//
کدخبر: ۳۲۸۲۲۱ //

ناکامی پرسپولیس بزرگ‌ترین شادی‌ آبی ها؛ «استقلال» باش!

اگر تعدادی از بزرگ‌ترین شادی‌های هواداران استقلال در این سالیان را مرور کنید، درخواهید یافت که آنها بیشتر به‌خاطر ناکامی پرسپولیس خشنود شده‌اند، نه کامیابی‌های خودشان.

ناکامی پرسپولیس بزرگ‌ترین شادی‌ آبی ها؛ «استقلال» باش!
به گزارش فرتاک نیوز،

 عدم‌قهرمانی پرسپولیس در روز آخر لیگ پانزدهم، شکست این تیم برابر قشقایی در جام حذفی، 2 باخت سرخپوشان در فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا و نیز سپر انداختن سرخ‌ها برابر رقبایی مثل السد و الهلال، موجب خوشحالی هوادارانی شده که انگار تیم خودشان قدرت کافی برای شاد کردن آنها را ندارد. شاید در همه این سال‌ها، تنها موفقیت آبی‌ها در یکی دو داربی موجب شادمانی اورجینال و اصولی هواداران شده باشد، اما آنها هم درنهایت به قهرمانی یا چیزی شبیه این منجر نشدند. حالا هم استقلال در چنین فضایی وارد مسابقات لیگ بیست‌ویکم می‌شود؛ در روزهایی که برخی هواداران این تیم بابت شکست سنگین پرسپولیس برابر الهلال سر از پا نمی‌شناسند و فرصت مناسبی برای کری‌خوانی پیدا کرده‌اند. با این همه حالا دیگر مدیران، مربیان و بازیکنان استقلال باید ترتیبی بدهند که هواداران این تیم جنس متفاوتی از شور و شادی را تجربه کنند. برای این کار، چه زمانی مناسب‌تر از شروع یک فصل جدید فوتبالی وجود دارد؟ وقتی امتیاز همه تیم‌ها «صفر» است، می‌شود همه‌‌چیز را از نو ساخت.

   فصل سرنوشت فرهاد
در آستانه شروع فصل جدید، توافق 3 ساله فرهاد مجیدی با مصطفی آجورلو برای تمدید قرارداد جنبه «رسمی» پیدا کرد و به امضای دوطرف رسید. این در حالی است که قبلا برخی در مورد این توافق شبهه داشتند و آن را صرفا یک حرکت نمایشی می‌دانستند. حالا اما خیال فرهاد راحت شده است؛ آنقدر که او با انتشار یک پست اینستاگرامی حسابی از آجورلو تمجید کرد و حضور او را سرآغاز یک «مسیر تاریخی» برای استقلال دانست. طبیعتا این جملات در ذهن هواداران باقی خواهد ماند و آنها انتظار دارند حالا که بالاخره مجیدی مدیر دلخواهش را پیدا کرده، خودش و تیمش بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند.
 فرهاد پیش از این در چند مقطع هدایت آبی‌ها را برعهده داشته و هر بار ناکامی پایانی را به دیگران ربط داده است. این مربی همین فصل گذشته هم موفق به قهرمان کردن تیمش در لیگ و جام حذفی نشد و پیش‌بینی او در مورد اینکه وریا غفوری جام قهرمانی آسیا را بالای سر خواهد برد، اشتباه از کار درآمد. در نتیجه چوب خط فرهاد به نوعی پر شده و لیگ بیست‌ویکم را باید فصل سرنوشت او دانست. اگر مجیدی امسال هم با این شرایطی که برایش فراهم شده عملکرد موفقی نداشته باشد، شاید به‌طور کلی آینده مربیگری‌اش به خطر بیفتد.

   مقصر؟ دیگر کسی نیست
حقیقت این است که استقلال برای فصل جدید چاره‌ای جز قهرمانی در لیگ و یا دست‌کم حضور بسیار جدی در کورس قهرمانی ندارد. شاید در گذشته می‌شد هر بار برای هر ناکامی یک مقصر پیدا کرد، اما شرایط در لیگ 21متفاوت است. مدیرعامل استقلال رفته، وزیر ورزش رفته، حتی وزیر ارتباطات هم رفته است. عملکرد باشگاه در نقل‌وانتقالات هم طوری بوده که توقع کادرفنی تا حدود زیادی برآورده شده؛ هرچند تحرک استقلال در بازار ادامه دارد و منع جذب بازیکنان خارجی نیز از بین رفته است. در نتیجه فصل جدید شرایط خاص خودش را دارد و زمان چیدن میوه موفقیت است. مخدوش شدن سیمای ترسناک پرسپولیس بعد از شکست برابر الهلال هم طبیعتا باید استقلال را به موفقیت در رقابت با این تیم امیدوار کرده باشد. آیا داستان امسال، سناریویی متفاوت با گذشته خواهد بود؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان