//
کدخبر: ۳۲۶۴۱۲ //

جهانبخش: ترکیب فعلی تیم ملی می‌تواند به ما کمک کند بالاتر و بالاتر برویم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد که تیم فعلی فوتبال ایران یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتبال ایران است.

جهانبخش:  ترکیب فعلی تیم ملی می‌تواند به ما کمک کند بالاتر و بالاتر برویم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از ساکرنت، ایران با وجود این که به عنوان یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال آسیا شناخته می‌شود هرگز از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال صعود نکرده است اما علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با شروع کامل دور سوم مسابقات مقدماتی آسیا برای رقابت‌های سال آینده معتقد است که آن‌ها می‌توانند در دوره بعدی اتفاق خاصی را رقم بزنند.

در سال ۲۰۱۸ ایران توانست مراکش را در جام جهانی ببرد و در دیدار برابر اسپانیا نیز عملکرد خوبی داشت و بعد از خوردن گل حتی به گل رسید که این گل آفساید اعلام شد و در دیدار برابر پرتغال نیز به تساوی یک بر یک رسید ولی نتوانست از گروهش صعود کند. 

ایران در حالی تلاش خود را برای کسب سهمیه جام جهانی در این هفته از سر می‌گیرد که توانسته با پیروزی در دو دیدار ابتدایی خود در گروه A مقدماتی در صدر جدول باشد. 

علیرضا جهانبخش گفت: در جام جهانی قبل اگر کمی خوش شانس‌تر بودیم، می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم. من می‌گویم که ما در دوره بعد یک شانس بسیار بزرگ داریم زیرا من فکر می‌کنم نیمی از تیمی که در آن جام جهانی بازی کرد، اکنون در این مقدماتی با هم بازی می‌کنند. ما هم‌چنین چند جوان داریم که از باشگاه‌های مختلف به ما ملحق شده‌اند و من می گویم ما در حال حاضر ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان داریم که همه آن‌ها انگیزه زیادی برای عملکرد خوب در تیم ملی دارند. من فکر می‌کنم این ترکیب می‌تواند به ما کمک کند بالاتر و بالاتر برویم. 

او در پاسخ به این سوال که می‌توان تیم فعلی را نسل طلای تیم ملی فوتبال ایران دانست؟ گفت: قضاوت برای من سخت است. من می‌گویم این یکی از بهترین نسل‌های کشور ماست. من فکر می‌کنم ۸۰ درصد تیم در حال حاضر خارج از ایران (در کشورهای مختلف) هستند، نه تنها بازی می‌کنند بلکه واقعاً خوب عمل می‌کنند، مهم هستند و برای تیم‌های خود تفاوت ایجاد می‌کنند. وقتی ۱۰ سال پیش به آن نگاه می‌کنیم، واقعاً این‌طور نبود. من از توانایی بازیکنان خود در ایران آگاهم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: من فکر می‌کنم در سال ۲۰۱۳ بود که اولین بازی خود را با تیم ملی انجام دادم که رویایی بود که محقق شد. فقط شش ماه بعد من در جام جهانی برای کشورم بازی کردم؛ چیزی که من برنامه آن را در سر نداشتم. حالا، نه یا ده سال بعد من تیم ملی را همراهی می‌کنم. این برای من افتخار بزرگی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان