//
کدخبر: ۳۵۴۳۱۹ //

انتخاب سخت استقلال برای جانشینی فرهاد؛ هواداران غافلگیر می شوند؟

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، قطعی و این باشگاه، انتخاب سختی بین گزینه‌های داخلی و خارجی دارد.

انتخاب سخت استقلال برای جانشینی فرهاد؛ هواداران غافلگیر می شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 جدایی غافلگیرکننده فرهاد مجیدی از استقلال، کام آن‌ها را پس از قهرمانی در لیگ برتر تلخ کرد. مجیدی پس از دریافت پیشنهاد از لیگ امارات، تصمیم گرفته از استقلال جدا شود و در این کشور به کارش ادامه دهد. حضور در یک لیگ خارجی برای مربیان ایرانی، کم‌سابقه است. استقلالی‌ها که هنوز حضور پررنگی در نقل و انتقالات نداشته‌اند، باید سراغ انتخاب یک گزینه تازه برای فصل آینده بروند. گزینه‌ای که نتایج خوب این فصل را ادامه دهد و دوران تازه‌ای، از قهرمانی‌های استقلال آغاز کند.

نکو شانس اصلی

حضور مصطفی آجورلو در راس مدیریت استقلال، جواد نکونام را به اولین گزینه آن‌ها برای جانشینی مجیدی تبدیل می‌کند. رابطه خوب آجورلو و نکونام، باعث شد اول فصل هم شایعاتی درباره دیدار این دو نفر مطرح شود. شایعه‌ای که دو طرف آن را تکذیب کردند. با رفتن مجیدی، شرایط متفاوت شده و امکان همکاری برای آن‌ها فراهم است. نکونام هم یک گزینه استقلالی محسوب می‌شود و هم با نتایج موفق در سال‌های اخیر، توانسته یکی از بهترین مربیان نسل جدید ایران باشد. فصل پیش او با فولاد قهرمان جام حذفی شد و این فصل، قهرمانی سوپرجام را به دست آورد و از دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد. رساندن نساجی به لیگ برتر هم، اولین موفقیت نکونام به عنوان سرمربی بود. همه این شاخصه‌ها در کنار هم، باعث می‌شود او بیشترین شانس را برای هدایت استقلال در فصل آینده داشته باشد. به شرطی که فولادی‌ها هم، به او اجازه خروج از اهواز را بدهند.

گزینه‌های استقلالی

استقلال برای انتخاب مربی داخلی، همیشه سراغ بازیکنان سابق این باشگاه رفته و لیگ برتر هم در حال حاضر، مربیان استقلالی زیادی دارد. بجز نکونام، دو مربی استقلالی دیگر هم می‌توانند به سرمربی بعدی این تیم تبدیل شوند. امیر قلعه‌نویی، صاحب سه قهرمانی از 4 قهرمانی استقلال در لیگ برتر، همیشه یکی از گزینه‌های اصلی استقلال است. قلعه‌نویی در گل‌گهر هم نتایج خوبی گرفت اما رابطه پرفراز و نشیب با طرفداران باشگاه، شانس او را کاهش می‌دهد. مهدی رحمتی هم دیگر گزینه استقلالی برای جانشینی مجیدی به حساب می‌آید. رحمتی در پدیده نتایج نسبتا خوبی به دست آورد و این فصل، آلومینیوم را به فینال جام حذفی رساند. کارنامه‌ای که باعث می‌شود شانس نشستن روی نیمکت استقلال به عنوان جانشین مجیدی را داشته باشد. هر چند مربیان ایرانی، علاقه زیادی به تحویل گرفتن تیم قهرمان لیگ ندارند.

ساخت ایتالیا

هر وقت استقلال قصد استخدام مربی تازه‌ای داشته باشد، نام آندره‌آ استراماچونی به میان می‌آید. مربی که پس از یک نیم فصل موفق، استقلال را ترک کرد و محبوبیتی فوق العاده روی سکوهای این تیم دارد. استراما در حال حاضر، سرمربی الغرافه محسوب می‌شود اما نتوانسته انتظارات مدیران باشگاه را برآورده کند. در صورت اخراج از الغرافه، او گزینه‌ای جدی برای استقلال خواهد بود. فعلا مدیران الغرافه، علاقه‌ای به اخراج استراما نشان نداده‌اند. گابریل پین که قرار است همراه مجیدی به امارات برود هم می‌تواند سرمربی بعدی استقلال لقب بگیرد. او فصل پیش نقش مهمی در قهرمانی استقلال داشت و حالا، شانس ارتقای جایگاهش را دارد. او اما فعلا، علاقه‌ای برای ماندن در استقلال نشان نداده است.

منتظر غافلگیری

بر خلاف گزینه‌های محدود داخلی، استقلال می‌تواند با یک مربی خارجی که هنوز نامش مطرح نشده قرارداد ببندد. آن‌ها پس از رسمی شدن جدایی مجیدی، باید لیست گزینه‌های محدود داخلی و گزینه‌های پرتعداد خارجی را بررسی کنند و در نهایت، برای آینده باشگاه تصمیم بگیرند. در حال حاضر مربیان سرشناس زیادی بیکار هستند و شاید سرنوشت یکی از آن‌ها، برای فصل بعد به استقلال پیوند بخورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان