//
کدخبر: ۳۴۱۴۸ //
بهاروند: باشگاه ها تعهد بدهند، قرارداد ببندند

لغو قانون جذب بازیکن خارجی برای بدهکارها

مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه هایی که به خارجی ها بدهی دارند، با شرایط ویژه ای لغو خواهد شد.

لغو قانون جذب بازیکن خارجی برای بدهکارها
به گزارش فرتاک نیوز،

تعدد پرونده شکایت بازیکنان خارجی سابق از تیم های ایرانی ، محرومیت استقلال و تراکتورسازی و از نقل و انتقالات و مشکلات عدیده ای که برای باشگاه های کشور به وجود آمد، باعث شد تا فدراسیون فوتبال به فکر راه چاره بیفتد. از این رو چند ماه قبل کمیته ای در فدراسیون فوتبال تحت عنوان کمیته تعیین وضعیت بازیکنان به ریاست روزبه وثوق احمدی تشکیل شد. ریاست این کمیته جلساتی را با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه برگزار کرد و در نهایت قانونی مصوب شد که بر اساس آن هیچ کدام از باشگاه هایی که در فیفا پرونده دارند، تا زمان مختومه شدن پرونده و پرداخت کامل بدهی ها حق جذب بازیکنان خارجی جدید نخواهند شد.

 

 

اعتراض باشگاه ها به قانون عدم جذب خارجی

 

این مصوبه که فدراسیون اوایل مصرانه برای اجرایی کردنش تلاش می کرد، سر و صداهای زیادی در پی داشته است. اصلی ترین مشکل برای پرسپولیسی ها ایجاد شد که با گادوین منشا مهاجم نیجریه ای قرارداد بستند اما تا این لحظه نتوانستند این قرارداد را در سازمان لیگ ثبت کنند. تیم های دیگر مشکلات مشابهی داشته اند و حالا در پی اعتراض های مکرر باشگاه ها کار به جایی رسیده که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قصد دارد با ارائه شروط جدید این قانون را لغو کند.

 

 

توضیحات رییس سازمان لیگ

 

حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ برتر فوتبال در این باره به شهروند گفته است: «ما از همان ابتدا قصدمان برخورد با باشگاه‌ها نبود. به‌عنوان مسئول باید جلوی ادامه آن روند نادرست را می‌گرفتیم. همه دیدند که عدم رسیدگی به پرونده‌ شکایت بازیکنان و مربیان خارجی چه مشکلات اساسی برای دو باشگاه مردمی ما درست کرد. ادامه آن شرایط، فوتبال ملی ایران را هم با خطراتی جدی مواجه می‌کرد و ما مجبور بودیم  به این جریان ورود کنیم.»

 

بهاروند در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «باشگاه بدهکاری که رأی محکومیت قطعی گرفته، می‌تواند با یکسری شرایط خاص، بازیکن خارجی بگیرد. آن باشگاه باید مستنداتی به ما ارایه کند که در فیفا مشغول حل پرونده‌های خود هستند. ما مخالف بی‌خیالی و بی‌تفاوتی باشگاه‌ها نسبت به این پرونده‌ها و تهدید‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. هر باشگاهی بی‌خیال باشد بدون تعارف جلوی نقل‌وانتقال‌اش را خواهیم گرفت. استقلال اقدامات مثبتی انجام داده است. پرسپولیس هم تمام پرونده‌های خود را دارد رسیدگی می‌کند و یک‌سری باشگاه‌ها هم بدهی‌هایشان را به صورت قسط‌بندی پرداخت می‌کنند. این خودش یک قدم بزرگ و مثبت است.»

باشگاه ها تعهد بدهند، بازیکن بگیرند

 

بهاروند در پایان از دریافت تهعد از باشگاه ها برای جذب بازیکن خارجی سخن می گوید: «باشگاه‌های ما وقتی از درآمد پخش تلویزیونی محروم هستند نمی‌توانند همین الان تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنند. پس باید این بحران را مدیریت کنیم. باز هم می‌گویم باشگاه‌هایی که مستندات و مدارک درباره رسیدگی به پرونده‌های خود در فیفا به ما ارایه بدهند، مشکلی بابت جذب بازیکن خارجی ندارند. اما آنها باید تعهد بدهند که این پرونده‌‌ها را به سرانجام می‌رسانند.»

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان