//
کدخبر: ۳۳۶۶۷۳ //

مهندسی بی‌نقص استقلال؛ وارداتی از نصف جهان

مرکز خط هافبک استقلال در فصول گذشته با حضور چهره‌های از دو تیم اصفهانی فوتبال ایران مدیریت و رهبری شده است.

مهندسی بی‌نقص استقلال؛ وارداتی از نصف جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 بعد از انتقاداتی که در ابتدای فصل نسبت به عملکرد مهدی مهدی‌پور و نمایش او در ترکیب استقلال می‌شد، این هافبک 28 ساله اصفهانی توانسته در هفته‌های اخیر با درخشش خود به انتقادات پاسخ بدهد و به جز درخشش در میانه زمین و برتری در دوئل‌های یک در مقابل یک، حالا مهدی‌پور در نقش گل‌ساز و گلزن برای استقلال می‌درخشد.

شاهکار هافبک اصفهانی آبی‎‌ها در مصاف هفته دوازدهم با فولاد بود که با شوتی دیدنی و مهار نشدنی توانست 3 امتیاز ارزشمند را برای تداوم صدرنشینی تیمش با گلزنی خود به دست آورد. مهدی‌پور در شرایطی به استقلال پیوست که جدایی و لژیونر شدن علی کریمی، انتظارات را از یک هافبک میانی بالا برده بود و پروسه سختی را گذراند تا بتواند در میان هافبک‌های پرشمار استقلال جانشینی علی کریمی را به نام خود کند.

علی کریمی‌ای که در 24 سالگی از سپاهان به استقلال پیوست و توانست 2 سال درخشان را در میانه میدان استقلال داشته باشد. کریمی هم در ابتدای حضورش در استقلال، سایه سنگین رفتن امید ابراهیمی و ماموریت پر کردن جای خالی او را حس می‌کرد و در موقعیتی مشابه مهدی‌پور در لیگ بیستم قرار داشت اما به خوبی با گذر زمان توانست توانایی‌های خود را نشان بدهد تا جایی که هواداران استقلال دلتنگِ بازگشت ابراهیمی نشوند.

در کشاکِش پایان نسل ستاره‌هایی چون آندرانیک تیموریان و جواد نکونام، استقلالی‌ها یک ستاره جدید در میانه میدان رو کردند و او کسی نبود جز امید ابراهیمی؛ هافبک شمالی که بعد از درخشش در سپاهان در لیگ چهاردهم با نظر امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد و توانست 4 فصل درخشان را در جمع آبی‌پوشان پایتخت سپری کند تا جایی که او در بین هواداران استقلال با لقب «فرمانده» یاد می‌شد و محبوبیت فوق‌العاده‌ای نیز نزد آبی‌ها به دست آورد.

نگاهی به عملکرد رهبران خط هافبک استقلال در 7 فصل گذشته نشان می‌دهد که بعد از جدایی ستارگانی چون تیموریان و نکونام، با حضور بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، علی کریمی و مهدی مهدی‌پور که ابراهیمی و کریمی از سپاهان و مهدی‌پور از ذوب‌آهن به استقلال پیوستند، خط میانی استقلال توانسته قدرت خود را حفظ کند.

آن‌چه در عمق لیست بازیکنان استقلال به چشم می‌آید، بیشتر خلق یک ستاره مانند مجتبی جباری در پست هافبک بازی‌ساز در همه این سال‌ها بوده است که باید دید این خلأ چه زمانی و با کدام بازیکن پر خواهد شد. هر چند در این فصول بازیکنان پرشماری برای جانشینی جباری آمدند، از بختیار رحمانی تا سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند اما به جز جپاروف، سایرین در جلب نظر هواداران و کادرفنی چندان موفق نبودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان