//
کدخبر: ۳۲۳۳۳۵ //

اختصاصی/ عراق شبیه سوریه! / مبارزه‌ با تیم کامل

دومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل‌ تیم ملی عراق است که اگر نتیجه اش پیروزی برای ایران باشد، فوق‌العاده خواهد شد.

اختصاصی/ عراق شبیه سوریه! / مبارزه‌ با تیم کامل
به گزارش فرتاک نیوز،

در هفته دوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، تیم های ایران و عراق در کشور قطر به مصاف یکدیگر می روند که در این مسابقه عراق میزان ایران خواهد بود. در هفته نخست، تیم ملی کشورمان به سختی توانست یک بر صفر سوریه را شکست دهد و صدرنشین گروه شود. تیم ملی عراق هم یک بازی سنگین و حساس در کره جنوبی انجام‌ داد که توانست یکی از پای ثابت ترین تیم های چند دوره‌ اخیر جام جهانی را بدون گل متوقف کند.

حال دو تیم درحالی به مصاف یکدیگر می روند که شروع خوبی در مسابقات داشتند و  تلاش می کنند در هفته دوم نیز با دستی پر از زمین خارج شوند و راه شان را هموار کنند. در این مسابقه، قطعا تیم ملی نسبت به بازی قبلی اش تغییراتی را خواهد داشت، چون با رفع محرومیت سردار آزمون و مصدومیت میلاد سرلک و چند بازیکن دیگری که بازی با سوریه نتوانستند، خودشان‌ را به کادر فنی تحمیل کنند، باعث جا به جایی هایی خواهند شد. ناگفته نماند، مربیان نیز به تیم اضافه می شوند که هفته نخست را به علت شرایط کرونا اجازه نشستن روی نیمکت را پیدا نکرده بودند.

با این تفاسیر که شرایط دیدار با عراق تقریبا نزدیک به دیدار با سوریه است و هر دو تیم شبیه هم فوتبال بازی می کنند که کادر فنی و بازیکنان به خوبی می دانند، تیم ملی عراق نیز حریف خطرناکی خواهد بود. البته اگر بخواهیم آماری به این مسابقه دو تیم بپردازیم، در ۲۹ دیداری که ایران و عراق با هم انجام داده اند، حاصل آن ۱۶ پیروزی برای تیم ملی کشورمان بوده و ۶ پیروزی نیز برای تیم ملی عراق که این آمار نشان‌ از برتری ایران را مقابل عراق دارد. با این حال، هیچ وقت نمی شود؛ آمار را ملاک بر از پیش برنده بودن تیمی قلمداد کرد که بارها شاهد بودیم، نتایج عجیب و غریبی در زمین فوتبال رخ داده و معادلات آماری را بهم زده است.

 فراموش نکنید، پیروزی در هفته دوم بسیار تعیین کننده است که اگر شاگردان اسکوچیچ بتوانند با دست پر زمین را ترک کنند، قدم بزرگی‌ برای رسیدم به قطر را خواهند برداشت. آمار نشان‌ داده هر تیمی بتواند دور رفت مسابقات را با قدرت آغاز کند، صعودش را بسیار راحت تر می کند تا اینکه شروع بدی داشته باشد و کارش را به اما و اگر بکشاند.

در هر حال امیداوریم تیم ملی کشورمان گام دوم را نیز محکم و پرقدرت‌ بردارد تا یکی از تیم های حاضر در جام جهانی سال آینده در قطر باشد.

به قلم علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان