//
کدخبر: ۳۱۴۸۱۵ //

مورد عجیب علیرضا جهانبخش در برایتون

آیا علیرضا جهانبخش در فصل آینده در تیمی به جز برایتون توپ خواهد زد؟

مورد عجیب علیرضا جهانبخش در برایتون
به گزارش فرتاک نیوز،
این سؤالی است که تقریباً تمام طرفداران علیرضا، امیدوارند پاسخش مثبت باشد و او بتواند به تیمی برود که در آن فرصت بازی پیدا کند. اگر بخواهیم به صحبت‌های هواداران برایتون در فضای مجازی استناد کنیم، آنها هم از جدایی جهانبخش از تیمشان استقبال می‌کنند و حتی رسانه‌های نزدیک به این باشگاه انگلیسی هم جدایی علیرضا را تصمیمی می‌دانند که هم به نفع این بازیکن خواهد بود هم به نفع برایتون. در شرایطی که گفته می‌شود علیرضا تصمیم قطعی‌اش برای جدایی از برایتون را گرفته و فصل آینده در تیمی دیگر توپ خواهد زد، مدیر برنامه‌های این بازیکن چنین موضوعی را قطعی نمی‌داند. او روز گذشته در گفت و گو با سایت فوتبالی حرف‌های جالبی به زبان آورد: هنوز هیچ چیز قطعی نشده است و الان نمی‌شود درباره آینده علیرضا صحبت کرد. با توجه به اینکه بازی‌های یورو در حال برگزاری است، باشگاه‌های اروپایی این مسابقات را زیر نظر گرفته‌اند تا شرایط بازیکنان را در این تورنمنت بررسی کنند. از طرف دیگر هنوز فصل نقل و انتقالات تابستانی هم شروع نشده و با توجه به اینکه علیرضا هنوز با برایتون قرارداد دارد، ماندن یا رفتن او تحت تأثیر مسائل مختلفی است. از دید هاشمی‌مقدم، وضعیت جهانبخش در برایتون، تا حدودی پیچیده است و به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت درباره آینده او صحبت کرد: طبیعتاً مهم‌ترین چیز درباره علیرضا این است که فرصت بازی پیدا کند و باید در تیمی باشد که حداقل در 30 بازی، در ترکیب ثابتش به میدان برود منتهی با توجه به اینکه علیرضا با برایتون قرارداد دارد، این باشگاه اگر بخواهد با جدایی این بازیکن موافقت کند مسائل مالی را مدنظر قرار خواهد داد. از طرف دیگر، نظر سرمربی و مدیر ورزش باشگاه برایتون هم مهم است و پاتر علی‌رغم بازی ندادن به جهانبخش، به علیرضا اعتقاد دارد و مدیر ورزش برایتون هم طرفدار علیرضاست. اینکه چرا سرمربی برایتون علی‌رغم اعتقاد به جهانبخش به او بازی نمی‌دهد، سوژه سؤال بعدی از بازیکن سابق استقلال است. پاسخ هاشمی‌مقدم را بخوانید: سرمربی قبلی برایتون اعتقاد ویژه‌ای به علیرضا داشت و مدتها دنبال او بود اما با توجه به سیستم بازی برایتون، علیرضا نتوانست خودش را آنطور که لازم است نشان دهد. وقتی پاتر سرمربی برایتون شد، از 9 بازیکنی که قبل از او به این تیم آمده بودند، فقط علیرضا را نگه داشت. او به علیرضا اعتقاد دارد منتهی مشکل اینجاست که در سیستم مدنظر او در برایتون خبری از وینگر نیست و به همین دلیل شرایط پیچیده شده است.
هاشمی‌مقدم درباره اینکه آیا احتمال جدایی قرضی جهانبخش از برایتون وجود دارد، چنین پاسخی می‌دهد: اگر قرار به جدایی باشد، ترجیح من این است که او به صورت قطعی جدا شود تا تکلیفش برای 2-3 سال آینده مشخص باشد منتهی نظر باشگاه برایتون هم در این موضوع اهمیت زیادی دارد و از طرف دیگر علیرضا نباید تصمیم اشتباهی بگیرد و در صورت جدایی از برایتون، باید تیمی را انتخاب کند که مربی‌اش به او و سبک بازی‌اش اعتقاد داشته باشد و مقصد او تیمی باشد که علیرضا را برای جدایی از برایتون قانع کند.
سوژه بعدی صحبت با هاشمی‌مقدم درباره نمایش علیرضا در ترکیب تیم ملی بود. نمایشی که انتقادهایی را به همراه داشت و منتقدان جهانبخش عقیده داشتند او به خاطر دور بودن از شرایط مسابقه، نتوانست عملکرد خوبی در تیم اسکوچیچ داشته باشد. اعتقادی که مدیر برنامه‌های علیرضا مخالف آن است: درباره نمایش علیرضا در تیم ملی باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه او به عنوان وینگر راست، جلوی عراق در پست غیرتخصصی بازی کرد و نمایش خوبی داشت و بر اساس آنالیز کارشناسان فوتبال اروپا، او نمره بالایی در تیم ملی به دست آورد. نکته دیگر به بحث تأثیرگذاری علیرضا برمی‌گردد و اگر بخواهیم به شکل کارشناسی و نه با دید یک هوادار ساده فوتبال به بازی او نگاه کنیم، او کاملاً در خدمت تیم بود و اصلاً برای خودش بازی نکرد.
هاشمی‌مقدم با اشاره به اینکه برخی هواداران فوتبال دوست دارند از بازیکن مورد نظرشان بازی فانتزی و تکنیکی ببینند، دفاعش از عملکرد علیرضا را اینگونه ادامه می‌دهد: فوتبال فقط دریبل زدن و دادن پاس گل نیست و طبیعتاً علیرضا نمی‌تواند مدلی برای تیم ملی بازی کند که مثلاً در آلکمار آن را به نمایش گذاشته بود. او فقط به فکر موفقیت تیم ملی بود و از دید کارشناسی، نمایش مثبتی در تیم ملی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان