//
کدخبر: ۳۵۷۶۰۷ //
خداداد عزیزی:

انتقاد خدادادعزیزی ازگل محمدی:چرا از برزیل مربی گلر آوردید؟ /علاقه ای برای حضور در این فوتبال کثیف ندارم

خداداد عزیزی بابت اضافه شدن مربی گلرهای برزیلی به کادرفنی پرسپولیس انتقاد کرد.

انتقاد خدادادعزیزی ازگل محمدی:چرا از برزیل مربی گلر آوردید؟ /علاقه ای برای حضور در این فوتبال کثیف ندارم
به گزارش فرتاک نیوز،

خداداد عزیزی در خصوص وضعیت ورزش خراسان رضوی اظهار کرد: ورزش استان متاسفانه وقتی دست اهلش نباشد همین می‌شود که می‌بینید. اتفاقاتی در ورزش شهر مشهد رخ می‌دهد که واقعا عجیب است. ابدا درک نمی‌کنم چطور برخلاف تمام استان‌های ایران، مسئولان شهری و استانی در خراسان رضوی علاقه‌ای به داشتن تیم فوتبال ندارند. چرا دوست ندارند جوانان در ورزشگاه‌ها باشند؟

وی افزود: وقت جوان این شهر و استان به جای استادیوم رفتن، کجا می‌گذرد؟ مشخص است که درک چنین مسائلی برای برخی از آقایان سخت است و متاسفانه در این مدت با ورزش مشهد طوری رفتار شده که گویا این شهر باورزش مخالف است. این در حالی است که مشهد در ورزش پتانسیل بالایی دارد، اما مدیران ورزشی اش تخصص لازم را ندارند تا از این پتانسیل ها بهره ببرند. زمانی مشهد 2 تیم خوب در لیگ داشت، استادیوم‌ها پر از جوانان شهر بود و چند ساعت در هفته سرگرم بودند در رشته های دیگر مثل کشتی و والیبال هم همینطور بود، اما حالا مشهد و خراسان در ورزش کجا هستند؟

روی ورزش مشهد خاک و گرد مرده ریختند!

خداداد عزیزی تصریح کرد: متاسفانه در ذهن عده‌ای مشخص نیست چه می‌گذرد. انگار روی ورزش مشهد خاک و گرد مرده ریخته‌اند. برای هیچکس مهم نیست که یک بازیکن ملی‌پوش چندین سال است نداریم. در سطح اول فوتبال ایران چرا بازیکنی نداریم؟ این همه بازیکن داشتیم، از نیکبخت و رضا عنایتی تا حسین بادامکی‌ها کجا هستند؟ این نشان می دهد کسانی که ورزش این شهر را می‌چرخانند، از ورزش سررشته‌ای ندارند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص سایر رشته‌ها هم تاکید کرد: خبرنگاران اگر بخواهند با شخصیت ورزشی خراسان که در رده ملی حضور داشته صحبت کنند، با ذره‌بین باید بگردند. این نتیجه کار زیبای مسئولان ورزش است، اگر آقایان ناراحت هم می‌شوند برایم اهمیتی ندارد. باید واقعیت‌ها را گفت، چون اگر قرار باشد باز هم سکوت کنیم، در همین نقطه فعلی باقی می‌مانیم که هیچی نداریم. پایتخت معنوی کشور چرا باید اینقدر در ورزش کشور ضعیف و ذلیل باشد؟

سجادی ورزشی است اما نمی دانم چرا برای ورزش خراسان تصمیم درست نمی گیرد!

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ابراز عقیده کرد: این طور که مشخص است انتخاب‌های وزارت ورزش در استان‌های مختلف بیشتر با رابطه و رانت است. برای ورزش خراسان رضوی، چه درخواستی از سجادی می‌توانیم داشته‌باشیم وقتی می‌بینیم متولی ورزش استان مورد انتقاد همه است، اما تغییری انجام نمی‌شود، نکته جالب‌تر اینجاست که سجادی خودش ورزشی است و حرف‌های ما ورزشی‌ها را خوب متوجه می‌شود، اما مشخص نیست چرا برای ورزش این استان تصمیم درست نمی گیرد و یا حتی از افراد ورزشی این منطقه مشورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در ورزش مشهد آدم‌های گردن کلفتی با سابقه درخشان داریم که مدیرکل شوند، اما هاشمی جواهری بدون سابقه‌ای در ورزش قهرمانی، امروز بر این صندلی تکیه زده‌است. ایشان آدم خوبی است اما واقعیت این است که کارنامه‌اش تعریفی ندارد، نکته بدتر ماجرا این است که ایشان در گذشته هم سابقه مدیرکلی این استان را داشتند و آن زمان هم نسبت به ایشان نقدجدی وجود داشت و حالا هم همین است!

فوتبال مشهد را دفن کرده‌اند!

عزیزی در خصوص وضعیت شهرخودرو و حفظ این تیم با وجود سقوط به لیگ یک نیز گفت: نمی‌خواهیم که معادله چندمجهولی حل کنیم. تیم لیگ یکی قیمتش مشخص است، اوضاعش مشخص است، اگر می‌خواهید این تیم را نگه دارید باید شرایطش را شفاف بسنجید. این تیم حداقل 30 میلیارد بدهی دارد، 20 میلیارد هم لابد بابت فروش باید به مالک فعلی پول بدهند، می‌شود 50 میلیارد حداقل پولی است که برای داشتن این تیم لیگ یکی در مشهد نیاز است. دوستان اگر فوتبال را درک نمی‌کنند، حساب و کتاب که بلد هستند.

سرمربی اسبق ابومسلم با اشاره به سرنوشت پیام و ابومسلم گفت: به فرض که تیم لیگ یکی را با این حجم بدهی نگه داشتند. بعد از ماندن تیم می‌خواهند چه کنند؟ چگونه قرار است برای تیم خرج شود؟ قرار است به سرنوشت ابومسلم و پیام دچار شود؟ اول باید چاه را پیدا کنند و بعد بیایند تیم را در آن بیاندازند. اینکه تیم را تحویل بگیریم که حرف نشد. پیام، ابومسلم و ... چه شدند؟

عزیزی گفت: اتفاق خوب برای فوتبال استان زمانی رخ می‌دهد که واقعا مسئولان پای کار بیایند. فوتبال این شهر را دفن کرده‌اند، همانطور که قبل‌تر ابومسلم را هم تصمیم گرفتند دفن کنند. شهرخودرو البته شرایطش کمی متفاوت است، چون شهرخودرو متعلق به مشهد نبود. تیمی که یک بازیکن بومی درست نداشت، تیمی که مدیرانش می‌خواستند مشهدی‌ها در آن نقشی نداشته‌باشند. مدتی با پیام، ابومسلم و سیاه‌جامگان کار کردم و برای جور کردن بلیت هواپیما و رزرو هتل حتی خودم می‌دویدم و رو می‌زدم.

برخی مسئولان به فوتبال مشهد و خراسان خیانت کردند

عزیزی گفت: سابقه ول کردن و رفتن در این شهر خیلی زیاد است. سرنوشت ابومسلم و پیام و سیاه‌جامگان مشخص است. اگر هم قرار شد تیم را از مالک فعلی بگیرند، باید عقلانی عمل کنند تا طرف چند وقت بعد نگوید تیم را به مشهدی‌ها انداختم و رفتم.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: چطور می‌شود که باشگاه سپاهان در سال نزدیک به 500 میلیارد در ورزش هزینه می‌کند، فولاد به همین ترتیب. کرمان که با هر متر و معیاری نسبت به مشهد کوچک‌تر است، 3 تیم دارد و هر سال ۳۰۰، 400 میلیارد هزینه می‌کند. بعد مشهد با این همه بازیکن مستعد نباید تیم داشته باشد؟ گل گهر و مس رفسنجان و مس کرمان چند بازیکن کرمانی دارند؟ برخی مسئولان در خراسان و مشهد به فوتبال خیانت کردند. امروز شما ببینید خراسان کجای فوتبال ایران است؟

دلالان برای ماندن و رفتن اسکوچیچ تاثیر گذارند!

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص حضور در جام جهانی قطر با اسکوچیچ گفت: اینکه روی نیمکت تیم ملی ما ایشان سنگین است یا سبک است، باید ببینیم دنبال چه هستید؟ در جام جهانی با بزرگ‌ترین‌ها و ضعیف‌ترین‌ها یک مدل واحد بوده‌ایم. با حشمت مهاجرانی که بهترین مربی داخلی تاریخ فوتبال ایران بوده‌است در مرحله گروهی حذف شدیم، با برانکو و کی‌روش هم در مرحله گروهی اوت شدیم. اما و اگرها را رها کنید. به نظرم هیچ فرقی نمی‌کند که روی نیمکت تیم ملی اسکوچیچ یا کی‌روش را بنشانید، آن هم در شرایط فعلی که زمان کوتاهی تا جام جهانی باقی مانده است.

وی گفت: اسکوچیچ نتایج قابل قبولی گرفته و بهترین آمار را در صعود تیم ملی به جام جهانی داشته‌است. تیم خوبی هم از ویلموتس تحویل نگرفت، اما در خصوص ماندن یا رفتنش، دلالانی که برای بازیکنان این وضعیت امروز را رقم زدند، آنجا هم می‌خواهند تاثیرگذار باشند.

عزیزی در رابطه با مدعیان قهرمانی و وضعیت نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: لیگ عجیب و غریبی داریم، طبیعتا جنگ نابرابر بین تیم‌های خصوصی بدبخت و بیچاره با تیم‌های دولتی است. تیم‌هایی مثل پیکان و ذوب آهن، با وجود دولتی بودن، شاید سرمایه گذاری آنچنانی نکنند، اما تیم‌هایی مثل سپاهان استقلال پرسپولیس گل گهر مس رفسنجان و ... ارقامی خرج می کنند که سر آدم سوت می‌کشد.

وی افزود: وقتی بازی‌های لیگ برتر را نگاه می‌کنید، توقعتان از ارقام و اعداد قراردادها هم در حد سطح فنی این بازیکنان است. فوتبال ایران در واقعیت با چیزی که ظاهرا نشان می‌دهد متفاوت است. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر چون پول دارند مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر 22 هستند.

چرا یحیی گل‌محمدی مربی گلر خارجی آورد؟

وی افزود: متاسفانه در بحث مربیان، دلالان شدیدا دارند کار می‌کنند چون دلاری درمی‌آورند. طبیعی است که روی مربی خارجی بیشتر از مربی داخلی مانور دهند. دلالی در فوتبال ایران بیداد می‌کند.

خداداد با انتقاد از یحیی گل محمدی گفت: برایم جای تعجب دارد که یحیی گل محمدی از برزیل مربی گلر آورده‌است. این همه بازیکن و گلر سابق تیم ملی در فوتبال ایران داریم، بعد لازم است از برزیل مربی گلر بیاوریم؟ خب این مشخص نیست که دلال در ورودش نقش داشته‌است؟ یک موقع سرمربی خارجی با خودش مربی گلرهای مدنظرش را هم می‌آورد، اما مربی ایرانی دستیار برزیلی می‌آورد؟ کاش یحیی گل‌محمدی توضیح دهد برای چه چنین تصمیمی گرفته و این مربی گلرها قرار است چه کار خاصی انجام دهد؟

پول مفت دولتی به دستشان رسیده و نمی‌دانند چطور خرج کنند

وی درباره وضعیت فوتبال ایران نیز افزود: شاید در طول تاریخ یکی دو استثنا رخ داده باشد، اما 40 درصد مربیان ایران را در نظر بگیرید، نمی‌دانند فوتبال چه هست و فقط بیننده بوده‌اند، اما از طریق زد و بند با مدیر و دلال تیم می‌گیرند. نگاه به طرف می‌کنید می‌بینید که اصلا به فوتبال نمی‌خورد، اما واقعیت تلخ ورزش ایران همین است. آدم‌های غیرتخصصی در قالب مدیر در ورزش هستند و تیم‌های بزرگ ورزشی را هم می‌چرخانند، اما اصلا هیچ سررشته‌ای از ورزش و فوتبال ندارند.

وی افزود: مدیران ناآگاه یک روزه روی صندلی می‌نشینند، یک روزه هم از روی صندلی بلند می‌شوند و باز به جای دیگری منتقل می‌شوند بدون اینکه اصلا پاسخگوی وضعیتی که رقم زده‌اند باشند. پول مفت دولتی به دستشان رسیده و نمی‌دانند چطور خرج کنند. چرا فوتبالی‌های ما امروز ناراحت هستند از این ارقام نجومی که فوتبال را نابود می‌کند؟ بازیکن کارآییش 2 میلیارد است، 15 میلیارد قرارداد می‌بندد. چنین بازیکنی باید 15 بازی به تنهایی درآورد، می‌تواند؟ مسلما نه!

دلال با مدیر باشگاه می‌بندد

خداداد عزیزی تصریح کرد: سفره‌ای پهن است و عده‌ای سر این سفره نشسته‌اند که نه حیا دارند و نه سیر می‌شوند. خنده‌دار است که بازیکن با بادیگارد می رود و قرارداد می‌بندد. ارقام هم خنده‌دار است، با همه دنیا مقایسه کنید و بازدهی بازیکنان را بسنجید. از تلویزیون و گوشی و ماشین تا غذا قیمت مشخص و عرفی دارند، چطور بازیکن فوتبال ما با چنین رقمی قرارداد می‌بندد؟ من خوشحال می‌شوم فوتبالیست‌ها پول خوب بگیرند، اما با این روند فقط فوتبال را نابود می‌کنید. نگاه به بازیکن می‌کنید، می‌بینید اصلا طرف به فوتبالیست شبیه نیست، اما دلال‌ها به خوبی بازیکن را قالب می‌کنند و چند میلیاردی هم به جیب می زنند.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به جولان دلال‌ها در فوتبال ایران گفت: یک برهه با این دلالان برخورد شد، اما باز آنها در سال‌های اخیر، رها و آزاد هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند. دلالی شرایط و عرف خاص خودش را دارد، دلال امروز با مدیر باشگاه می‌بندد، تیمی که چند سال است لیگ برتری شده، وقتی بودجه 400 میلیاردی در اختیار دارد و هزینه می‌کند، مشخص است که چه اتفاقی می‌افتد. از این 400 تا، 100 میلیاردش گم است. مشخص نیست این پول‌ها کجا می‌رود؟

برای حضور در تیم ملی صحبتی با من نشده است

خداداد در خصوص بازگشت به فوتبال ایران گفت: دیگر واقعا علاقه‌ای به کار در این فوتبال کثیف ندارم، البته که من از فوتبال هیچ وقت دور نمی شوم. فوتبال عشق و زندگی من است، اما برایم مهم است که نان حلال در زندگی بخورم. فوتبال در مملکت ما شده کار کردن به هر قیمتی و این اتفاق تلخ است. در مورد حضور در کادر فنی یا مدیریتی تیم ملی هم واقعا صحبتی با من نشده‌است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان