//
کدخبر: ۳۳۰۱۶۸ //

دو خرید پرسپولیس و یک علامت سوال بزرگ؛ چرا؟

حضور دو بازیکن جوان از لیگ تاجیکستان یکی از انتخاب‌های عجیب یحیی گل‌محمدی برای تقویت تیمش است.

دو خرید پرسپولیس و یک علامت سوال بزرگ؛ چرا؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 باز شدن احتمالی پنجره نقل و انتقالات خبر خوبی برای کادرفنی پرسپولیس است. یحیی گل‌محمدی اگرچه خریدهایی را برای فصل جدید داشت اما با شروع مسابقات مشخص شد که نیاز به تقویت شدیدی دارد. این‌طور که شنیده می‌شود حضور دو بازیکن تاجیکستانی گزینه‌های یحیی برای حضور در جمع بازیکنانش است. بازیکنانی که همانطور که انتظار می‌رود یکی از آن‌ها وینگر و دیگری مدافع است که نقطه ضعف پرسپولیس در بازی‌های ابتدایی لیگ بوده است. نکته جالب در مورد این دو بازیکن فارغ از کیفیت و همه انتقادات و تحسین‌هایی که می‌تواند در آینده برای انتخاب آن‌ها متوجه کادرفنی شود، سن آنهاست. دو بازیکن 20 و 21 ساله استقلال تاجیکستان که احتمالا نه برای نشستن روی نیمکت که برای حضور در ترکیب اصلی به پرسپولیس خواهند آمد. وحدت هنانوف، یکی از این بازیکنان مدنظر پرسپولیس بازیکنی است که همین چند روز گذشته در بازی تیم ملی امید ایران و امید تاجیکستان به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد. دیداری که تیم ملی ایران با وجود ده نفره شدن موفق شد حریفش را شکست دهد.

یحیی گل‌محمدی را در این سال‌ها به عنوان مربی‌ای می‌شناسیم که کمتر به میدان دادن به بازیکنان جوان علاقه دارد و استراتژی او استفاده از بازیکنان باتجربه و امتحان پس‌داده است. مهدی عبدی را اگر کنار بگذاریم شاید نتوان از بازیکن دیگری نام برد که در پرسپولیس چهره شده باشد. این اتفاقی است که در تیم رقیب یعنی استقلال کاملا برعکس آن را شاهد بودیم. محرم نویدکیا هم در سپاهان فصل گذشته، یاسین سلمانی را معرفی کرد که در بازی‌های تیم ملی امید ستاره تیم مهدوی‌کیا بود و با هت‌تریک مقابل تاجیکستان بسیار درخشید. جالب است که کادرفنی پرسپولیس برای تقویت تیمش به سراغ بازیکنان تیم امید تاجیکستان رفته است اما در این سال‌ها حتی نیم‌نگاهی به ستاره‌های تیم امید ایران نداشته است. آریا برزگر که او هم یکی از ستاره‌های مهدوی‌کیا بود، بازیکنی است که به دلیل نیمکت‌نشینی کامل در فصل گذشته از جمع شاگردان یحیی جدا شد.

پرسپولیس با حضور بشاررسن در ترکیب تیمش خاطره خوبی از بازیکنان جوان خارجی دارد. بشار رسن زمانی که به پرسپولیس پیوست بازیکن زیر 23 سال بود که البته پیراهن تیم ملی عراق را برتن داشت. او هم در زمان برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس آمد که از دسته مربیانی بود که مانند یحیی گل‌محمدی اعتقاد چندانی به بازیکنان جوان نداشت. حضور بازیکنان ملی‌پوش و یا از کشورهایی با فوتبال سطح بالاتر می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما وقتی به سراغ بازیکنان جوان کشوری مثل تاجیکستان برویم، این سوال به وجود می‌آید که چرا به جای آن‌ها فرصتی به بازیکنان جوان خودمان داده نشود. مدیران استقلال تاجیکستان بعد از اعلام موافقتشان با این انتقال دلیل آن را پیشرفت فوتبال تاجیکستان با حضور بازیکنانش در لیگ برتر ایران دانسته‌اند. از طرفی شنیده می‌شود که قیمت مناسب این دو بازیکن یکی از عوامل جذب آنهاست، با این وجود باید دید این خریدها در نهایت به بشار رسن تبدیل می‌شوند یا جونیور براندائو.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان