//
کدخبر: ۲۹۵۷۳۴ //

دربی ۹۴؛جدال بی بهانه

دربی 94؛جدال بی بهانه

دربی 94 در حالی برگزار می شود که یک دربی "خاص" محسوب می شود و دو تیم انگیزه زیادی دارند تا با شکست یکدیگر با روحیه لازم به سمت کسب قهرمانی بروند. این بازی از این لحاظ "خاص" است که در چند وقت اخیر با مصاحبه هایی که مسوولان دو تیم انجام داده اند، بحث تیم "خاص" را مطرح کرده اند! عده ای با مصاحبه های عجیب مدعی شده اند که نتایج مسابقات به نفع یک تیم خاص هدایت می شود و عده ای دیگر هم، همین ادعا را در رابطه به تیم مقابل دارند! حال اینکه، این تیم "خاص" کدام تیم هست؛ هنوز خود انتقاد کننده گان هم چیز درست و حسابی نمی دانند و فقط دنبال جنجال و حاشیه سازی هستند.

به گزارش فرتاک نیوز،شرایط دو تیم از لحاظ مهره تقریبا برابر است و هر دو مربی با تمام داشته هایشان به مصاف هم می روند. دو تیم مصدوم و محروم خاصی ندارد و هم گل محمدی می تواند با هر ترکیبی که دلش می خواهد به میدان برود و هم فکری دستش برای انتخاب ترکیب ایدال، باز است. شاید تنها ضعف دو تیم، یکی در خط حمله و دیگری در خط هافبک باشد که به هم چربش داشته باشند. پرسپولیس در خط حمله زهر لازم را ندارد که به خاطر نداشتن یک تمام کننده است و استقلال نیز در خط هافبک هنوز ترکیب ثابتی پیدا نکرده و هماهنگی لازم را ندارد. در سایر نقاط زمین هر دو تیم نفرات مطمئن و خوبی را دارند که باید دید کدام مربی خوشبخت دربی 94 خواهد، شد؟

خط دروازه دو تیم را دو دروازه بان ششدانگ تشکیل داده که شاید هواداران و مربیان دو تیم از این بابت خیالشان جمع باشد که محمد رشید مظاهری و حامد لک به راحتی گل بخور، نیستند و پاشنه اشیل تیم هایشان نخواهند بود. جالب اینجاست که هر دو دروازه بان اولین دربی شان را تجربه می کنند و این فصل از تیم های تبریزی به پایتخت کوچ کرده اند. قطعا نگاهی که به این دو دروازه بان می شود، نگاه ویژه است و باید دید کدام یک با کلین شیت روز ماندگاری را به ثبت می رساند؟

شرایط دو تیم با اینکه در جدول متفاوت است و یکی در میانه جدول قرار گرفته و دیگری در بالای جدول، ولی این بدین معنا نیست که تیم میانه جدولی تیم ضعیفی است و تیم بالای جدول تیم قوی محسوب می شود. پرسپولیس دو بازی معوقه دارد که اگر از این رو مسابقه سربلند بیرون بیاید، خودش را به جمع مدعیان می رساند و استقلال هم فعلا در رتبه دوم جدول قرار گرفته و بازی عقب افتاده اش را پیروز شود، به صدر جدول باز خواهد گشت. اما نوع بازی هایی که دو تیم در بازی های گذشته انجام داده اند، تماشاگر پسند نبوده و هنوز هواداران از بازی های تیم هایشان ان رضایت کامل را ندارند. بخصوص پرسپولیس که بعد از فینال هنوز رنگ پیروزی را ندیده و نشان از تیم مدعی قهرمانی را ندارد.

مربیان دو تیم با اینکه تجربه خیلی زیادی در عرصه مربیگری ندارند، ولی نیمکت با تجربه ای را دارند که هر کدام بارها دربی را تجربه کرده اند. در استقلال از خود فکری گرفته تا صمد مرفاوی، پرویز مظلومی، آرش برهانی، حنیف عمران زاد تا سعید عزیزیان همگی تجربه دربی (شهراورد) را دارند و در سوی مقابل نیز یحیی گل محمدی، کریم باقری، داوود فنایی و افشین پیروانی سابقه زیادی دارند و تنها حمید مطهری است که فقط یک دربی را تجربه کرده است. در داخل زمین تا حدودی شرایط متفاوت است و بازیکنان پرسپولیس به دلیل اینکه سالهاست کنار هم بازی می کنند، نسبت به بازیکنان استقلال سابقه بیشتری دارند  که باید باید دید تجربه انها چگونه به کمک تیم گل محمدی خواهند امد؟

اما این دربی دومین دربی است که بدون حضور هواداران برگزار می شود و انگار قرار است کم کم به نبود هواداران عادت کنیم! هوادارانی که یک سال است ورزشگاه را از نزدیک ندیده اند و بی صبرانه منتظر بازگشایی درب ورزشگاه ها هستند. حال اینکه چی روزی از شر این ویروس کرونا راحت شویم فعلا مشخص نیست. در هر حال عدم حضور هواداران تا حدود زیادی به نفع بازیکنانی است که اولین دربی را تجربه می کنند و استرس سکوه ها را در خود نمی بینند. استرسی که حتی بازیکن با تجربه را تحت فشار قرار می دهد، چه برسد به بازیکنی که اولین مرتبه فشار بالای 70 هزار تماشاگر را تجربه می کند.

می رسیم به قاضی میدان که قرار بود دربی قبلی را قضاوت کند ولی روز قبل بازی اتفاقاتی رخ داد که زاهدی فر جای کرمانشاهی را گرفت و باعث شد کار به مجلس هم کشیده شود و نماینده پاکدشت ( شهر محل سکونت رضا کرمانشاهی) به سازمان لیگ برود و پیگیر ماجرای حذف داور مورد نظر شود! داوری که سالهاست در لیگ برتر قظاوت می کند و همین این فصل نیز دو قظاوت پر حرف و حدیث داشت که حتی باعث شد به او استراحت بدهند! بازی پرسپولیس با شهر خودرو همین داور، میلاد سرلک هافبک سرخپوشان را اخراج نکرد تا حواشی بوجود بیاید و بازی نساجی مقابل تراکتورسازی نیز گل افساید تراکتوری ها مردود اعلام نشد که البته اشتباه کمک داور بود تا قاضی میدان.

یادداشتی از علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان