//
کدخبر: ۳۰۲۰۹۵ //

اختصاصی/ بازگشت طوفان زرد با ساکت!/ سپاهان، تیمی که گل زدن برایش مهم است نه گل خوردن

سپاهان کامل‌ترین تیم لیگ بیستم است که با یک فوتبال کاملا رو به جلو توانسته‌ خودش را به عنوان یک مدعی جدی برای کسب قهرمانی مطرح کند. تیمی که گل زدن برایش مهم است نه گل خوردن!

اختصاصی/ بازگشت طوفان زرد با ساکت!/ سپاهان، تیمی که گل زدن برایش مهم است نه گل خوردن
به گزارش فرتاک نیوز،

بعد از نابودی پاس تهران، خیلی ها منتظر بودند؛ یک تیم در قواره های این تیم پیدا شود و بتواند رقیب جدی برای سرخابی ها ( استقلال و پرسپولیس) باشد. تیمی که حتی بتوانند دو قطب پرطرفدار فوتبال ایران را سالها در حسرت جام گرفتن نگه دارد و یکه تاز رقابت های حذفی و لیگ برتر باشد. تیمی که خودش را به فینال رقابت‌ های آسیایی برساند و خودش را به عنوان‌ طوفان زرد" مطرح کند. این تیم، تیمی نبود به جز سپاهان که سالهاست تیم های بزرگ پایتخت را اذیت می کند و جام ها را به خانه می برد.

photo_2021-03-07_19-28-54

photo_2021-03-07_19-29-06

ساختن‌ چنین تیمی اول به یک مدیر کاربلد و قوی نیاز داشت و البته پشتوانه مالی خوب که محمد رضا ساکت این مدیریت را برعهده گرفت و فولاد مبارکه هم حمایت مالی را تا همه چیز برای ساختن یک تیم قدرتمند فراهم‌ شود. این پشتوانه مالی و مدیریت عالی، نیاز به کادر فنی و بازیکنان تشنه جام گرفتن را نیز داشت که باشگاه همه آنها را فراهم کرد تا سپاهان تبدیل به "طوفان زرد" شود و قطب سوم فوتبال بعد از پاس منحل شده باشد. سپاهان وقتی در دهه ۸۰ و اواخر دهه ۹۰ به همه افتخارات، بجز قهرمانی آسیا رسید، ناگهان مدیریت تغییر کرد و دچار افت فاحشی شد، بطوری که حتی تا مرز سقوط به دسته یک هم رفت ولی در بازی پایانی شانس با این تیم یار بود که به سرنوشت تیمهایی گرفتار نشد که طعم لیگ یک را هم بچشد. خلاصه سپاهان در این چند سال اخیر هرچه هزینه کرد، نتوانست خودش را در قامت یک مدعی مطرح کند که آنقدر افت و خیز داشت که هواداران را نیز خسته کرده‌ بود. در این خستگی و آشفتگی سپاهان، ناگهان محمد رضا ساکت ( همان گمشده باشگاه) مجددا تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد تا تیم شهرش را به اوج برگرداند. او به درستی دست گذاشت روی مربی که اسم و رسم و محبوبیت داشت ولی تجربه لازم را نداشت. محرم نویدکیا که درخواست خیلی از مربیان را برای کمک به سپاهان رد کرده بود، این بار درخواست ساکت را، رد نکرد و از همان روز اول به عنوان‌ نفر اول وارد "گود" شد. کاپیتان سابق سپاهان به خوبی می دانست که نفر اول بودن کار راحتی نیست و به همین دلیل با یک تفکر حرفه ای علی مرزبان را به عنوان کمک انتخاب‌ کرد که تجربه بالایی داشت و در همین سپاهان هم طعم قهرمانی را چشیده بود.

سپاهان نویدکیا لیگ را با شکست سه بر یک مقابل‌ گل گهر شروع کرد ولی این تیم آنقدر نفرات با تجربه و البته کادر با حوصله ای داشت که رفته - رفته توانست به همان تیمی تبدیل شود که هواداران انتظارش را می کشیدند. تیمی کاملا تهاجمی که بر خلاف پرسپولیس گل خوردن  چندان برایش مهم نیست و فقط دوست دارد بعد از هر گلی که چه دریافت می کند و چه به ثمر می رساند، فقط حمله کند! شاید اگر سپاهان می خواست به فکر بردهای اختصادی باشد، الان جایگاه دوم را در اختیار نداشت و با گل خورده کمتر در صدر جدول بود نه اینکه بهترین خط حمله را در اختیار داشه باشد ولی پشت سر پرسپولیسی قرار بگیرد! خلاصه تا الان سپاهان تنها تیمی است که برای کسب قهرمانی کار راحت تری نسبت به دیگر تیم ها دارد، چون درگیر رقابت‌ های آسیایی نیست و می توانید پس از سالها به یکه تازی پرسپولیس پایان دهد و مجددا بر سکوی قهرمانی بایستد. سپاهان فعلی تیم کاملا قابل احترامی است که این فصل رقیب جدی و سر سختی برای همه تیم های مدعی خواهد بود.  وقتی سپاهان در اوج باشد، این یعنی قهرمان شدن دیگر تیم ها کار راحتی نیست مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد و سپاهان مثل فصل گذشته به حاشیه برود که بعید است با وجود ساکت و نویدکیا چنین اتفاقی رخ دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان