//
کدخبر: ۳۳۷۴۸۵ //
ایران کشور زیبایی است، اینجا سورپرایز می شوید

ژستد: پنالتی دربی، پنالتی‌تر از بازی مس بود

رودی ژستد می گوید با وجود همه حرف‌ها و هجمه‌ها علیه ایران، وقتی به ایران می‌آیید، با یک سورپرایز مواجه می‌شوید چرا که ایران کشور زیبایی است.

ژستد: پنالتی دربی، پنالتی‌تر از بازی مس بود
به گزارش فرتاک نیوز،

رودی ژستد و کوین یامگا که متولد کشور فرانسه هستند، در دیدار برابر مس رفسنجان نیز از عوامل پیروزی تیمشان بودند. یامگا که به پنالتی زن نخست تیمش تبدیل شده است، تاکنون 6 بار برای استقلال موفق به گلزنی شده است. ژستد نیز با زدن یک گل، دادن 2 پاس گل و گرفتن یک خطای پنالتی، از بازیکنان موثر در تیم مجیدی بوده است.

این دو بازیکن مهمان برنامه فوتبال برتر بودند و به سوالات محمدحسین میثاقی پاسخ دادند. رودی ژستد صحبت هایش را در رابطه با وضعیت استقلال اینگونه آغاز کرد: در حال حاضر در صدرجدول هستیم و این نشان می دهد که عملکرد خوبی داشته ایم. هر روز وضعیت ما بهتر می شود و باید اطمینان حاصل کنیم که همیشه در بالای جدول باشیم و باید همیشه روی نفرات نیمکت نشین نیز حساب کنیم.

* تغییر چهره و خوشحالی های بعد از گل نسبت به سال های گذشته؟

ژستد: این چهره من با موهای بلند یادآور روزهای خوبم در لیگ برتر انگلیس و خاطرات خوبی است که داشتم. باید امیدوارانه به جلو نگاه کنیم و من دوست دارم پیشرفت کنم. ما یک تیم هستیم و باید خوب کار کنیم و من دوست دارم که عملکرد خیلی خوبی داشته باشم و امیدوارم در روزهای آینده عملکرد خوبی داشته باشیم.

* مکان تولد شما 400 کیلومتر با هم فاصله دارد. فکرش را می کردید اینگونه در یک کشور دیگر هم تیمی شوید؟

ژستد: خودتان می دانید که فرانسه کشور خیلی کوچکی است. از قسمت بالا تا پایین این کشور تنها یک ساعت طول می کشد. همه چیز دست به دست هم داد تا ما را در باشگاه به هم برساند.

* در جاهای مختلفی با سبک فیزیکی و درگیرانه ای بازی کردی و پس از چند تغییر و حضور در چند باشگاه به استقلال آمدی. چه شد که این پیشنهاد را قبول کردی؟

ژستد: باید خودتان را با فوتبال سازگار کنید. در انگلیس مسابقات فیزیکی را داشتم ولی در ایران داوران یک مقدار متفاوت کار می‌کنند و در اینجا نیز باید خودتان را با این سیستم سازگار کنید. قبل از اینکه به استقلال بیایم، در یونان بازی کردم و وقتی پیشنهاد استقلال آمد، می‌دانستم که یک تیم با پرستیژ بالا است و هیچ تاملی نکردم. با چند نفر از دوستانم حرف زدم که همیشه صحبت‌های خوبی درباره باشگاه استقلال می‌گفتند و دوست داشتم به این باشگاه بیایم.

* درباره داوری‌ها صحبت می‌کنی؟ انگار هر برخوردی با بازیکنان حریف داری را خطا می‌گیرند و باعث عصبانیت تو می شود.

ژستد: بازی‌های زیادی پیش روی ما هست که دوست دارم در این باره سکوت کنم. در هر کشوری داوری متفاوت است و من هم باید با این سیستم(داوری ایران) خودم را وفق بدهم. در انگلیس شما می‌توانید با داور صحبت کنید ولی با این وجود باید خودم را با این وضعیت همراه کنم چون روش کار داوری در ایران متفاوت است.

* تحصیلات شما در چه رشته ای بوده؟

ژستد: من مانند ایران تا کلاس یازدهم درس خواندم و در 18 سالگی به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شدم و سعی کردم که زندگی حرفه ای داشته باشم ولی همیشه این را خواسته ام تا از حاشیه ها به دور باشم و روی فوتبال تمرکز کنم.

* هواداران فوتبال در ایران را طی حضور در تمرینات و سفر به شهرهای دیگر چگونه دیدید؟

ژستد: به صراحت بگویم که دل ما برای همه تماشاگران تنگ شده است. آنها باید به ورزشگاه بیایند تا شور و نشاط را چند برابر کنند. تمام تماشاگران همیشه پشت سر تیم بوده اند و حمایت کرده اند چه در بازی های داخل خانه و چه در سفرهای خارج از خانه. ما به عنوان نماینده اینجاییم تا از باشگاه حمایت کنیم. همیشه سعی کرده اند تا شور و هیجان به بازی ها بیاورند و ما همیشه حس کرده ایم که تماشاگران پشت تیم بوده اند.

* در صفحات شخصی خود از هواداران تصاویری را منتشر کرده اید. این را حس کرده اید که روابط هواداران و باشگاه ها نزدیک است؟

ژستد: من قبلا این تجربه را داشته ام که تماشاگران و هواداران خیلی به بازیکنان و باشگاه ها نزدیک بوده اند ولی این قضیه در ایران دوچندان شده است. بازیکنان نیز سعی می کنند بهترین عملکردشان را نشان دهند. آنها همیشه سعی کرده اند که در روزهای خوب و بد کنار تیم باشند و سعی در بهتر کردن وضعیت تیم داشته اند.

* خوشحالی گل خاصی انجام می‌دهی؟ قبلا پشتک می‌زدی.

ژستد: بستگی به شرایط و احساس من دارد. آن زمانی که جوان بودم، حرکاتی را انجام می‌دادم ولی الان آن ریسک‌ها را نمی‌کنم. باید اول گل بزنم و بعد راجع به آن (پشتک زدن) فکر می‌کن

* سرمربی (فرهاد مجیدی) همیشه می گوید که وظایفت را به خوبی انجام می دهی.

ژستد: من از حمایت سرمربی برخوردار هستم. وقتی به‌عنوان مهاجم کار می‌کنی، بعضی روزها خوب و گاهی اوقات بد هستی ولی همیشه سعی کردم متفاوت کار کنم. وقتی پنالتی می‌گیرم یا گل می‌زنم، برای تیم خودم خوشحال می‌شوم ولی شخصا دوست دارم برای این باشگاه گل بزنم. فصل هنوز تمام نشده و راه زیادی داریم. این اعتماد به نفس را دارم که می‌توانم گل بزنم. مدافعان آب را می‌آورند، هافبک‌ها آن را جلو می‌آورند و این وظیفه مهاجمان است که آب را داخل دروازه بریزند!

* قصد پنالتی زدن را نداری؟

ژستد: این تصمیم من نیست ولی خیلی دوست دارم پنالتی بزنم. پیش از آمدن من، کوین یامگا پنالتی ها را می زد و به این تصمیم احترام می گذارم. اگر روزی کوین در بازی نبود، دوست دارم این شانس را امتحان کنم و پنالتی را بزنم.

* چقدر شانس دارید که تا آخر فصل در صدر جدول بمانید؟

ژستد: باید بگویم که تیم های خیلی قوی در این لیگ داریم از جمله پرسپولیس و سپاهان. با تمام وجود باید تلاش کنیم که رتبه نخست جدول را حفظ کنیم. کادرفنی ما خیلی خوب کار می کند. آنها روز قبل از بازی تمام موارد راجع به تیم حریف را به ما می گویند و دوست داریم که با عملکرد خوب به بازی ها ادامه دهیم.

* جدی ترین رقیب شما برای قهرمانی چه تیمی است؟

ژستد: سپاهان فوتبال خیلی خوبی را بازی می کند. پرسپولیس نیز همینطور و فکر می کنم تا آخر فصل با این تیم ها رقابت داریم.

* در دربی یک صحنه جنجالی داشتی. برخی از کارشناسان نظرات مختلفی داشتند.

ژستد: به نظر من هر دو صحنه پنالتی بود. در بازی با پرسپولیس واقعا خطای پنالتی بود. خطای دوم برابر مس، بازیکن من را از پشت گرفته بود و حتی اگر VAR هم بود، هر دو صحنه را پنالتی می گرفتند ولی داوران 2 تصمیم متفاوت گرفتند و من باید آن را قبول می کردم. صحنه خطای بازی با پرسپولیس پنالتی تر بود.

* در کشور بنین نیز یک موسسه خیریه دارید.

ژستد: خواستیم جایی را برای دختران و فرزندان کوچک درست کنیم تا از آنها مراقبت کنند تا جایی که بتوانند از خودشان نگهداری کنند و مراقب خودشان باشند. همیشه سعی داشته ایم در محیط امن و آرامی زندگی کنند. پروسه زیادی داشته است و به دلیل شرایط کرونایی سعی کرده ایم جای خوبی را برای آنها درست کنیم و در مسیر درستی پیش می رود. خیلی خوشحالم و از شما ممنونم که این را در برنامه مطرح کردید. خیلی برایم اهمیت داشته است.

* خانواده‌ات در ایران در شرایط خوبی هستند؟

ژستد: خانواده من اکنون در ایران هستند و برای اولین بار که به ایران سفر کردم، آنها نیز با من آمدند و دوست دارم خانواده ام همیشه کنارم باشند. باشگاه به نحو احسن با ما رفتار کرده و شرایط خوبی داریم. ایران کشور خیلی زیبایی است ولی با وجود همه حرف‌ها و هجمه‌ها علیه ایران، وقتی به ایران می‌آیید، با یک سورپرایز مواجه می‌شوید و در ایران شرایط متفاوتی دارید.

* چه نوع غذای ایرانی دوست دارید؟

ژستد: وقتی بیرون می روم، همیشه سعی کرده ام چیزهای جدیدی را تست کنم، جوجه و پلو بخورم و شیشلیک نیز خوب بوده است. بچه ها برگر دوست دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان