//
کدخبر: ۳۲۴۲۶۸ //

جام‌های داخلی و اقتدار آسیایی پرسپولیس

پرسپولیس در سال‌های قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، توانسته موفقیتش را در لیگ قهرمانان آسیا هم تکرار کند.

جام‌های داخلی و اقتدار آسیایی پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس با بردن استقلال تاجیکستان، تبدیل به تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. آن‌ها در این مرحله، با یک تیم از بین الهلال عربستان، النصر عربستان یا الوحده امارات روبرو می‌شوند. این چهارمین حضور پرسپولیس، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. چهار حضوری که همگی، در سال‌های اخیر و همزمان با قهرمانی‌های آن‌ها در لیگ برتر رقم خورده‌اند.

لیگ شانزدهم، اولین قهرمانی پرسپولیس همزمان با مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال 2017 بود. پرسپولیس توانست با حذف الریان قطر و الوحده امارات، از گروهش بالا برود. پرسپولیسی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، الدحیل که آن زمان با نام لخویا بازی می‌کرد  را در قطر حذف کردند. لیگ هفدهم، پرسپولیس مراحل حذفی را ادامه داد. با پیروزی مقابل الاهلی عربستان، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. محرومیت مهدی طارمی چند روز قبل از بازی رفت نیمه نهایی، باعث یک شکست تلخ و در نهایت، حذف پرسپولیس شد. نیم فصل دوم، آن‌ها در لیگ قهرمانان 2018 شرکت کردند. در مرحله گروهی، بالاتر از السد قطر، نسف قرشی ازبکستان و الوصل امارات به عنوان صدرنشین صعود کردند و در مرحله یک هشتم نهایی، موفق به حذف الجزیره امارات شدند. لیگ هجدهم، پرسپولیس با وجود پنجره‌های بسته نقل و انتقالات، لیگ قهرمانان را با موفقیت ادامه داد. آن‌ها ابتدا الدحیل و سپس السد، دو تیم بزرگ قطر را کنار زدند و به فینال رسیدند. در بازی فینال، از کاشیما باختند و نایب قهرمان آسیا شدند. پرسپولیس در ادامه آن فصل، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 شرکت کرد و به عنوان تیم آخر گروه پایین‌تر از السد قطر، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان، تنها حذف سال‌های اخیر در دور گروهی را تجربه کرد.

پرسپولیس لیگ نوزدهم، فقط دو بازی آسیایی انجام داد. آن‌ها در مرحله حذفی لیگ قهرمانان 2019 حاضر نبودند و لیگ قهرمانان 2020 هم، پس از دو بازی دور گروهی بخاطر شیوع کرونا متوقف شد. پرسپولیس از آن دو مسابقه، فقط یک امتیاز گرفت. لیگ بیستم، لیگ قهرمانان ادامه پیدا کرد و پرسپولیس هم، نمایشی فوق العاده داشت. آن‌ها با گرفتن 9 امتیاز از 4 بازی باقی مانده دور گروهی، به عنوان صدردشین صعود کردند. در مراحل متمرکز حذفی هم السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان را شکست دادند و توانستند برای دومین بار فینالیست شوند. فینالی که با قهرمانی اولسان هیوندای کره جنوبی به پایان رسید.

دو حضور در فینال لیگ قهرمانان و یک بار رسیدن به نیمه نهایی، کارنامه آسیایی پرسپولیس در سال‌های طلایی است. آن‌ها این فصل هم فرصت حضور دوباره در نیمه نهایی و فینال را دارند. پرسپولیس در سال‌های قهرمانی لیگ برتر، فقط یک بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شده و پای ثابت مراحل حذفی و موفق‌ترین تیم غرب آسیا محسوب می‌شود. موضوعی که نشان می‌دهد آن‌ها توانسته‌اند موفقیت‌شان را از لیگ برتر، به مسابقات قاره‌ای هم بکشانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان