//
کدخبر: ۳۶۸۳۹۹ //

اسم رمز موفقیت تیم «یحیی»؛ درخشش خریدهای باتجربه

خریدهای تابستانی پرسپولیس توانسته‌اند تغییر و تحولات زیادی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت به وجود آورند.

اسم رمز موفقیت تیم «یحیی»؛ درخشش خریدهای باتجربه
به گزارش فرتاک نیوز،

ناکامی سرخ‌پوشان پایتخت در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم و کسب جام توسط شاگردان فرهاد مجیدی در تیم استقلال باعث شد تا یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس لیستی بلندبالا از بازیکنان مورد نیازش و البته بازیکنانی که به حضور آن‌ها در ترکیب تیمش نیازی ندارد، به مدیران باشگاه ارائه کند که تلاش مدیران پرسپولیس برای محقق کردن فهرست یحیی گل‌محمدی باعث شد تا پرسپولیس با 11 ورودی و 13 خروجی، یکی از شلوغ‌ترین نقل‌وانتقالات‌های تابستانی خود را پشت سر بگذارد!

یحیی گل‌محمدی برخلاف سیاست استقلالی‌ها که در تلاش برای جوانگرایی در تیم‌شان بودند، به دنبال جذب بازیکنان باتجربه بود تا بتواند فهرست تیمش را با حضور ستارگان میدان‌دیده و باتجربه تکمیل کند. اتفاقی که رخ داد و خواسته‌های سرمربی پرسپولیس یکی پس از دیگری از خط دروازه تا نوک پیکان خط حمله محقق شد. سرخ‌پوشان پایتخت با حضور بازیکنان جدید توانسته‌اند در 6 هفته نخست لیگ بیست‌ودوم، 14 امتیاز کسب کنند و با صدرنشینی به استقبال تعطیلات فیفادی بروند.

خط دفاعی که متحول شد

پرسپولیس با 21 گل خورده در لیگ بیست‌ویکم، عملکرد خوبی را در خط دفاعی نداشت. عملکردی که باعث شد تا سرخ‌پوشان به سراغ جذب بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر بروند. خریدهایی که خیلی زود در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتند و توانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و ثمره حضور این ستارگان، دریافت 2 گل در 6 مسابقه بود.

بیرانوند 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم را بدون دریافت گل به پایان برد تا خیلی زود دوباره خود را قامت مدعی دریافت دستکش طلایی فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران نشان بدهد.

درخشش «صادقی» و سوغاتی که از اردوی ملی آورد!

سروش رفیعی و سعید صادقی 2 بازیکن مدنظر یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط میانی پرسپولیس بودند. رفیعی در انتقال پرسروصدا از سپاهان به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد و صادقی هم که به عنوان «بمب نقل‌وانتقالات» تابستانی شهرت یافته بود، در نهایت با مدیران پرسپولیس به توافق رسید.

سعید صادقی عملکرد خوبی را از خود در طول 6 هفته اخیر نشان داده و با 2 گل و خلق چند موقعیت مسلم گلزنی توانسته رضایت هواداران پرسپولیس را جلب کند. البته صادقی در تمرینات تیم ملی مصدوم شده و سرنوشت حضور در ترکیب پرسپولیس تا پیش از آغاز جام جهانی مشخص نیست. سروش رفیعی با وجود حضور فیکس در 6 دیدار اخیر پرسپولیس، هنوز در امر گل‌سازی موفق نبوده و امیدوار است در تعطیلات فیفادی بتواند هماهنگی بیشتری با سایر بازیکنان تیمش پیدا کند و در هفته هفتم مقابل تراکتور، طلسم ناکامی‌هایش در لباس پرسپولیس را بشکند.

خط حمله‌ای که زهردار شد

یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته، 2 خرید پرسروصدای سرخ‌پوشان پایخت در خط حمله بودند تا مشکل گلزنی پرسپولیسی‌ها را برطرف کنند. لوکادیا که از هفته سوم به ترکیب پرسپولیس اضافه شده، توانسته عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای بگذارد و با ثبت 4 گل در 4 مسابقه، با صدرنشینی در جدول گلزنان به تعطیلات رفته و شم بالای گلزنی خود را به خوبی نشان داده است.

شیخ دیاباته به دلیل دیرتر اضافه شدن به فهرست پرسپولیس، هنوز به فرم ایده‌آل مدنظر کادرفنی نرسیده و همین مسئله باعث شده تا او در 6 هفته نخست جایی در ترکیب پرسپولیس نداشته باشد. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس امیدوار بود از فرصت مناسب تعطیلات فیفادی برای آماده‌سازی کامل شیخ دیاباته استفاده کند و در ادامه فصل از حضور همزمان 2 مهاجم خارجی تیمش در خط حمله پرسپولیس بهره ببرد، اما مصدومیت دیاباته از ناحیه چهارسر ران باعث شد تا او حداقل تا بعد از جام جهانی، دور از ترکیب سرخ‌پوشان باشد!

جوانان سرخ‌پوش، چشم‌انتظار اعتماد «گل‌محمدی»

محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی و ابوالفضل سلیمانی 3 بازیکن جوانی بودند که در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی به فهرست پرسپولیس اضافه شدند. احمدی برای تقویت سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شد و در حالی‌که تصور می‌شد در ترکیب پرسپولیس قرار گیرد، اما تنها در هفته نخست 20 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و دیگر از سوی سرمربی پرسپولیس به کار گرفته نشد.

احمدی با توجه به بازگشت وحید امیری، کار سختی برای حضور در ترکیب پرسپولیس دارد اما در تلاش است تا بتواند نظر یحیی گل‌محمدی را جلب کند. سینا اسدبیگی هافبک فصل گذشته ذوب‌آهن که در انتقالی جنجالی به جمع سرخ‌پوشان پیوست، رفته‌رفته در تلاش برای جلب اعتماد کادرفنی است و بعد از 3 حضور به عنوان بازیکن تعویضی، در هفته ششم در مسجدسلیمان مقابل نفت در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت.

اسدبیگی البته با وجود رقبایی چون کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک، کار بسیار دشواری برای حفظ موقعیت خود در ترکیب پرسپولیس دارد. در کنار سینا اسدبیگی، ابوالفضل سلیمانی هم دیگر هافبک دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت است که هنوز در فصل جدید فرصت بازی به‌دست نیاورده و امیدوار است یحیی گل‌محمدی در ادامه فصل به او اعتماد کرده و برای دقایقی اجازه حضور در ترکیب پرسپولیس را بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان