//
کدخبر: ۳۳۷۵۰۵ //

کرمانی‌مقدم: ۲۰۰ سال عقب‌تر از فوتبال حرفه‌ای هستیم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: از نظر امکانات و سخت افزار 200 سال از فوتبال حرفه‌ای عقب هستیم.

کرمانی‌مقدم: 200 سال عقب‌تر از فوتبال حرفه‌ای هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی کرمانی مقدم، در مورد مقصران حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: مقصر این فاجعه قطعا بازیکنان و مربیان نیستند و وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و مسئولان باشگاه که دخیل بوده‌اند در این اتفاق بد سهیم هستند. مسئولان باید سرسختی نشان می‌دادند و مشکلات را برای حضور این دو باشگاه در آسیا حل می‌کردند اینگونه نبود که با یک نامه همه چیز درست شود.حذف این دو تیم از آ‌سیا فاجعه ای برای فوتبال کشورمان بود. امیدوارم این مشکل هرچه زودتر حل شود وگرنه فوتبال مان به سمت فوتبال کشورهای درجه دو و سه آسیا مثل هند و تایلند می‌رود. 

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند لیگ قهرمانان آسیا باید افتخار کند که استقلال و پرسپولیس در آن حضور دارند گفت: باشه افتخار کنند! وقتی این دو باشگاه چیزی ندارند و حرفه‌ای نیستند چه باید گفت؟ ما فقط ادعا می‌کنیم فوتبال‌مان حرفه‌ای است. خیلی از تیم‌های عربی را هم AFC حذف کرد. اصلا بارسلونا، وقتی ساختار حرفه‌ای نباشد چه فایده‌ای دارد. فکر نمی‌کنم کنفدراسیون فوتبال آسیا چیز زیادی هم از ما خواسته باشد. باشگاه‌ها باید ساختار حرفه‌ای داشته باشند. استقلال و پرسپولیس حتی زمین تمرین مناسبی ندارند و زمین تمرین‌شان هم ظاهرا اجاره‌ ای است. فوتبال ما نان اسم بازیکنانش را می‌خورد و به اسم این بازیکنانی که در گذشته و امروز در خارج از کشور بازی می‌کنند حرفه‌ ای نشان داده می‌شود. اگر این مشکلات حل نشود فوتبال ما روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد. می‌دانم حل مشکلات کار سختی است اما باید این کار را انجام بدهیم. 

کرمانی مقدم در مورد اینکه از نظر امکاناتی فوتبال کشورمان را در چه سطحی می‌بیند، گفت: فوتبال ما نسبت به فوتبال حرفه‌ای 200 سال عقب است. آن زمان که من در باشگاه الغرافه قطر بازی می‌کردم کشور قطر این همه سرمایه گذاری روی فوتبالش نکرده بود ولی همان زمان یک ورزشگاه اختصاصی داشت و سه زمین تمرین داشتیم که از زمین ورزشگاه آزادی ما بهتر بود. اکنون که دیگر همه می‌دانید  قطر چه سرمایه گذاری روی فوتبالش انجام داده و چه امکاناتی برای فوتبالش تهیه کرده است. الان دیگر از نظر سخت افزاری و امکاناتی با فوتبال این کشورها قابل مقایسه نیستیم. همه این مشکلات را درست کنیم باز هم 100 سال عقبیم.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به تساوی این تیم مقابل پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: وقتی این بازی را دیدم کلی حرص خوردم. زمانی که خودم بازی می‌کردم اینقدر حرص نخورده بودم. برخی بازیکنان پرسپولیس در زمین بی تفاوت هستند و انگار در پارک در حال قدم زدن هستند. بازیکنان پرسپولیس باید بدانند پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند و باید برای هواداران احترام قائل شوند. پرسپولیس در این روز 2 امتیاز از دست داد و بعدها خواهند فهمید که این 2 امتیاز چه ارزشی داشت. 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از بازیکنان در حد و اندازه پرسپولیس نیستند. من همیشه از تیم حمایت کرده‌ام و هیچ وقت در مورد این تیم و بازیکنانش بد نگفته‌ام اما متاسفانه در بازی با پدیده برخی بازیکنان فکر می‌کردند یک سر و گردن از دیگر بازیکنان بالاتر هستند و بی‌تفاوت بازی کردند. زمان ما بازی کردن در پرسپولیس خیلی سخت بود اما حالا که این بازیکنان پیراهن تیم را به دست آورده‌اند قدرش را بدانند نه اینکه وسط زمین قدم بزنند انگار در پارک هستند. قطعا آقا یحیی خودش این مسایل را دیده و با این بازیکنان برخورد خواهد کرد. اگر سیدجلال حسینی را در خط حمله به کار می‌گرفتیم خیلی بهتر از بازیکنان دیگر بود و کارایی بیشتری داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان