//
کدخبر: ۳۵۲۱۹۸ //

بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات دیدار با تراکتور/ این افتضاح نتیجه برگزاری مسابقه به قیمت جان انسان‌هاست

باشگاه پرسپولیس به اتفاقات روی داده در تبریز در جریان بازی این تیم برابر تراکتور واکنش نشان داد.

بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات دیدار با تراکتور/ این افتضاح نتیجه برگزاری مسابقه به قیمت جان انسان‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

 باشگاه پرسپولیس به دنبال اتفاقات دیدار این تیم در خانه تراکتور تبریز بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

«فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) شبی دردناک را تجربه کرد و آنچه روی داد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمت و بدون توجه به امنیت جانی اعضای تیم‌ها بود. این مسابقه از همان ابتدا شرایط شروع شدن نداشت و جراحت بزرگ به فوتبال ایران وارد شد.

باشگاه پرسپولیس در اولین فرصت شکایت خود از اتفاقات پیش‌آمده را تقدیم مراجع ذیربط خواهد کرد ولی موضوع فراتر از این مسائل است و اقدامی جدی لازم است تا حداقل فوتبال صحنه رفتارهای این‌گونه نباشد که شعارهای مشهود نژادپرستانه و حمله به قصد جرح بخش‌هایی از آن بود.

امیدواریم این بار چون سال گذشته به خاطر اتفاقاتی که تماشاگران در شهری دیگر رقم زد‌ند، پرسپولیس محروم نشود.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و روشن خود نسبت به شهر و مردم تبریز را نشان داده است. چه چیزی بالاتر از اینکه همین چندی پیش مشتاق بودیم میزبانی خارج از خانه خود را در این شهر و میان هموطنان تبریزی برگزار کنیم. به طور قطع چنین اتفاقاتی، چنین تعلق خاطری را خدشه‌دار نخواهد کرد. رسیدگی قانونی به آنچه در این بازی روی داد، موضوعی جدای از این مسائل است.

شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور‌ بیش از 30 درصدی تماشاگران‌ در‌ ورزشگاه، فحاشی، شعارهای نژادپرستانه و حمله با سنگ و اشیای دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسائل روبه‌رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد.

این رویه در هنگام گرم کردن بازیکنان پیش از شروع مسابقه ادامه پیدا کرد و آنها با پرتاب سنگ روبه‌رو شدند. نمایندگان پرسپولیس به ناظر مسابقه تذکر دادند که شرایط امنیت جانی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس فراهم نیست. تمام قوانین بین‌المللی و داخلی تکلیف را در این شرایط معلوم می‌کند، اما بازی شروع شد بدون اینکه این مسایل مرتفع شده باشد!

در جریان مسابقه فحاشی، توهین و سنگ‌پراکنی ادامه داشت و هنگام ضربات کرنر تشدید می‌شد. ترابی، عالیشاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که روی ضربات کرنر با پرتاب سنگ و اشیای مورد هدف قرار گرفتند و آسیب‌هایی دیدند. در نیمه دوم شرایط به مراتب بدتر هم شد. سرمربی پرسپولیس که در شروع بازی هنگام رفتن به سکوها با وجود اسکورت پلیس و همراهان مورد اهانت و حمله قرار گرفته بود با وجود تلاش مأموران و مسئولان برگزاری مسابقه به جهت پرتاب اشیا و سنگ نتوانست در رختکن حضور پیدا کند. همین امر به تنهایی کافی بود که مشخص سازد این مسابقه شرایط ادامه ندارد.

در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره به جهت عدم امنیت نتوانستند برنامه گرم کردن را انجام دهند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در تمام این زمان‌ها، در حالی که جان‌شان در امان نبود، وادار به ادامه مسابقه شدند. آنچه مشخص است اینکه تدابیر لازم روی سکوها از قبل مسابقه برای برگزاری امن این بازی اتخاذ نشده بود. البته در تمام این مدت نیروی انتظامی و یگان ویژه تمام تلاش خود را به کار بستند. تماشاگران حاضر به استناد گزارش‌های خبرگزاری‌ها و شاهدان عینی حتی به درخواست‌های اعضای تیم خودشان توجه نداشتند که این امر گواهی بر وخامت شرایط بود.

در دقیقه 60 بازی، داور مسابقه ناچار از توقف مسابقه شد که این بار هم بازی بدون آنکه مشکل برطرف شود با وساطت ناظر مسابقه شروع شد، اما پنج دقیقه بعد همان مسائل تکرار شد که داور دستور پایان بازی و رفتن به رختکن را داد. شرایط به شکلی بود که وقتی 30 دقیقه بعد از دستور ترک زمین از سوی داور، مأموران یگان ویژه قصد داشتند یحیی گل‌محمدی را به رختکن منتقل کنند با وجود اسکورتی که انجام شد و با وجود آنکه به وی کلاه‌خود داده بودند، باز هم مورد اصابت سنگ و اشیا قرار گرفت که باعث آسیب وی شد. همچنین افسر امنیتی پرسپولیس مجروح شد و عکاس و فیلمبردار تیم از ناحیه دست با برخورد سنگ روبه‌رو شد».

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان