//
کدخبر: ۳۵۵۵۷۲ //

چراغپور: اردوی قطر مخرب بود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اردوی قطر نه تنها سودی برای تیم ملی نداشت بلکه برای بازیکنان نیز مخرب بود.

چراغپور: اردوی قطر مخرب بود
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال چراغپور  روز سه‌شنبه، در رابطه با دیدار تدارکاتی ایران مقابل الجزایر اظهار داشت: تحلیل و صحبت کردن در رابطه با این دیدار یک مقدمه‌ دارد. فوتبال دنیا چند حالت مشخص دارد که شامل استایل انگلیسی، استایل آلمانی، استایل آمریکای لاتین، استایل اروپای شرقی و استایل آخر بین آمریکای لاتین و اروپای شرقی می‌شود. تیم‌هایی که در گروه دوم جام‌جهانی با ایران هم‌گروه هستند هر سه تیم یک استایل بازی دارند که آن هم حالت بازی انگلیسی است. الان سوال من از مسئولین این است که آیا تیم الجزایر شباهتی با تیم‌های گروه ما دارد یا نه؟ ایران برای شبیه‌سازی بازی با تیم‌های همگروه خود می‌تواند سراغ تیم‌های درجه سوم اما هم استایل همگروهی‌هایش برود.

وی افزود: آیا بازی با الجزایر کارشناسی شده بود یا برای ساکت کردن رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال برگزار شد؟ اگر تیم‌هایی هم استایل با تیم‌ها هم گروه خود پیدا نمی‌کنیم، باید برویم با تیم‌های معکوس آن‌ها بازی کنیم؟ این بازی‌ها چه از نظر فنی و چه از نظر روانی مناسب نبودند و بیشتر باعث تخریب تیم ملی و بازیکنان خواهند شد. بازی مقابل الجزایر اصلا یک بازی تدارکاتی نبود و این دیدار به عنوان فوتبال ضد تدارکاتی عالی بود. سوال من از مسوولان این است که آیا این بازی واقعا به کار ایران می‌آید یا نه؟

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: ما باید با ایجاد فوتبال مصنوعی، هری‌کین را برای مدافعین خود بازسازی کنیم. به طور قطع این بازیکن در جام‌جهانی بسیار خطرناک خواهد بود. مخصوصا در ضربات سر و نفوذ میان مدافعین تیم ملی کشورمان.

چراغپور تصریح کرد: این یک آدرس غلط است که به فوتبال ما داده می‌شود. چرا ما خودمان را انقدر دست بالا گرفته‌ایم؟ فراموش نکنیم که حتی تیم برزیل در زمین خودش با چه نتیجه‌ایی مقابل آلمان تحقیر شد. یا عربستان مقابل آلمان. ما تازه یادمان افتاده که ترکیب تیم ملی را تغییر دهیم. من احساس می‌کنم مسئولان فراموش کرده‌اند که ما قرار است مقابل چه تیم‌هایی بازی کنیم. با این شرایط قطعا ما فرقی با برزیل یا عربستان نخواهیم داشت. 

وی ادامه داد: حالا که گفته می‌شود نمی‌توانیم حریف تدارکاتی مناسب پیدا کنیم، چرا نباید رویکرد داخلی داشته باشیم و یک تورنمنت چند جانبه با تیم‌های لیگ برتری استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد برگزار کنیم؟ چرا نمی‌خواهیم با تیمی که ۳۰ بازی فصل را نباخته است، بازی تدارکاتی برگزار کنیم که باعث هماهنگی و محک خوردن بازیکنان شود؟ مسئولان اگر می‌خواهند کمک مثبتی کنند، یک نورنمنت چند جانبه با حضور تیم‌های داخلی برگزار کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: برگزاری اردو در قطر، بهداشت روانی بازیکنان را به خطر انداخت. اگر قرار باشد اردو برگزار شود و فقط تمرین و حرکت با مانع و آقا وسط باشد، این اردو بیشتر مخرب خواهد بود و بازیکنان را از نظر روحی و روانی نابود می‌کند. همه تیم‌ها حتی خود تیم ملی قطر از گرمای طاقت‌فرسای این کشور فرار می‌کنند و در مناطق خوش آب و هوا اردو می‌زنند بعد تیم ملی ایران قطر را برای اردو آماده‌سازی انتخاب می‌کند! من به عنوان یک شهروند و نه به عنوان کارشناس فوتبال این هشدار را از الان به مسئولین می‌دهم که جلوی فاجعه در بازی اول مقابل انگلیس را بگیرند. اگر این فاجعه اتفاق بیافتد با توجه به سن بازیکنان کنونی تیم ملی، قطعا تعداد زیادی از آنها خداحافظی خواهند کرد و تا چند سال تیم ملی خوبی نخواهیم داشت. همانند تیم‌های ملی بلغارستان، لهستان و رومانی که این اتفاق برایشان رخ داد. 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در آخر گفت: بازی با الجزایر هیچ ارزشی برای تحلیل نخواهد داشت. بزرگترین نقطه ضعف تیم ملی کشورمان که در این دیدار نیز مشهود بود، بیرون آوردن توپ از فشار تیم حریف و انتقال آن به زمین حریف است. این مشکل بسیار بزرگ و اساسی خواهد بود. به طور مثال کسی که اسلحه‌ دارد، تا نتواند آن را بیرون بیاورد، چطور می‌تواند شلیک کند؟ دقیقا تیم ملی هم اول باید توپ را از زمین خود بیرون بیاورد و بعد به فکر گل زدن باشد. تیم ملی فوتبال انگلیس فقط روی پرس کردن و در نیاوردن توپ از زمین حریف کار می‌کند و در بازی مقابل آلمان نیز نشان داد که در این کار پیشرفت کرده است. با این تفاسیر قطعا در بازی مقابل این تیم، از این اشتباهات که مقابل الجزایر رخ داد بیشتر خواهیم دید و آبروریزی بزرگی رخ خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان