//
کدخبر: ۳۶۴۶۴۱ //
رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه:

بدقولی شورای شهر در پرداخت هدیه ورزشکاران المیپکی‌ ناشنوا/المپیکی‌های ناشنوا پله ترقی اعضا شورای شهر نیستند

رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه با گلایه از عدم‌ پرداخت هدایای ورزشکاران المپیکی ناشنوا توسط شورای شهر کرمانشاه گفت: ورزشکاران المپیکی پله ترقی اعضای شورای شهر نیستند.

بدقولی شورای شهر در پرداخت هدیه ورزشکاران المیپکی‌ ناشنوا/المپیکی‌های ناشنوا پله ترقی اعضا شورای شهر نیستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست‌خبری رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان با اصحاب رسانه امروز (۳۱ مرداد‌ماه) برگزار شد

۱۸ رشته ورزشی در هیات ورزش‌های ناشنوایان ساماندهی شده است

حامد دارابی در ابتدای این مراسم با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه هیات ورزش‌های ناشنوایان را اداره کل ورزش و جوانانی در ابعاد کوچکتر دانست و اظهار کرد: در این هیات ۱۸ رشته ورزشی ساماندهی شده است.

هیچگونه وجهی جهت عضویت ناشنوایان در هیات‌های ورزشی اخذ نمی‌شود

رییس هیات‌ ورزش‌های ناشنوایان با اشاره به تفاوت این هیات با سایر هیات‌های ورزشی افزود: در جهت کشف استعدادهای ورزشی و کاهش بار آلام افراد ناشنوا وکم‌شنوا هیچگونه وجهی جهت عضویت این افراد در هیات‌های ورزشی اخذ نمی‌شود .

در مسابقات ورزشی ناشنوایان از وجود اسپانسرها محروم هستیم

وی در ادامه چالش پیش‌روی این هیات را عدم جذب اسپانسر در بخش‌های ورزشی بانوان و آقایان عنوان کرد و گفت: مسابقات ورزشی ناشنوایان جذابیتی برای اسپانسرها ندارد و حمایتی از سوی آنان انجام نمی‌گیرد و تنها حامیان این هیات، طی مدت مدیریتم اداره‌‌کل ورزش‌وجوانان با پرداخت اعتبار ۴۰ میلیون تومان، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان وگاهی نیز خیرین بوده‌اند.

قول مساعد شهردار کرمانشاه برای پرداخت هدیه به ورزشکاران ناشنوا المپیک اجرایی نشد

رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان در گوشه دیگری از سخنانش با گلایه از عملکرد شورای اسلامی شهر کرمانشاه در تجلیل از هشت ورزشکار المپیکی استان گفت: در جلسه‌ای از سوی شهرداری کرمانشاه و شورای اسلامی شهر که قرار بود وزیر ورزش وجوانان نیز در آن حضور داشته باشد از هیات ورزش‌های ناشنوایان درخواست شد تا  هشت ورزشکار ناشنوای المپیکی را به این مراسم دعوت نماید، به دلایلی حضور وزیر در این جلسه کنسل شد و شهردار کرمانشاه این جلسه را به عنوان تجلیل از ورزشکاران المپیکی در نظر گرفت و بیان داشت:  به دلیل اینکه از قبل برنامه‌ای برای تجلیل در نظر گرفته نشده است، هدایای این ورزشکاران در چند روز آینده به آنها اهدا خواهد شد و به لوح تقدیری بسنده کرد.

هدیه ورزشکاران ناشنوای المپیک توسط شورای شهر پرداخت نشد

وی افزود: با وجود مکاتبات انجام گرفته از سوی هیات ورزش‌های ناشنوایان و گذشت سه ماه از این جلسه هنوز هم هدیه این ورزشکاران به آنها داده نشده است که جای تاسف دارد.

ورزشکاران المپیکی ناشنوا پله ترقی اعضای شوارای شهر کرمانشاه نیستند

دارابی اضافه کرد: ورزشکاران المپیکی ناشنوا پله ترقی اعضای شورای شهر کرمانشاه نیستند، شاید آنها با این برنامه نمایشی توانستند رای بیشتری جمع کنند اما اجازه نمی‌دهیم این ورزشکاران ملعبه دست شهرداری و شورای شهر کرمانشاه شوند.

اگر از مربی‌های کرمانشاهی در اردوی تیم ملی استفاده نشود استعفا خواهم داد

دارابی در ادامه با اشاره عدم حمایت از مربیان کرمانشاهی برای حضور در اردو‌های تیم ملی نیز گفت: از این پس اگر ۲۰ درصد ورزشکاران اعزامی به اردوهای تیم ملی کرمانشاهی باشند باید از حصور مربیان کرمانشاهی در کنارشان استفاده شود در غیر اینصورت در هیات حضور نخواهم داشت.

عضویت ۵۰۰ ناشنوا وکم‌شنوا در هیات ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه

دارابی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد این هیات طی پنج ماهه سالجاری گفت: هم اکنون ۵۰۰ ناشنوا و کم‌شنوا در هیات ورزش‌های ناشنوایان استان عضو هستند که از این تعداد ۸ نفر به المپیک ۲۰۲۱ برزیل اعزام شدند و ۶ نفر از آنها حائز دریافت مدال شد.

  به طور میانگین در هر رشته ورزشی حداقل یک ورزشکار ناشنوا عضو تیم‌ملی‌ است

این مسئول کسب عنوان فنی‌ترین ورزشکار المپیک و پرچم‌دار کاروان المپیک ۲۰۲۱ توسط مهرداد صیدی در رشته جودو را از افتخارات این هیات در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت:‌ در این هیات به طور میانگین در هر رشته ورزشی حداقل یک ورزشکار‌ کرمانشاهی عضو تیم‌ملی‌ است.

دعوت ۴ ورزشکار ناشنوای کرمانشاهی به اردوی تیم فوتسال قهرمانی جهان

وی با اشاره به برگزاری مسابقات پیش‌روی این هیات تا پایان سال نیز گفت: در رشته فوتسال زیر ۲۱ سال قهرمانی‌جهان، که به میزبانی کشور مالزی در آبان‌ماه برگزار خواهد شد از مجموع ۴۰ بازیکنی که به اردوی تیم ملی فوتسال دعوت شده‌اند ۴ ورزشکار کرمانشاهی هستند.

حضور یک ورزشکار ناشنوای کرمانشاهی در اردوی مسابقات فوتبال آسیایی

رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان همچنین یادآور شد: در مسابقات فوتبال آسیایی بزرگسالان نیز که در آذر‌ماه برگزار خواهد شد یک ورزشکار کرمانشاهی حضور خواهد داشت.

هیات ورزش‌های ناشنوایان کرمانشاه جز ۳ هیات برتر کشور است

دارابی تصریح کرد: با تلاش و زحمات روسای پیشین و مجموعه کادر هیات ورزش‌های ناشنوایان استان در ارزیابی انجام گرفته توسط فدارسیون در سال ۹۹ هیات ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه به عنوان دومین هیات برتر کشور معرفی شد و در سال ۱۴۰۰ هم احتمالا جز ۵ هیات ورزشی برتر کشور خواهد بود و در سال ۱۴۰۱ نیز جز سه هیات برتر کشور است.

توسعه و گسترش ورزشهای همگانی ناشنوایان از مهمترین برنامه‌های هیات است

وی از جمله برنامه‌‌های در دست اجرای این هیات را توسعه و گسترش ورزش‌های همگانی در بین ۷۵۰۰ فرد ناشنوا و کم‌شنوای استان در همه سنین عنوان کرد و افزود:در تلاشیم با همکاری بهزیستی استان از دل این تعداد، قهرمانانی را برای حضور در تیم‌های ملی داشته‌باشیم.

توسعه ورزش قهرمانی از برنامه‌های هدفگذاری شده هیات ورزش‌های ناشنوایان است

دارابی برنامه دیگر هیات ورزش‌های ناشنوایان را توسعه ورزش قهرمانی عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس هدفگذاری انجام شده قصد داریم در بازی‌های آسیایی که ابتدای سال ۱۴۰۲ در کشور چین برگزار خواهد شد تعداد ورزشکاران را از ۸ ورزشکار در المپیک به حداقل ۱۰ ورزشکار در این دوره از مسابقات برسانیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان