//
کدخبر: ۳۳۳۰۹۷ //

ضعف‌های نگران کننده بهترین خط دفاع لیگ/ فرهاد مجیدی چه راهکاری دارد؟

استقلال در 6 بازی گذشته خودش فقط 2 گل دریافت کرده است و وجود این امار خوب هنوز انتقادهایی نسبت به عملکرد خط دفاعی مطرح است و هواداران و پیشکسوتان این تیم نگران آینده تیم شان هستند.

ضعف‌های نگران کننده بهترین خط دفاع لیگ/ فرهاد مجیدی چه راهکاری دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

انتقادها و نگرانی هایی که با یک نگاه دقیق و موشکافانه مشخص می‌شود چندان هم پر بیراه نیست. نکته اول اینجا است که استقلال هردو گل خورد را روی ضربات ایستگاهی وشروع مجدد و ضربه سر دریافت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که آبی پوشان هنوز ضعف و مشکل سال‌های اخیر را برطرف نکرده و همچنان روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها ضعف دارند و مدافعان ضمن داشتن مکشل در یارگیری، به بازیکنان رقیب راحت اجازه سر زنی می‌دهد. اگر آمادگی گلر ها، بی دقتی و ضعف مهاجم و در برخی از صحنه‌ها خوش شانسی استقلال نبود بدون تردید تعداد گل‌های خورده این تیم از عد 2 فراتر می‌رفت. موضوع نکران کننده‌ای که وجود دارد این است که هیچ تضمینی وجود ندارد در سایر دیدارها نیز بازیکنان حریف فرصت هایی که روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها گیر می‌آورند را به سادگی از دست بدهند.درنتیجه لازم است تا کادرفنی و مدافعان قبل از اینکه ضعف کهنه و قدیمی کار دست استقلال بدهد،راه و چاره‌ای برای آن پیدا کنند.

دومین موضوع نگران کننده درباره خط دفاعی استقلال این است که حتی در بازی هایی که دروازه این تیم بسته مانده است، بازهم تیم حریف دوسه موقعیت جدی گلزنی روی دروازه این تیم ایجاد کرده است و اگر تبدیل به گل نشده با درخشش دروازبان استقلال مانع شده یا مهاجم حریف بی دقتی کرده است. زمانی می‌توان درباره عملکرد دفاعی خوب یک تیم صحبت کرد که مانند تیم‌های کارلوس کی روش یا برانکو در طول نود دقیقه هیچ موقعیت گلزنی به حریف ندهد یا این موقعیت حداکثر به یک مورد در طول بازی باشد. به شکلی در پایان دروازه بان ناجی و ستاره میدان لقب نگیرد. ضعف‌های دفاعی فردی و خطی و تیمی اگر برطرف نشود، در بازی‌های سخت و دشوار مانند دربی یا بازی با تیم هایی چون سپاهان خودش را بیشتر نشان خواهد داد. به ویزه در لیگ قهرمانان آسیا که تیم هایی مانند الدحیل هستند تا برای هرکدام از این اشتباهات یک گل بزنند و تیم را تنبیه کنند. اینکه ضعف‌های دفاعی در بازی با 3 دفاع بیشتر است یا 4 دفاع و اینکه با جابجایی و تغییر بازیکنان می‌شود این ضعف‌ها را مرتفع کرد یا نه مواردی است که کادر فنی استقلال باید تشخیص بدهد و تصمیم بگیرد تا تیم در فاز دفاعی عملکرد مطمئن تری ارائه کند. دربی پیش رو با توجه به قدرت تهاجمی و تنوع پرسپولیسی‌ها در حمله به دروازه حریف و ایجاد موقعیت می‌تواند محک خوبی برای مدافعان و دفاع تیمی استقلال باشد. باید دید فرهاد مجیدی و دستیارانش برای این بازی و برطرف کردن ضعف‌های دفاعی که قطعا مورد توجه یحیی گلمحمدی قرار گرفته و از چشم کادرفنی استقلال هم پنهان نانده است چه طرح و برنامه‌ها و احتمالا سورپرایزی دارد؟ فرهاد مجیدی برای چیدمان و آرایش خط دفاعی دستش باز است و می‌تواند نفرات و مدل‌های مختلفی را انتخاب کند. هرچند شنیده می‌شود که کادرفنی استقلال تصمیم دارد با 3 دفاع در دربی حاضر شود که البته در حد شنیده‌ها است و احتمالا کادرفنی این تیم هنوز تصمیم قطعی و نهایی را نگرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان