//
کدخبر: ۳۶۷۵۶۱ //

«آلوز» - «لوکادیا»؛ ستاره‌های تراکتور و پرسپولیس تاریخ‌ را تکرار می‌کنند؟

هافبک پرتغالی تراکتور تبریز و مهاجم هلندی پرسپولیس با درخشش در لیگ ایران در آستانه ثبت یک رکورد ویژه هستند.

«آلوز» - «لوکادیا»؛ ستاره‌های تراکتور و پرسپولیس تاریخ‌ را تکرار می‌کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی بعد از برگزاری 6 هفته به تعطیلات فیفادی رفت که نگاهی به عملکرد انفرادی بازیکنان نشان می‌دهد که صدرنشینی در جدول برترین گل‌سازان و گلزنان لیگ در اختیار 2 ستاره خارجی سرخ‌پوش است. ریکادرو آلوز از تراکتور تبریز صدر جدول برترین پاسورها را در اختیار خود دارد و یورگن لوکادیا هم توانسته فعلاً بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم باشد.

هافبک پرتغالی و تخصص گل‌سازی

ریکاردو آلوز شروعی طوفانی در لیگ برتر داشته و توانسته همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. او در همان هفته نخست حضورش در لیگ ایران، در ترکیب اصلی تراکتور به میدان رفت و در مصاف با گل‌گهر توانست سازنده تک‌گل سرخ‌پوشان تبریزی باشد. آلوز در دیدار با ذوب‌آهن به روند گل‌سازی خود ادامه داد و در اهواز و ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان هم برابر شاگردان نکونام برای سومین هفته پیاپی گل ساخت تا شروعی فوق‌العاده را برای خود رقم بزند.

هافبک پرتغالی تراکتور که بعد از حضور در لیگ قزاقستان چالش جدیدی را در لیگ ایران پذیرفته، در هفته ششم بازهم در نقش گل‌ساز درخشید تا با 4 پاس‌گل بالاتر از سایر رقبا صدر جدول بیشترین پاس‌گل در لیگ بیست‌ودوم را در اختیار خود داشته باشد.

موتور ستاره هلندی روشن شد

یورگن لوکادیا یکی از پرسروصداترین نقل‌وانتقال‌های لیگ برتر فوتبال ایران در بازار تابستانه بود. لوکادیا که در فصل گذشته بوندس‌لیگا توانسته بود در ترکیب بوخوم در مقابل رقبای سرسختی چون بایرن‌مونیخ و دورتموند گل بزند، با هدف رفع مشکلات خط حمله پرسپولیس به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد و حالا او توانسته در مدتی کوتاه، عملکردی استثنایی را از خود به جای بگذارد.

لوکادیا بعد از شروع ناموفق در اراک مقابل آلومینیوم، در 3 هفته اخیر لیگ برتر توانسته در مصاف با صنعت‌نفت آبادان، هوادار و نفت مسجدسلیمان، 4 گل بزند تا بالاتر از سایر رقبا، صدرنشین جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم باشد. مهاجم هلندی پرسپولیس این فرصت را دارد تا به اولین بازیکن خارجی تاریخ سرخ‌پوشان پایتخت بدل شود که توانسته آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران را به‌دست آورد.

تکرار رکورد «پتروویچ» - «اولروم» بعد از 16 سال؟

لیگ برتر فوتبال در حالی به بیست‌ودومین دوره برگزاری خود رسیده که تنها در یک دوره از رقابت‌ها، آقای پاس‌گل و آقای گل لیگ هر 2 خارجی بوده‌اند. در لیگ ششم، ایوان پتروویچ هافبک صربستانی ابومسلم توانست با 12 پاس‌گل بهترین پاسور فصل شود و در همان دوره از رقابت‌های لیگ برتر، عرفان اولروم مهاجم نیجریه‌ای مشهدی‌ها با رکورد ویژه 17 گل مشترکاً با مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن به عنوان آقای گلی لیگ ششم دست پیدا کرد تا صدرنشین جدول گل‌سازان و گلزنان لیگ هر 2 خارجی باشند.

ریکاردو آلوز و یورگن لوکادیا که با صدرنشینی در جدول گل‌سازان و گلزنان به استقبال تعطیلات فیفادی رفته‌اند، این فرصت را دارند تا بعد از 16 سال، رکورد تاریخی پتروویچ و اولروم را تکرار کنند و باید دید آیا این 2 ستاره می‌توانند روند درخشان خود را بعد از فیفادی حفظ کنند و همچنان در ترکیب تراکتور و پرسپولیس بدرخشند یا خیر. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آلوز در جدول برترین پاسورهای لیگ برتر، دانیال اسماعیلی‌فر با 2 پاس‌گل از پرسپولیس است و همچنین رضا اسدی از تراکتور با 3 گل، در نزدیک‌ترین فاصله با یورگن لوکادیایِ 4 گله و صدرنشین در جدول گلزنان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان