//
کدخبر: ۳۶۱۸۸۹ //

قهرمانی پرسپولیس بدون مهاجم خارجی ممکن است؟

در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع فصل جدید، بزرگترین ضعف پرسپولیس در خط حمله و جذب مهاجم هنوز به نتیجه نرسیده است.

قهرمانی پرسپولیس بدون مهاجم خارجی ممکن است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یحیی و هواداران بابت عدم جذب و توافق با مهاجم شاکی هستند و سرمربی سرخ‌ها در آخرین گفتگویی که داشت به این موضوع اشاره کرد. با این حال اکنون در شرایطی که کمتر از دو هفته به شروع رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است، یک فرضیه نگران کننده برای پرسپولیس را مرور خواهیم کرد؛ "اگر پرسپولیس مهاجم خارجی جذب نکند!"

اگر این اتفاق بیفتد پرسپولیس و خصوصا یحیی گل‌محمدی و کادرش چه راهکاری برای این موضوع خواهند داشت. تیمی که توانسته بود در نقل و انتقالات تابستانی بهترین پاسور‌های لیگ را به عضویت در بیاورد و البته مهدی ترابی را هم در اختیار دارد. مثلث مهدی ترابی، سعید صادقی و سروش رفیعی قطعا می‌تواند موردعلاقه هر مهاجمی باشد.

سرخپوشان که عیسی آل کثیر را به دلیل عمل جراحی و البته پایان قراردادش در اختیار ندارند، مهدی مهدی‌خانی را هم که در طول حضور دو ساله‌اش در این تیم فرصتی نیافت را هم از دست داده‌اند و در حال حاضر چشم به عملکرد شرزود تمیروف، مهدی عبدی و حامد پاکدل دوخته‌اند.

 

این در حالیست که طی فصول گذشته چه از دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ و چه کالدرون و البته یحیی، این تیم هر گاه با مشکلی در فاز تهاجمی و خط حمله مواجه می‌شد، نفراتی از بین وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه و سیامک نعمتی را به عنوان زوج خط حمله در کنار مهاجمان تخصصی خود به کار می‌گرفت. با این حال باید دید مهاجمان کنونی پرسپولیس آیا توانایی اینکه به عنوان گلزن سریالی و آنچه که در مسیر قهرمانی به آن نیاز است، در این تیم کارایی خود را به نمایش بگذارند یا خیر.

مهدی عبدی

عبدی جوان که در این فصل نیز همچنان بحث زیادی درباره احتمال لژیونر شدنش وجود دارد و شاید اگر دو مهاجم خارجی جذب شود انتقال خود را نهایی کند، طی سالیان حضورش زننده گل‌های حساس و خاطره انگیزی برای این تیم لقب گرفته است. اولین گل حساس او در دربی رقم خورد تا کلید چهره شدنش را بزند. گلزنی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و صعود به فینال این رقابت‌ها و البته زننده تنها گل تاریخی پرسپولیس در این رقابت‌ها.

عبدی هرچند فصل گذشته بدون زدن پنالتی که برای هر مهاجمی از ارزش زیادی در مسیر دستیابی به عنوان آقای گلی محسوب می‌شود، 7 گل برای این تیم به ثمر رساند. مساله از این حیث پراهمیت می‌شود که گادوین منشا به عنوان آقای گل فصل گذشته نیز تنها موفق به ثبت هفت گل در جریان بازی‌ها شده بود و باقی گل‌هایش از روی نقطه پنالتی بوده است. با این حال فرصت‌سوزی‌ها و البته عدم قرار گرفتن در مسیر آمادگی مستمر باعث شده تا او نتواند به عنوان مهاجم شماره یک و زهردار همیشگی نام خود را مطرح کند. مسلما اگر عبدی بتواند تمام تمرکز و توان و البته هدفش را معطوف به موفقیت فوتبالی کند، شاید "لژیونر – مهاجم" بعدی از اردوگاه پرسپولیس به مقصد اروپا این بازیکن لقب گیرد.

عبدی فصل گذشته را با 9 گل زده (7 گل لیگ برتر – 2 گل جام حذفی) به پایان رسانده است. فصل پیش از آن نیز او با 9 گل زده در لیگ برتر و 3 گل در لیگ قهرمانان کار را تمام کرده بود و در اولین فصل حضورش نیز 3 گل برای این تیم به ثمر رساند. ثبت 24 گل طی سه فصل در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و آسیا، آمار گلزنی مهدی عبدی برای سرخپوشان محسوب می‌شود.

حامد پاکدل

مهاجمی که بارها علاقه خود برای حضور در پرسپولیس را اعلام کرده بود، در ابتدای فصل گذشته به این تیم پیوست. او 18 بازی فرصت حضور در ترکیب تیم را به دست آورد و با 5 گل زده کار را به پایان رساند. مهاجم اول آلومینیوم البته در جمع اراکی‌ها فصل قبل را با 10 گل به پایان رسانده بود. آمار گلزنی او در پارس جنوبی و نفت آبادان نیز به عنوان تیم‌های اسبقش هم چندان قابل توجه نبود و 4 گل طی دو فصل همراه بوده است.

شرزود تمیروف

بازیکن ازبکستانی قرار بود در نقل و انتقالات زمستانی در شرایطی به پرسپولیس بیاید که نیاز این تیم در خط حمله را پوشش دهد. اما عملکرد او برخلاف آنچه بود که انتظار می‌رفت. ثبت تنها یک گل زده علیرغم اعتماد ویژه‌ای که کادرفنی به وی داشت باعث شد تا در نقل و انتقالات این فصل گزینه اول خروج از جمع سرخپوشان لقب گیرد ولی در نهایت تا به امروز در این تیم کار را دنبال کرده و اگر مهاجم خارجی جذب نشود، شماره 70 پرسپولیس همچنان بر تن وی خواهد بود و وارپ علی علیپور همچنان لقب می‌گیرد. تمیروف که از وی به عنوان وینگر یاد می‌شود در شرایطی فصل گذشته را با یک گل در این تیم پایان داد که فصل گذشته در پاختاکور 8 گل در لیگ این کشور به ثمر رسانده بود.

این بازیکن در آسیا نیز 3 بازی برای پاختاکور به میدان رفته بود که گلی به نام وی ثبت نشده بود. تمیروف در دو تیم مشعل و نسف نیز تنها با دو گل زده به کار پایان داده بود تا شاید روی آمار هم بتوان روی این بازیکن قضاوت کرد.

اضافه کردن هافبک‌ها به خط حمله

این همان اتفاقی است که در فصول گذشته نیز در پرسپولیس شاهد آن بودیم. مهدی ترابی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و وحید امیری چهار گزینه‌ای هستند که می‌توانند به عنوان مهاجم غیرتخصصی در خط حمله به عنوان یکی از زوج‌های مهاجمان کنونی قرار گرفته و بخشی از مشکلات تیم را حل کنند. این فرضیه البته همانطور که در ابتدای گزارش عنوان شده، تنها بر پایه این موضوع خواهد بود که پرسپولیس مهاجم خارجی‌اش را جذب نکند.

با این حال انتظار می‌رود مدیران باشگاه پرسپولیس موفق شوند طی هفته جاری، مذاکرات نهایی برای جذب مهاجم مدنظر یحیی گل‌‍محمدی را به سرانجام برسانند. اما اگر نتوانستند... نظرتان درباره خط حمله پرسپولیس و شرایط این تیم برای فصل آینده را برای ما در بخش نظرات اعلام کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان