//
کدخبر: ۳۲۳۷۳۲ //

بررسی گزینه‌های دفاع راست تیم ملی؛ خبری از سورپرایز نیست

به نظر می‌رسد دراگان اسکوچیچ، صادق محرمی را به عنوان دفاع راست اصلی تیم ملی انتخاب کرده و گزینه دیگری برای این پست درنظر ندارد.

بررسی گزینه‌های دفاع راست تیم ملی؛ خبری از سورپرایز نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

حضور دراگان اسکوچیچ در راس کادرفنی تیم ملی با یک اتفاق مهم در جناح راست تیم ملی همراه بود. حذف رامین رضاییان از جمع ملی‌پوشان تصمیمی است که سرمربی کروات از روز اول حضورش به آن اصرار زیادی داشته است و نشان داده که قصد دارد نظرش را در مورد این بازیکن تغییر دهد. حذف رضاییان از تیم ملی، مشکلاتی را در جناح راست همراه داشته است. صادق محرمی اگرچه در صورت مصدوم نبودن (اتفاقی که زیاد برای او رخ می‌دهد) گزینه اصلی سرمربی کروات برای این پست است اما با حضور او هم نمی‌توان گفت که دفاع راست گزینه مطمئنی در اختیار دارد. در دو بازی گذشته، سه دفاع راست برای ایران به میدان رفته‌اند. صادق محرمی اولین گزینه اسکوچیچ است و در صورت نبودن او صالح حردانی و جعفر سلمانی گزینه‌های دیگرش هستند. کدام یک از آن‌ها انتخاب بهتری برای دفاع راست تیم ملی هستند؟

جعفر سلمانی

این انتخابی است که شاید در همان ده دقیقه ابتدایی بازی با سوریه تکلیفش مشخص شد. جعفر سلمانی بازیکن بدی نیست اما دفاع راست خوبی نیست و این را خیلی زود ثابت کرد. تفکرات اسکوچیچ برای بازی دادن به یک بازیکن چپ‌پا در جناح راست اصلا موفقیت‌آمیز نبود و سلمانی در دفاع و حمله هیچ حرفی برای گفتن نداشت. البته با توجه به ضعف پای راست این بازیکن شاید انتظاری بیش از این هم از او نمی‌رفت. سلمانی در 45 دقیقه فقط یک عملکرد دفاعی داشت. نکته مثبت بازی او را شاید چند پاسی که پشت محوطه جریمه برای بازیکنان فرستاد می‌توان دانست. البته این نقطه مثبت هم بر ضعف‌های او در این پست برتری نداشت. با این حساب باید سلمانی را از میان گزینه‌های دفاع راست تیم ملی حذف کرد.

صالح حردانی

حضور حردانی مقابل سوریه، ورق را برای جناح راست برگرداند و تک گل تیم ملی هم با نقش این بازیکن به ثمررسید. با این حال یک نیمه برای رسیدن به این نتیجه که حردانی گزینه مناسبی برای حضور در ترکیب اصلی هست یا نه کافی نبود. او هم در یک نیمه فقط یک عملکرد دفاعی داشت. حردانی هم از جمله بازیکنانی است که در فاز تهاجمی عملکرد بهتری نسبت به فاز دفاعی دارد و همین مساله شاید حضور او به عنوان یک بازیکن اصلی با اما و اگرهایی مواجه کند. 

صادق محرمی

7 عملکرد دفاعی در طول 90 دقیقه نشان می‌دهد که محرمی حداقل در آمار دفاعی از دو بازیکن دیگر عملکرد بهتری داشته است. در مورد او اما از پاس‌های خطرناک و ارسال‌هایی که بوی گل بدهد، چندان خبری نیست و البته این مساله‌ای است که اسکوچیچ چندان به آن اهمیت نمی‌دهد چون از دفاع راستش یک دفاع خوب می‌خواهد. در کل شاید بتوان گفت که محرمی نزدیک‌ترین بازیکن به سلیقه اسکوچیچ است و البته از گزینه‌های دیگر موجود در ترکیب تیم ملی بهتر است. با این حال هنوز هم نمی‌توان به او به عنوان یک بازیکن مطمئن برای این پست نگاه کرد و هرازگاهی با اشتباهاتی که انجام می‌دهد و البته کم‌رنگ شدن حضورش در بازی نگرانمان می‌کند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که سرمربی کروات حداقل در این پست بخواهد سورپرایز ویژه‌ای برایمان داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان