دو بازی هم نشان داد توانایی خوبی دارد. چطور می شود با فاکتورهایی که محرمی دارد، دست به تغییر بزنیم؟ این کار اشتباه است.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد هافبک‌های مرکزی و هجومی تیم ملی از جمله عزت‌اللهی، نوراللهی، حاج‌صفی، قدوس و ابراهیمی و انتخاب نفرات نهایی برای جام جهانی گفت: باید دید کدام بازیکنان از نظر جسمانی آماده تر هستند. در حال حاضر اشکالاتی وجود دارد اما برای جام جهانی باید دید کدام تاکتیک تدافعی و تهاجمی مدنظر کادرفنی است. همه بازیکنان تا حدودی آماده بودند اما هنوز کار دارند. یک سری فاکتورها باید به بازی آن ها اضافه شود.

وی درباره عملکرد وینگرهای تیم ملی از جمله جهانبخش، قلی‌زاده و ترابی گفت: به این نگاه نکنید که یک بازیکن کم فروغ است یا خیر. ملاک این است که در جام جهانی کدام بازیکنان به مرز آمادگی کامل می‌رسند. با یک بازی کسی را ارزیابی نکنید.

همه نفرات تیم ملی بازیکنان خوبی هستند

درخشان درباره نیمکت پربار تیم ملی ایران و بهبود جریان بازی بعد از انجام پنج تعویض در هر دو مسابقه تدارکاتی اظهار کرد: دست ما پر است. مگر می‌توان منکر توانایی آزمون و طارمی شوید. ممکن است در یک بازی با یک مهاجم بازی کنیم اما در نیمه دوم نفر بعدی می تواند گلزنی کند. همه نفرات حاضر در تیم ملی جزو بازیکنان خوب هستند. منتهی باید دید نوع استفاده از بازیکنان چطور است یک وقتی دو مهاجم هدف داریم و یک زمانی هم با یک مهاجم به زمین می‌رویم.

او درباره نقشه کی‌روش برای فاز تهاجمی گفت: تا جایی که یادمان است طارمی در تیم ملی وینگر یا مهاجم چپ بوده است. هیچ وقت مهاجم نوک نبوده است.

درخشان درباره عملکرد رقبای ایران در بازی‌های اخیر از جمله تیم ملی انگلیس که نتایج خوبی نگرفت گفت: اصلا به این فکر نکنید! انگلیس با آلمان 3 بر 3 می‌کند. نوسانات فوتبال تا قبل از جام جهانی طبیعی است. در جام جهانی ورق بر می‌گردد. من انگلیس را یک مدعی می بینم. مگر اینکه مسیر سختی داشته باشد که به نظر نمی‌رسد اینطور باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان