//
کدخبر: ۳۰۴۷۵۷ //
در انگلیس تفاوت ها را رقم زدیم

گواردیولا: در بارسا بعضی ها لیاقت رفاقت نداشتند

پپ گواردیولا معتقد است برخی فوتبالیست ها شایسته این نیستند که با آنها ارتباط صمیمانه ای داشته باشد.

گواردیولا: در بارسا بعضی ها لیاقت رفاقت نداشتند
به گزارش فرتاک نیوز،

پپ گواردیولا فصل 09-2008 و با اعتماد خوان لاپورتا از هدایت تیم دوم بارسا به سرمربیگری تیم اول باشگاه رسید و در 4 سال فاتح 17 جام شد؛ از جمله شش گانه در نخستین فصل حضورش روی نیمکت مربیگری آبی اناری ها.

تابستان 2013 پپ گواردیولا پس از کناره گیری از هدایت بارسا و یک سال استراحت، به عنوان جانشین یوپ هاینکس در بایرن مونیخ انتخاب شد. بایرن با هاینکس فاتح سه گانه شده بود و این بزرگترین مشکل پپ محسوب می شد.

او بین 2013 تا 2016 سرمربی بایرن بود و هرگز نتوانست به فینال لیگ قهرمانان برسد ولی فاتح لیگ و جام حذفی شد. او در 5 سال گذشته سرمربی سیتی بوده و با این تیم 2 بار قهرمان لیگ برتر شده است.

پپ در مصاحبه با ESPN و در مورد ارتباطش با بازیکنان در دوره 4 ساله حضور در بارسا گفت:«  در بارسا با برخی رابطه ای نزدیک و صمیمانه داشتم. خیلی بازیکنان به تیم فکر می کردند و تفکر مشترکی با آنها داشتم ولی برخی دیگر فقط و فقط به خودشان فکر می کردند. اینها لیاقت ارتباط صمیمانه را نداشتند. طبیعتا دسته دوم تنها زمانی که نیاز بود، مورد استفاده قرار می گرفتند. من به دسته اول حس نزدیکی بسیار بیشتری داشتم.»

01545183

پپ در مورد کار در سه باشگاه متفاوت و بازیکنانی با سبک های مختلف گفت:« طبعا در طول یک فصل طولانی، بین شما و بازیکنان ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که چندان خوشایند نباشد ولی شما چیزهای زیادی هم یاد می گیرید.

 معتقدم نوع ارتباط بین مربی و بازیکنان، بیشتر به بازیکنان بستگی دارد. برخی لایق ارتباط نزدیک تر هستند و برخی حفظ فاصله.»

تغییر دادن فوتبال انگلیس:« وقتی به انگلیس آمدم، فوتبال این کشور بیشتر مستقیم و با درگیری های فیزیکی بر سر توپ همراه بود. ما سعی کردیم به شیوه ای متفاوت کار کنیم و به سراغ این سبک از فوتبال نرفتم. می توانم ادعا کنم تفاوت ها را به شیوه خودمان رقم زدیم. برای همین به فوتبال انگلیس آمدم و به خصوص پس از دومین قهرمانی مان در لیگ، این حس را داشتم که ماموریتم را به سرانجام رسانده ام.»

 

01474974

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان