//
کدخبر: ۳۴۴۹۱۲ //

اختصاصی/ کره جنوبی - ایران؛چشم بادامی‌ها به دنبال طلسم شکنی/یوزها در اندیشه تداوم صدرنشینی

تیم های ملی کره جنوبی و ایران در یک هفته باقی مانده به پایان مسابقات انتخابی جام جهانی، به مصاف هم می روند.

اختصاصی/ کره جنوبی - ایران؛چشم بادامی‌ها به دنبال طلسم شکنی/یوزها در اندیشه تداوم صدرنشینی

علی مسعودی؛ هفته ماقبل پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا پنجشنبه چهارم فروردین در اکثرا کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار خواهد شد. این مسابقات برای خیلی از تیم‌ها اهمیت خاصی دارد که عده‌ای برای صعود تلاش‌ می کنند و عده‌ای هم برای قرار گرفتن در رنکینگ بالاتر.

در گروه (A) آسیا که تکلیف دو تیم صعود کننده‌ مشخص شده و کشور ایران و کره جنوبی مجوز قطر را گرفته‌اند، برای صدرنشینی تلاش می‌کنند. صدرنشینی که در قرعه کشی مرحله‌ نهایی جام جهانی تاثیرگذار است و شاید تیم ها را در گروه مناسب‌تری قرار دهد.

در این راستا تیم ملی ایران شانس زیادی برای قرار گرفتن در صدر جدول را دارد که اگر سه امتیاز را بگیرد، قطعا بازی پایانی‌اش تشریفاتی می‌شود و دیگر نیازی نیست خودش را به آب و آتش بزند و مقابل‌ لبنان به برتری برسد؛ مگر اینکه دراگان اسکوچیچ به دنبال رکورد شکنی باشد و بخواهد خودش در تاریخ صعود به جام جهانی به ثبت برساند.

در سوی مقابل این بازی برای کره‌ای‌ها‌ اهمیت خاصی دارد چون آنها در زمین خودشان به دنبال پیروزی هستند تا هم پس از یازده سال انتظار مقابل ایران به برتری برسند و هم به صدرنشینی گروه امیدوارم باشند. البته لازم است بدانید؛ فعلا تیم ملی ایران با دو امتیاز اختلاف صدر جدول را در اختیار دارد که با تساوی هم در صدر باقی می ماند و همه چیز به هفته‌ پایانی موکول می شود.

 هفته پایانی که تیم ملی کره باید در زمین امارات به مصاف این تیم برود و تیم‌ ملی ایران هم‌ از تیم ملی لبنان پذیرایی کند. با این تفاسیر که تیم ملی کره بازی سخت‌تری نسبت‌ به‌ تیم ملی ایران دارد، چون فعلا شانس امارات برای قرار گرفتن در مکان‌ سوم بسیار زیادتر از لبنان است. البته‌ اگر اماراتی‌ها در بازی امروز مقابل عراق به برتری برسند و لبنانی‌ها نیز برابر سوریه متوقف شوند، سومی اماراتی‌ها قطعی می‌شود و آنها باید بازی پلی آف را برگزار کنند.

با این حال بازی با کره جنوبی، دومین مسابقه سخت دراگان اسکوچیچ است که باید دید چه نتیجه‌ای را کسب می کند. او به جز کره جنوبی بازی سختی را تجربه‌ نکرده است. همانطور که مطلع هستید؛ بازی رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و حال مسابقه برگشت آزمایش دیگری برای دراگان و شاگردانش خواهد بود. بازی که هر دو تیم غایبان زیادی دارند، ولی تیمی که می خواهد صدر جدول را حفظ کند و یا به صدر برسد باید از این بازی با دست پر خارج شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان