//
کدخبر: ۳۶۱۱۰۲ //

اولین رئیس زن لیگ برتر؛ انتخاب تاریخی در انگلیس

آلیسون بریتین به عنوان رئیس لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. او اولین زنی است که این پست را در اختیار می‌گیرد.

اولین رئیس زن لیگ برتر؛ انتخاب تاریخی در انگلیس
به گزارش فرتاک نیوز،

آلیسون بریتین، با رای تمامی اعضای مجمع لیگ برتر انگلیس، به عنوان رئیس جدید این لیگ انتخاب شد. او اولین زنی است که این پست را در اختیار می‌گیرد. دوره ریاست بریتین رسما از سال 2023 میلادی آغاز خواهد شد.

مجمع لیگ برتر انگلیس، متشکل از نمایندگان همه باشگاه‌های حاضر در این لیگ است. این اعضا امروز در یک رای‌گیری با رای قاطع، آلیسون بریتین را به عنوان اولین رئیس زن لیگ برتر جزیره انتخاب کردند. او بدون حتی یک رای منفی به این سمت انتخاب شد.

لیگ برتر در حال حاضر توسط رئیس موقت اداره می‌شود. پیتر مک‌کورمیک، این پست را در اختیار دارد. خانم بریتین از شروع سال میلادی 2023 کرسی ریاست را از مک‌کورمیک تحویل خواهد گرفت.

آلیسون بریتین 57ساله در حال حاضر ریاست شرکت وایت‌برد را به عهده دارد که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سهامی انگلیسی است. او از سال 2015 روی کرسی ریاست کل این شرکت می‌نشیند. بریتین، پیش از آن یکی از مدیران ارشد شاغل در شرکتهای مالی انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی بود و در هیات مدیره بانکهایی مثل بارکلیز، سانتاندر و لوید فعالیت داشت.

اولین رئیس زن لیگ برتر انگلیس، بعد از انتخاب شدن به این سمت گفت:" من از کودکی هوادار فوتبال بودم و از اینکه به عنوان رئیس لیگ برتر انتخاب شده‌ام واقعا خوشحالم. فوتبال در کشور ما اهمیتی ویژه دارد و یک ورزش ملی است. مردم در سراسر دنیا شیفته فوتبال هستند و این ورزش می‌تواند تاثیر مثبت قابل توجهی در جوامع انسانی داشته باشد.

از اینکه می‌توانم در طراحی و اجرای برنامه‌های آتی لیگ برتر نقش داشته باشم خوشحالم و این را باعث افتخار می‌دانم. بی‌صبرانه منتظرم در همکاری با همه اعضای لیگ برتر، برای اطمینان از موفقیت و ماندگاری این لیگ بزرگ تلاش کنیم".

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۱۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان