//
کدخبر: ۳۳۷۳۳۵ //

عصر خشکسالی گلزنان در لیگ ایران/ کسی کفش طلا نمی‌خواهد؟

به‌طور کلی لیگ بیست‌ویکم فوتبال ایران از نظر کیفی در سطح پایینی قرار دارد و میانگین گلزنی در این فصل هم اصلا چنگی به دل نمی‌زند.

عصر خشکسالی گلزنان در لیگ ایران/ کسی کفش طلا نمی‌خواهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این وضعیت در برخی هفته‌ها رسما «وحشتناک» می‌شود، مثل هفته هفتم که در 8بازی تنها 9گل به ثمر رسید! باز وضعیت گلزنی در هفته سیزدهم خیلی بد نبود و در 8مسابقه شاهد به ثمر رسیدن 16گل بودیم. این یعنی هر بازی به‌طور میانگین 2 گل داشته است. شاید برای اروپایی‌ها چنین آماری جالب نباشد، ما اما در ایران چنان زمستان‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم که با این نیمچه بهار هم جشن می‌گیریم!

مشکل گلزنی در فصل جاری اما فقط به‌صورت تیمی وجود ندارد، بلکه به شکل فردی هم خودش را در جدول گلزنان برتر نشان می‌دهد. باورکردنی نیست که در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر ایران، بهترین گلزن مسابقات گادوین منشا است که 7گل زده و تازه از این تعداد 5گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. یعنی مهاجم مس رفسنجان قشنگ به زحمت افتاده که توانسته 2 گل در جریان بازی بزند! دومین گلزن برتر هم خارجی است؛ لوسیانو پریرای 38ساله که تا اینجا 6گل به ثمر رسانده و او هم نیمی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی زده است. در رده بعدی عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، پیمان بابایی، کوین یامگا، سعید صادقی و کریم اسلامی را داریم که همگی 4گل زده‌اند. فارغ از اینکه آیا این دوستان پنالتی هم زده‌اند یا نه، 4گل در 13مسابقه به‌طور میانگین یعنی «0.30» گل زده در هر بازی!

برای اینکه وخامت اوضاع را بهتر درک کنید، خوب است از شرایط مشابه تا این مقطع زمانی از لیگ فصل گذشته مثال بزنیم. در پایان هفته سیزدهم لیگ بیستم، سجاد شهباززاده با 11گل در صدر جدول برترین گلزنان ایستاده بود و گادوین منشای 9گله را در تعقیب خودش می‌دید. نفر سوم هم امین قاسمی‌نژاد بود که تا این مقطع 8گل به ثمر رسانده بود. این یعنی نفر سوم پارسال، گل‌های بیشتری نسبت به نفر اول امسال داشت. اگرچه درنهایت باید یک نفر به‌عنوان گلزن برتر انتخاب شود، اما لیگ بیست‌ویکم دست‌کم تا اینجا چهره‌ای با لیاقت کسب کفش طلا نداشته است. آیا روند کار در ادامه تغییر خواهد کرد؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان