//
کدخبر: ۳۱۵۳۱۵ //

احتمال برگزاری دیدارهای پایانی لیگ برتر با حضورتماشاگر

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر خبر از احتمال برگزاری دیدارهای پایانی لیگ برتر در شهرهای زرد و آبی با حضور تماشاگر داد.

احتمال برگزاری دیدارهای پایانی لیگ برتر با حضورتماشاگر
به گزارش فرتاک نیوز،

سهیل مهدی که پس از پایان برگزاری رقابت‌های روز نخست هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، میهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود و درباره مسائل مختلفی از جمله شرایط برگزاری هفته‌های پایانی لیگ بیستم و همچنین زمان شروع فصل آینده لیگ برتر صحبت کرد، به سوالات درباره موضوعات دیگری از جمله عدم حضور سرمربیان در کنفرانس‌های خبری و هم‌چنین بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها هم پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

او درباره غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری گفت: درباره این‌که الزامی وجود دارد یا خیر، بله صددرصد این الزام وجود دارد و در صورت عدم حضور، گزارش‌ها به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود؛ منتهی تا این لحظه به نظر من می‌آید که در این زمینه مماشات می‌کنیم، حالا شاید برایشان به صرفه هست که نیایند و آن جریمه را پرداخت کنند و شاید باید جریمه‌ها را بیشتر کنیم.

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر ادامه داد: می‌دانید وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌آید و جریمه‌های سنگینی را قرار می‌دهد، علی‌رغم شرایطی که وجود دارد و عدم تمایلی به شرکت در کنفرانس خبری، سرمربیان محترم حضور پیدا می‌کنند؛ جریمه عدم حضور سرمربی در حال حاضر 5 میلیون تومان است و من فکر می‌کنم در درجه اول باید از سمت خودمان صحبت کنیم، این‌که آیین‌نامه رسانه‌ای باید برای فصل آینده به‌روزرسانی شود و این موارد به صورت شفاف‌تری با آن برخورد شود.

سهیل مهدی درباره افزایش مبلغ جریمه عدم حضور گفت: گام بعدی پس از به‌روزرسانی این است که هزینه‌های عدم حضور را هم مورد بازبینی قرار دهیم؛ من فکر می‌کنم قبل از آن، مثال آن عبور از چراغ قرمز و چراغ سبز باشد. شاید ما اول باید به خودمان و اصحاب رسانه درباره فضایی که وجود دارد احترام بگذاریم که بیاییم و حضور پیدا کنیم و نکاتی را بگوییم. چون به هر حال وقتی هوادار روی سکو نیست، پای تلویزیون سرمربی مورد علاقه خود را ببیند و صحبت‌های او را گوش کند و آینده تیم را در همین کنفرانس‌ها باید در ذهن خود ترسیم کند تا با آرامش بیشتری بتواند هواداری خود را دنبال کند.

مهدی درباره شرایط حضور تماشاگران پاسخ داد: بحث اصلی، بحث مدیریت بهداشت کشور و مجوزهایی که در قالب پروتکل‌های بهداشتی برای فوتبال صادر شده است، ستاد مقابله با کرونا در ورزش به نمایندگی از ستاد ملی مقابله با کرونا، الزاماتی را برای ما تعیین کرد که ما براساس آن دستورالعمل‌های خود را نوشتیم؛ قاعدتا ما در دستورالعمل‌های خودمان حضور تماشاگر را نداریم.

وی افزود: به نظر من این فرصت وجود دارد که در روزهای آخر لیگ برتر برای شهرهایی که آبی هستند یا شهرهایی که زرد هستند، حداقل‌هایی به طور مثال 100 تماشاگر اگر بشود وارد ورزشگاه کنیم، به سمت تمرین کردن برای ورود تماشاگران خواهیم رفت. فعلا البته صحبتی در این زمینه نشده، بحثی است که اگر مسئولیت اجرای این قضیه به سازمان لیگ ارجاع شود، ما نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم که روی سکوها آن‌ها را کنترل کنیم.

سهیل مهدی در واکنش به حضور غیررسمی تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: در حال حاضر نهایتا 10 تا 15 نفر یا 20 نفر شاید جاهایی شده باشد که به ورزشگاه آمده باشند، در لیگ برتر کمتر و شاید در لیگ‌های پایین‌تر کمی بیشتر! اگر مسئولیت را به سمتی ببریم که در درجه اول ستاد ملی کرونا و مدیریت بهداشتی کشور راضی به صدور مجوز شوند و ما این را تفویض کنیم به باشگاه‌ها، می‌توانیم ساز و کار آن را ترسیم کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر صحبت‌های خود درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها را این‌طور ادامه داد: مهم‌ترین مسئله بحث مسئولیت اجتماعی این قضیه است؛ در جامعه ما گروه‌های مختلف مردمی را می‌بینیم که حضور دارند، در وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس.

مهدی در بخش پایانی صحبت‌های خود در این زمینه گفت: فکر می‌کنم اگر برای این فصل هم نشود، برای فصل آینده تمهیداتی اندیشیده شود. به هر حال این حرکتی است که اگر انجام بدهیم، می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند، چرا که اگر امید به خدا بتوانیم میزبان شویم، باید این تمرین را داشته باشیم که بتوانیم تیم ملی‌مان را بدون هوادار رها نکنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان