//
کدخبر: ۳۵۳۱۷۲ //

۱۱ بازیکنی که تیمشان را به رئال مادرید ترجیح دادند؛ وسوسه‌های نافرجام

همه فوتبالدوستان کیلیان‌امباپه را در فصل آینده با لباس رئال‌مادرید، سفیدپوش و سفیدبخت می‌دیدند اما تیر مادرید به سنگ خورد.

11 بازیکنی که تیمشان را به رئال مادرید ترجیح دادند؛ وسوسه‌های نافرجام
به گزارش فرتاک نیوز،

تاریخ نقل و انتقالات حکایت از آن دارد که اگر رئال‌مادرید واقعاً بخواهد بازیکنی را جذب کند، معمولاً موفق خواهد بود با این حال تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان بودند که به دلایلی مانند وفاداری و ماندن در باشگاه خود به رئال نرفتند.

رونالدینیو

شکل‌گیری تیم کهکشانی رئال‌مادرید در اوایل دهه هزاره جدید فقط براساس مهارت فوتبالی نبود. در درجه اول بازیکنان باید متناسب با برند این تیم می‌بود. به همین دلیل فلورنتینو پرس از رونالدینیو، زمانی که او در پاری‌سن‌ژرمن در دسترس بود، صرف‌نظر کرد. او در عوض به سراغ دیوید بکام جذاب‌تر رفت.بکهام از نظر تجاری برای باشگاه کارامد بود اما  رونالدینیو به بارسلونا کمک کرد تا در سال 2006 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و حتی در برنابئو مورد تشویق هواداران مادریدی  قرار گرفت.

فرانچسکو توتی

در سال 2003 رئال به دنبال خرید بکام و توتی بود اما توتی در رم ماند. این ایتالیایی در نهایت تمام دوران حرفه‌ای خود را در رم سپری کرد. اگر او تصمیم می‌گرفت به مادرید برود اوضاع می‌توانست بسیار متفاوت باشد. او سال‌ها بعد گفت: «من واقعاً به رئال‌مادرید نزدیک و به فکر ترک رم بودم». یک سال بعد، اسپانیایی‌ها خط حمله خود را با مایکل اوون تقویت کردند.

پاتریک ویرا

مادرید در تابستان 2003 اجازه داد کلود ماکلله تیم را ترک کند و در عرض یک سال، مشکلات مربوط به عدم حضور این بازیکن فرانسوی مشخص شد. پاتریک ویرا به اندازه هموطن خود خصوصیت دفاعی نداشت اما مدیر ورزشی باشگاه، بوتراگوئنو، گفت: «پاتریک بازیکن بسیار جالب و مهمی برای باشگاه است». انتقال او به باشگاه در سال 2004 بسیار نزدیک بود اما ویرا ترجیح داد قبل از پیوستن به یوونتوس یک فصل دیگر در آرسنال بماند. توماس گراوسن دانمارکی گزینه جانشین رئال‌مادرید بود.

سسک فابرگاس

پیوستن به بارسلونا، در زمانی که  آرسنال را ترک کرد، در تقدیر فابرگاس بود اما این مانع از تلاش رئال‌مادرید برای ربودن هافبک از چنگ رقبیش نشد.او در سال 2008 گفت این که یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ شما را می‌خواهد، مهم است و اعتراف کرد به رامون کالدرون، رئیس وقت باشگاه، یک جواب منفی قاطعانه نداده بلکه به او گفته «الان نه! مادرید در عوض توجه خود را به یک هافبک میانی جوان بااستعداد دیگر معطوف کرد و برای وسلی اسنایدر 27 میلیون یورو به آژاکس پرداخت کرد. این بازیکن هلندی تنها 2 سال دوام آورد و به اینتر رفت.

اشلی کول

در سال 2009 و پس از جدایی گابریل هاینزه از باشگاه اسپانیایی، اشلی کول زمانی که در حال جدایی از همسرش بود، پیشنهاد رئال مادرید از راه رسید. چند ماه بعد، مدافع تیم ملی انگلیس گفت: «زمان‌هایی بود که واقعا سخت می‌گذشت. من به جدایی فکر می‌کردم اما وقتی با آنچلوتی صحبت کردم او به صراحت گفت می‌خواهد من بمانم و دوست داشت  کنارش باشم».مادرید از آن تابستان برای تقویت کل خط دفاعی خود استفاده کرد. آربلوا، آلبیول و گارای، مدافعان میانی به تیم اضافه شدند. در فصل 10-2009 مارسلو جایگاه خود را به عنوان گزینه اول دفاع چپ تثبیت کرد.

سرخیو آگوئرو

«اگر رئال‌مادرید به من علاقه‌مند بود، من در مادرید بازی می‌کردم». این چیزی است که سرخیو آگوئرو در سپتامبر 2012 گفت؛ کمی بیش از یک سال پس از انتقال از اتلتیکو به منچسترسیتی. این آرژانتینی ادعاهای مبنی بر امتناع از بازی در رئال را رد کرد و به نظر می‌رسد رئال به او پیشنهاد نداد. رئال‌مادرید به کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و گونسالو ایگواین بسنده کرد. 10 سال بعد، این بازیکن آرژانتینی در نهایت به بارسلونا پیوست. او گل پایانی دوران حرفه‌ای خود را مقابل مادرید در ال‌کلاسیکو به ثمر رساند و به دلیل مشکل قلبی مجبور به بازنشستگی شد.

دیوید سیلوا

رئال‌مادرید پس از تماشای قهرمانی سیتی در لیگ با حضور آگوئرو در خط حمله، سعی کرد خط تغذیه او را از منبع اصلی قطع کند. 2 سال از حضور سیلوا در سیتی می‌گذشت و بدون انگیزه برای رفتن در سیتی خوشحال بود. گذشت زمان ثابت کرد تصمیم او درست بوده زیرا سیلوا 10 سال در اتحاد برای سیتی به میدان رفت. بعد از جواب منفی سیلوا، رئال‌مادرید در تابستان 2012 لوکا مودریچ را از تاتنهام به خدمت گرفت. 

استیون جرارد

پیگیری انتقال جرارد توسط مورینیو به چلسی از کسی پوشیده نبود. تصور می‌شد این مربی پرتغالی پس از انتقال از اینتر به رئال‌مادرید در سال 2010، همچنان به هافبک انگلیسی علاقه‌مند باشد. لمپارد در آن سال در لیست خرید مورینیو بود؛ اگر چه جرارد در رتبه بالاتری قرار داشت. مورینیو این زوج را «بازیکنان بزرگی که همیشه همه چیز به تیم می‌دهند»، توصیف کرد.البته در نهایت دست مورینیو از این 2 بازیکن کوتاه ماند. رئال‌مادرید مجبور به جذب مسعود اوزیل و سامی خدیرا شد.

دانیله دروسی

پس از ناکامی در جذب توتی سال 2011 سالی بود که رئال‌مادرید یک بار دیگر برای جذب بازیکن از رم تلاش کرد. گزارش‌ها در بهار 2011 حاکی از آن بود که مادرید 25 میلیون یورو برای دنیله دروسی هزینه می‌کند اما این قرارداد هرگز عملیاتی نشد. مورینیو به سراغ گزینه ارزان‌تر یعنی نوری شاهین از بوروسیادورتموند رفت اما این بازیکن ملی‌پوش ترکیه‌ای واقعاً مورد نیاز نبود زیرا آخر فصل بارسلونا قهرمان شد و نوری شاهین به صورت قرضی به لیورپول رفت. 

نیمار

در سال 2017، فلورنتینو پرس فاش کرد نیمار در سال 2013 در رئال‌مادرید با انجام آزمایشات پزشکی تا پای انتقال رفته بود. تصور بر این بود که او با ترک سانتوس به بارسلونا می‌رود اما پرس ادعا کرد، قبل از مخالفت با انتقال در آخرین لحظه، باشگاه مادریدی به دنبال جذب او بود. شاید در مورد تعهد نیمار به باشگاه مطمئن نبود. رئال به دنبال بازیکنی می‌رفت که قلبا به مادرید علاقه داشته باشد؛ چیزی که درباره این برزیلی صدق نمی‌کرد. آیا این برزیلی در حد گرت بیل نبود؟

کیلیان امباپه

همه چیز دنیای فوتبال در سال 2021 در این خلاصه شد که پیشنهاد 160 میلیون یورویی رئال‌مادرید برای جذب کیلیان امباپه توسط پاری‌سن‌ژرمن در آخرین سال قراردادش رد شد. مادرید مهاجمی را به خدمت نگرفت و داوید آلابا و ادواردو کاماوینگا را به ترتیب در دفاع و هافبک به تیم اضافه کرد. طبق گزارش‌ها، آن‌ها در سال 2022 با داشتن یک پیش‌قرارداد با امباپه او را در اردوی مادرید می‌دیدند اما ملی‌پوش فرانسوی با امضای قرارداد جدید 3 ساله با تیم پاریسی، جهان فوتبال را شگفت‌زده کرد.حالا سفیدپوشان به دنبال جذب محمد صلاح یا سادیو مانه یا ریچارلیسون هستند.

*امیر خردمند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان