//
کدخبر: ۳۳۱۱۴۲ //

نکونام: با قلبم فولاد را انتخاب کردم / به موفقیت‌های کوچک قانع نیستیم

جواد نکونام با بیان این که با قلبم فولاد را انتخاب کردم، گفت: کل مجموعه فولاد باید با شعار «ازخودگذشتگی» باردیگر این باشگاه را تبدیل به یک باشگاه قدرتمند در مسابقات کنند.

نکونام: با قلبم فولاد را انتخاب کردم / به موفقیت‌های کوچک قانع نیستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام در خصوص حضورش در فولاد و برنامه هایش در این تیم به گفت و گو پرداخت که در ادامه می خوانید

با قلبم فولاد را انتخاب کردم

ابتدا تشکر می‌کنم از مسئولان کارخانه فولاد و همینطور مسئولان باشگاه به خاطر اعتماد دوباره به من. خوزستان و فولاد را خانه خودم می‌دانم. با وجود پیشنهادات دیگری که داشتم، با قلبم این باشگاه را انتخاب کردم. یکی از دلایلی که باعث شد دوباره به فولاد بیایم حس مسئولیتی بود که نسبت به این باشگاه و طرفدارانش دارم. یکی از زیباترین لحظات زندگی‌ام، قهرمانی در جام حذفی سال گذشته بود، به این دلیل که توانستم لبخند را روی لبان مردم مظلوم خوزستان ببینم. دوست دارم در زندگی‌ مربیگری‌ام حداقل یک بار دیگر این صحنه تکرار شود و دوباره لبخند را روی لبان خوزستانی‌ها ببینم. می‌دانم خیلی به فولاد امید دارند. می‌دانم فولاد زندگی خیلی از آنهاست. این مسئولیت ما را دو چندان می‌کند. بازیکنان فولاد هم این موضوع را در دو سال گذشته درک کردند. همه با هم و در کنار هم برای فولاد می‌جنگیم. الان زمان اتحاد و بی توجهی به بعضی از حرف‌هایی است که می‌خواهند با گفتن آنها، همین اتحاد را بر هم بزنند.

هواداران در جشن‌ها غایب بودند

امیدوارم هرچه زودتر درهای ورزشگاه‌ها باز شود و هواداران بی‌نظیر فولاد را در ورزشگاه همراه‌مان داشته باشیم. ما در زمان کرونا دو جشن بزرگ داشتیم؛ یکی جشن صعود به آسیا و دیگری جشن قهرمانی جام حذفی. اما هر دو در غیاب هواداران‌مان که صاحبان اصلی این افتخارات هستند برگزار شد و این در دل من و بازیکنان ماند. امیدوارم امسال در بازی‌ها نفس گرم مردم خوزستان را از نزدیک در ورزشگاه خانگی‌مان احساس کنیم و از حضورشان انرژی بگیریم و در پایان فصل اگر خدا برای‌مان بخواهد تلافی دو جشنی که در غیاب‌شان داشته‌ایم را در آوریم.

باید از خودگذشتگی داشته باشیم

بازی با صنعت نفت محک خوبی برای تیم بود و نشان داد که برای رسیدن به آمادگی مدنظر که فصل قبل داشتیم، چقدر کار داریم. متاسفانه دوران طلایی آماده‌سازی پیش فصل را تیم از دست داده و برای جبران این عقب افتادگی باید کار زیادی انجام دهیم. هر تیمی که لیگ را خوب شروع کرده در تمرینات پیش فصل تمرینات جدی را انجام داده اما فولاد این زمان را از دست داده است. از همین بدو ورود یک شعار در تیم داریم؛ از خودگذشتگی به خاطر فولاد. برای شاد کردن دل مردم خوزستان باید از خودگذشتگی داشته باشیم. باید تا می توانیم تمرین کنیم، کار کنیم و همه چیز را روی برنامه پیش ببریم. از این لحظه به بعد تمام تمرکز ما فقط و فقط فولاد و فولاد خواهد بود و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. درشروع فصل عقب افتاده‌ایم و باید تک تک امتیازات از دست داده را به دست بیاوریم. بعد از قهرمانی در جام حذفی، برنامه‌ها آنطور که پیش بینی‌ می‌کردم جلو نرفت. حالا باید از نو برنامه‌ریزی کنیم، در حالی که رقبا امتیازات خوبی جمع کرده‌اند. به لحاظ بدنی عقب هستیم. اگر به بازی‌های دو فصل گذشته فولاد دقت می‌کردید ما از دقیقه ۷۰ به بعد مشکل بدنی نداشتیم و یکی از دلایل موفقیت ما همین بود. الان زمانی برای شروع تازه نداریم. باید سریعاً خودمان را آماده مسابقات کنیم.

نگاه جدی به آکادمی فولاد خواهیم داشت

چند بازیکن اثرگذار و خوب را از دست دادیم. به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات جای خالی این بازیکنان پر نشد. البته شاکله تیم همان است که قهرمان جام حذفی شده. این بازیکنان در عمل ثابت کرده‌اند توانایی کارهای بزرگ را دارند و نیازی به گفتن من نیست. به این بازیکنان باور دارم که با کار و تلاش سخت توانایی تکرار موفقیت‌های گذشته را دارند و انشالله با تقویت همین تیم در زمستان می‌توانیم برای اهداف جدیدتر و بزرگ‌تر بجنگیم. مثل دو سال گذشته که سعی کردیم بهترین بازیکنان آکادمی فوتبال را به تیم بزرگسالان بیاوریم، امسال هم نگاهی جدی به این مسئله داریم. از یکسو ناراحتم به خاطر از دست دادن بعضی بازیکنان و از یکسو به فولاد و خوزستان افتخار می‌کنم به خاطر داشتن چنین ستاره‌هایی که در نقل و انتقالات همه به دنبال آنها بودند.

روحیه بردن را باید تقویت کنیم

از روز اولی که وارد فولاد شدم غبطه خوردم و ناراحت شدم به این دلیل که نماینده‌ای در تیم‌ملی نداشتم. خوشحالم وقتی همکاری‌مان به پایان رسید، چهار ملی‌پوش در تیم‌ملی داشتیم. در پایان فصل دوم، به تمام اهدافی که در فولاد داشتیم رسیدیم. یک وقفه در کارمان افتاد و متاسفانه امسال عقب افتادیم. با تلاش و کوشش زیاد باید این عقب افتادگی را جبران کنیم. امید ما به نیم فصل است تا بتوانیم چند بازیکن جذب کنیم و با قدرت بیشتری در رقابت‌ها حاضر شویم. در شروع کار باید روحیه برنده بودن را در تیم تقویت کنیم. ما در فولاد رکورد بی نظیری داشتیم و ماههای متمادی در خانه نباختیم. البته دنبال رکورد نیستم ولی امیدواریم مثل گذشته فولاد را در فولادآره‌نا تبدیل به یک تیم آهنین و شکست ناپذیر کنیم.

زمستان مهمی در پیش است

فعلا دو نگرانی داریم. اول مسایل بدنی که باید برنامه ریزی فشرده‌ای برای حل این مشکل کنیم. دوم فشردگی عجیب مسابقات. مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تیرماه سال ۱۴۰۱لیگ برتر و جام حذفی را تمام کنند. به این دلیل سال آینده رقابت های جام جهانی برگزار می‌شوند و آنها می‌خواهند این مسابقات در تقویم نیم فصل لیگ جا بگیرند. ما در لیگ قهرمانان هم حاضر هستیم. این یعنی بازی‌ها بسیار فشرده و نزدیک خواهد بود. باید تا می‌توانیم فولاد را تقویت کنیم و به هیچ وجه فرصت نقل وانتقالات نیم فصل را از دست ندهیم. از همین حالا باید به جذب بازیکنان خوب فکر کنیم. زمستان مهمی در پیش داریم.

به موفقیت‌های کوچک قانع نیستیم

در پایان باردیگر از تمام خوزستانی‌های عزیز تشکر می‌کنم. ممنون بابت مراسم استقبال. دوست داریم احترام را دوباره به فولاد برگردانیم. می خواهیم نگاه دیگر باشگاه، بازیکنان و مجموعه فولاد همراه با احترام باشد. مسیر سختی در پیش داریم و همانطور که بعد از فینال جام حذفی گفته بودم موفقیت در این راه جز با سخت‌کوشی ممکن نیست. موفقیت برای هیچ‌کسی حتمی نیست اما می‌توان با تلاش شبانه‌روزی و کار پرفشار و دقیق احتمال موفقیت را بالا برد. این عهد من با مردم خوزستان. این‌که خودم و بازیکنانم شبانه‌روزی برای خوشحالی و سربلندی مردم خوزستان تلاش کنیم. خوزستان فوتبالی‌ترین استان ایران است و باشگاه فولاد که پرچمدار فوتبال خوزستان است باید به بزرگی عادت کند و همیشه در میان مدعیان باشد. سخت‌کوشی و تلاش بی‌وقفه اعضای تیم و قناعت نکردن به دستاوردهای کوچک، برعهده من و بازیکنانم؛ اعتماد و باور به این بازیکنان و احترام متقابل میان تمامی دوستداران فولاد از هر طیفی و با هرعقیده‌ای برعهده شما. از یاد نبریم در سال‌های اخیر تنها کسانی که از خداوند این عزت را گرفته‌اند که بتوانند دل مردم خوزستان را شاد کنند همین پسران بوده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان