//
کدخبر: ۳۳۸۴۷۳ //

همه گزینه‌های حضور در پرسپولیس؛ ۱۶ به علاوه چند نفر دیگر!

این روز‌ها بیش از ۱۵ بازیکن از سوی رسانه‌های مختلف در فهرست خرید پرسپولیس قرار گرفته‌اند.

همه گزینه‌های حضور در پرسپولیس؛ ۱۶ به علاوه چند نفر دیگر!
به گزارش فرتاک نیوز،

باز شدن پنجره نقل و انتقالات نیم فصل در فوتبال ایران باعث شده تا تیم‌های مختلف به تکاپو افتاده و برای تقویت تیم در نیم فصل دوم، برنامه‌ریزی کنند. البته که اهداف باشگاه‌ها در بازار پیش‌رو متفاوت است؛ تعدادی از آن‌ها باید تیم را تقویت کنند تا در کورس قهرمانی بمانند و تعدادی هم باید با اندیشیدن به همین موضوع به فکر جدایی از قعر جدول و زنده نگه داشتن شانس بقا در لیگ برتر باشند.

حالا که هر ۱۶ تیم لیگ برتری می‌توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند مطابق با انتظار، ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند که حسابی مورد توجه قرار گرفته و زیر ذره‌بین رفته‌اند. در مورد باشگاه استقلال که شرایط تا حدودی پایدار است؛ فرهاد مجیدی، سرمربی این تیم گفته احتمالا در نیم فصل ۴ بازیکن جدید خواهند خرید. همین صحبت باعث شده تا گمانه زنی درباره فهرست خرید‌های احتمالی فرهاد مجیدی، محدود شود. برخلاف استقلال، اما بازار شایعه در مورد تیم پرسپولیس داغ است و روزی نیست که بازیکن جدیدی به عنوان خرید احتمالی در فهرست یحیی گل‌محمدی گنجانده نشود!

البته که این شایعات برگرفته از دو مورد کلی هستند؛ اولی، خرید‌های به نسبت ناامیدکننده یحیی در بازار تابستانی و دیگری نیاز به بازیکن برای چندین پست مختلف. پرسپولیس از خط دروازه تا خط حمله نیاز به جذب بازیکن دارد و همین مورد باعث شده تا تعداد بازیکنانی که قرار است به این تیم اضافه شوند، دست کم در بین رسانه‌های حقیقی و مجازی، از عدد پانزده عبور کند.

ورود یک دروازه‌بان مطرح

اولین پستی که یحیی گل‌محمدی در آن نیاز به جذب بازیکن دارد، خط دروازه است. «رادو» به دلیل اختلاف مالی از پرسپولیس جدا شده و حالا این تیم فقط حامد لک را دارد. سرمربی پرسپولیس برای گرم نگه داشتن تنور رقابت در این پست نیاز به یک درواز‌‌ه‌بان مطرح دارد. از زمانی که رادو رفته تا همین حالا گزینه‌های زیادی برای خط دروازه پرسپولیس به صف شده‌اند؛ رشید مظاهری، پیام نیازمند، علیرضا بیرانوند و به تازگی محمدرضا اخباری. هرکدام از این نفرات در مقطعی، توسط رسانه‌های مختلف، به پرسپولیس نزدیک و دور شده‌اند.

رامین رضاییان برای خط دفاعی

تنها خطی که برای حضور در پرسپولیس، بازیکن زیادی قطار نشده است، خط دفاعی است. گل‌محمدی در این خط بازیکنان قابلی دارد، ولی جالب اینکه حضور این همه بازیکن هم باعث نشده تا شایعه حضور رامین رضاییان در پرسپولیس از تب و تاب بیفتد. شایعه شده که او قرار است برای ترمیم مشکلات سمت راست خط دفاعی، به پرسپولیس برگردد.

نورچشمی‌ها برای خط میانی

دیگر پستی که پرسپولیس به جذب بازیکن نیاز مبرم دارد، هافبک هجومی یا بازی‌ساز است. در این مورد هم تنور شایعات داغ است، ولی بیش از آنکه صحبت از حضور چهره‌ای جدید باشد، شایعه درمورد بازگشت بازیکنان قدیمی مطرح شده است. احمد نوراللهی در صدر فهرست بازگشتی‌هاست. هر روز شایعه می‌شود که مسئولان شباب‌الاهلی رضایتی از او ندارند و احمد «نور» قرار است به پرسپولیس برگردد. پیش از نوراللهی، صحبت از حضور سروش رفیعی، دیگر پرسپولیسی سابق و ستاره کنونی خط هافبک سپاهان، در پرسپولیس بود. در این مورد حتی عنوان شد که سروش وعده داده حاضر است رضایتنامه‌اش را بگیرد و در نیم فصل دوم پرسپولیسی شود. البته که سروش پیش از این گفته بود در تفکرات مربیگری گل‌محمدی جایی ندارد و شانسی برای بازگشت به پرسپولیس نخواهد داشت. دیگر بازیکنی که یکی دو روز گذشته به پرسپولیس لینک شده و در واقع شایعه‌اش در فضای رسانه‌ای ایران مطرح شده است، بشار رسن عراقی است. او با سن و سال کمی که داشت تبدیل به یکی از مهره‌های ارزشمند پرسپولیس به‌ویژه در دوران برانکو شد، ولی نهایتا به دلیل نیاز مالی بیشتر، پیشنهاد القطر را پذیرفت و از پرسپولیس جدا شد. شایعات جدید می‌گوید بشار از سطح فنی تیمش ناراضی است و از طرفی تاب تحمل انتقاد عراقی‌ها که می‌گویند او افت کرده و شایسته حضور در تیم ملی نیست را هم ندارد. اینطور شده که عنوان می‌شود بشار رسن هم گوشه ذهن مربیان پرسپولیس برای بازگشت به این تیم قرار گرفته است.

بازار داغ مهاجم

شاید هیچ کدام از خطوط به اندازه خط حمله پرسپولیس این روز‌ها اسیر احتمالات نیست. یحیی گل‌محمدی پیش از مصدومیت عیسی آل کثیر در پی جذب مهاجم جدید بود؛ حالا که عیسی مصدوم شده به نظر می‌رسد او به ۲ مهاجم خوب در این پست نیاز دارد. بازیکنانی که به خط حمله پرسپولیس لینک شده‌اند آن قدر زیاد است که خودشان می‌توانند یک تیم را تشکیل دهند! اولین گزینه رضا قوچان‌نژاد، مهاجم سابق تیم ملی ایران است. قوچان‌نژاد در نیم فصل اول فوتبال بدون تیم ماند و شایعه خداحافظی‌اش به گوش رسید. با این حال صحبت‌های او مبنی بر علاقه به حضور در فوتبال ایران خیلی سریع این شایعه را به وجود آورد که این بازیکن قرار است به پرسپولیس بیاید. همزمان با این شایعه، صحبت‌های علی علیپور در رسانه‌های مختلف، مبنی بر علاقه به بازگشت به پرسپولیس هم در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت و عنوان شده که او یکی از گزینه‌های جدی پرسپولیس است. دیگر بازیکنی که پیش‌تر در پرسپولیس حضور داشته و شایعه بازگشتش مطرح شده شهریار مغانلو است. او نیم فصل برای پرسپولیس بازی کرد و در ابتدای فصل جدید سر از سپاهان درآورد. عدم درخشش در سپاهان باعث شده تا شایعه معاوضه‌اش با یکی از بازیکنان کنونی باشگاه پرسپولیس به گوش برسد. 

این بازیکنان، نیمی از شایعات مربوط به خرید احتمالی پرسپولیس برای خط حمله است، چون بعد از مصدومیت عیسی آل‌کثیر، ۲ بازیکن لیگ برتری، خیلی سریع به این تیم وصل شده‌اند؛ اولی پیمان بابایی مهاجم تراکتور و دیگری علیرضا کوشکی، پدیده این فصل پیکان است. به غیر از این دو نفر، یکی دو شایعه دیگر هم مطرح شده که می‌گوید پرسپولیسی‌ها بدشان نمی‌آید گادوین منشا را هم دوباره به تهران بکشانند. در کنار این موارد، اسمی هم از شروین بزرگ، مهاجم صنعت نفت آبادان مطرح می‌شود و حتی این بازیکن در یکی دو گفت‌وگوی کوتاه به طور ضمنی پیشنهاد پرسپولیس را تایید کرده و فقط گفته فعلا تمرکزش روی بازی‌های صنعت نفت است. تازه‌ترین شایعه موجود در این مسیر مربوط به پیشنهاد معاوضه لوسیانو پریرا با هافبک پرسپولیس است. «شیمبا»ی ۳۸ ساله، پیش از شروع رقابت‌های این فصل، در فهرست خرید استقلال هم قرار گرفته بود.

همه مواردی که در بالا عنوان شد بدون درنظر گرفتن گزینه‌های خارجی است؛ چرا که از خط دروازه گرفته تا هافبک و مهاجم، شایعه حضور بازیکنان خارجی در پرسپولیس مطرح است. برای خط حمله پرسپولیس که به اندازه تمام بازیکنان مذکور، فهرست ردیف شده و تقریبا هفته‌ای یک گزینه جدید خارجی به آن اضافه می‌شود.

حالا با نگاهی به همین اسامی که دربالا عنوان شد به نظر می‌رسد بخش زیادی از این احتمالات مربوط به شایعاتی است که احتمالا بدون تاییدیه لازم در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده و بازتاب داده شده است. شاید در دنیای واقعی، نیمی از این احتمالات هم درمورد فهرست خرید پرسپولیس صحت نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۴۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان